volgens mij is het geen kop kop aanrijding , maar eerder een een trein die zijdelings is in gereden. Dus vermoed ik dat er 1 minder moet bij betrokken zijn als slachtoffer dan he.Stef schreef:Daar is nog nergens over geschreven. Echter als je naar de foto's kijkt, geef ik hen niet veel kans...sncf-sncb schreef:Zijn beide treinbestuurders omgekomen?
Treinramp in Buizingen (Halle)
-
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dat is ook de, al uitgesproken, mening van de NMBS direktie (mediageil hebben ze niet gezegd en tetteren ook niet)thefreak schreef:
daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
En waar is de kop van de M4Ax naartoe? Ik zie daar niets van op de foto's... Er werd hier al gezegd dat het voorste deel bij het eerste klassiekje ligt en het tweede deel verder op de naastliggende spoor...nighttrain schreef:volgens mij is het geen kop kop aanrijding , maar eerder een een trein die zijdelings is in gereden. Dus vermoed ik dat er 1 minder moet bij betrokken zijn als slachtoffer dan he.Stef schreef:Daar is nog nergens over geschreven. Echter als je naar de foto's kijkt, geef ik hen niet veel kans...sncf-sncb schreef:Zijn beide treinbestuurders omgekomen?

amaai da ga hier snel, iemand toevallig persoonlijk de registratiebanden van beide treinen gezien? Zoniet wafeltjes dicht aub. Wat de pers zegt en schrijft over oorzaak van dergelijke zaken wil ik liever niet de eerste dag zien. Het kan zijn dat er een trein door het rood is gegaan maar een seinstoring bestaat ook en wie is er dan in fout?? Laat ons dus echt wel het onderzoek afwachten en te snelle conclussies binnen de 6u na dergelijk ongeval vermijden.dentheo schreef:Dat is ook de, al uitgesproken, mening van de NMBS direktie (mediageil hebben ze niet gezegd en tetteren ook niet)thefreak schreef:
daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Het lijkt me sterk dat hij zulk nieuws zou melden als hij hier geen zekerheid over zou hebben, maar dan nog kan je niet een volledige conclusie trekken over hoe het ongeval tot stand is gekomen.thefreak schreef:daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Ik heb het trieste nieuws in Vilvoorde vernomen toen mijn trein (richting Halle) voor onbepaalde tijd werd tegengehouden. Uiteindelijk met een P-trein naar Etterbeek kunnen rijden en daar nog wat uitleg gegeven aan Engelstaligen die niet begrepen wat er aan het gebeuren was.
Greetings,
Glodenox
Schoupe aan het woord:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3824/Binne ... ramp.dhtml
http://www.demorgen.be/dm/nl/3824/Binne ... ramp.dhtml
Volgens Railtime rijden er wel enkele Thalys'en naar Paris (vermoedelijk via Charleroi of Denderleeuw...)thefreak schreef:dat klopt, de thalys rijd totaal niet.//offtopic.
Dus jij hebt er geen enkel probleem mee dat men een al jaren GEKEND probleem NIET heeft opgelost?Nee want het gebeurt dagelijks, doden die vermeden hadden kunnen worden...ook bv. een staking van de NMBS veroorzaakt doden, doordat men mensen de wagen doet nemen
Daar zullen nog wel vragen over gesteld worden denk ik. Ben toch zeer benieuwd naar de antwoorden dan.Adler schreef:Alle prominenten van dit land, waaronder de gouverneur, minister Turtelboom, en deze namiddag premier Leterme en de Koning, die zelfs terugkeren uit het buitenland, leggen verklaringen af, geven persconferenties of bezoeken de plaats van de ramp.
En wie is er in geen kilometers omtrek te bespeuren ?
Degene die het dichtst van al zijn betrokken, de CEO van de NMBS en de directeur-generaal van NMBS Mobility.
Tracht dit maar eens te begrijpen.

je schiet op NMBS en vergeet infrabelAdler schreef:Alle prominenten van dit land, waaronder de gouverneur, minister Turtelboom, en deze namiddag premier Leterme en de Koning, die zelfs terugkeren uit het buitenland, leggen verklaringen af, geven persconferenties of bezoeken de plaats van de ramp.
En wie is er in geen kilometers omtrek te bespeuren ?
Degene die het dichtst van al zijn betrokken, de CEO van de NMBS en de directeur-generaal van NMBS Mobility.
Tracht dit maar eens te begrijpen.

En volgens wiki is het twee MS66 en eentje van MS62 op elkaar gebotst http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Buizingen
- trainfreak
Dan klopt dat artikel niet, Wikipedia is ook maar geschreven door gebruikers...david_meyer schreef:En volgens wiki is het twee MS66 en eentje van MS62 op elkaar gebotst http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Buizingen
Het lijkt me sterk als iemand in dit stadium sowieso al ergens zekerheid over zou hebben. Laten we eerst maar eens een fatsoenlijk onderzoek afwachten alvorens meteen met vingertjes naar "schuldigen" te gaan staan zwaaien.Glodenox schreef:Het lijkt me sterk dat hij zulk nieuws zou melden als hij hier geen zekerheid over zou hebben
Ik pas het eventjes aan. Welke trein reed naar waar? Naar waar reden de klassiekers? van Leuven naar 's-Gravenbrakel, of van Quiévrain naar Luik? En het waren dus M4's geduwd door een Hle21 en drie klassiekers?
Laatst gewijzigd door Snaaip op 15 feb 2010, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
*zucht* er is zelfs al een wiki
Mijn medeleven aan de slachtoffers, gissen kunnen we later doen, laten we eerst maar eens stilstaan bij het onnoemelijk leed van de mensen en personeel betrokken bij het ongeval.
Mijn medeleven aan de slachtoffers, gissen kunnen we later doen, laten we eerst maar eens stilstaan bij het onnoemelijk leed van de mensen en personeel betrokken bij het ongeval.