Treinramp in Buizingen (Halle)

Alles over reizigerstreinen in België.
nighttrain

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)

Bericht door nighttrain »

Stef schreef:
sncf-sncb schreef:Zijn beide treinbestuurders omgekomen?
Daar is nog nergens over geschreven. Echter als je naar de foto's kijkt, geef ik hen niet veel kans...
volgens mij is het geen kop kop aanrijding , maar eerder een een trein die zijdelings is in gereden. Dus vermoed ik dat er 1 minder moet bij betrokken zijn als slachtoffer dan he.
dentheo

Bericht door dentheo »

thefreak schreef:
daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Dat is ook de, al uitgesproken, mening van de NMBS direktie (mediageil hebben ze niet gezegd en tetteren ook niet)
Theo
Groeten vanop de Heide
Stef

Bericht door Stef »

nighttrain schreef:
Stef schreef:
sncf-sncb schreef:Zijn beide treinbestuurders omgekomen?
Daar is nog nergens over geschreven. Echter als je naar de foto's kijkt, geef ik hen niet veel kans...
volgens mij is het geen kop kop aanrijding , maar eerder een een trein die zijdelings is in gereden. Dus vermoed ik dat er 1 minder moet bij betrokken zijn als slachtoffer dan he.
En waar is de kop van de M4Ax naartoe? Ik zie daar niets van op de foto's... Er werd hier al gezegd dat het voorste deel bij het eerste klassiekje ligt en het tweede deel verder op de naastliggende spoor...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
thefreak schreef:
daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Dat is ook de, al uitgesproken, mening van de NMBS direktie (mediageil hebben ze niet gezegd en tetteren ook niet)
amaai da ga hier snel, iemand toevallig persoonlijk de registratiebanden van beide treinen gezien? Zoniet wafeltjes dicht aub. Wat de pers zegt en schrijft over oorzaak van dergelijke zaken wil ik liever niet de eerste dag zien. Het kan zijn dat er een trein door het rood is gegaan maar een seinstoring bestaat ook en wie is er dan in fout?? Laat ons dus echt wel het onderzoek afwachten en te snelle conclussies binnen de 6u na dergelijk ongeval vermijden.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

thefreak schreef:daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.
Het lijkt me sterk dat hij zulk nieuws zou melden als hij hier geen zekerheid over zou hebben, maar dan nog kan je niet een volledige conclusie trekken over hoe het ongeval tot stand is gekomen.

Ik heb het trieste nieuws in Vilvoorde vernomen toen mijn trein (richting Halle) voor onbepaalde tijd werd tegengehouden. Uiteindelijk met een P-trein naar Etterbeek kunnen rijden en daar nog wat uitleg gegeven aan Engelstaligen die niet begrepen wat er aan het gebeuren was.

Greetings,
Glodenox
Accelerat

Bericht door Accelerat »

thefreak schreef:dat klopt, de thalys rijd totaal niet.//offtopic.
Volgens Railtime rijden er wel enkele Thalys'en naar Paris (vermoedelijk via Charleroi of Denderleeuw...)
Teach2

Bericht door Teach2 »

Nee want het gebeurt dagelijks, doden die vermeden hadden kunnen worden...ook bv. een staking van de NMBS veroorzaakt doden, doordat men mensen de wagen doet nemen
Dus jij hebt er geen enkel probleem mee dat men een al jaren GEKEND probleem NIET heeft opgelost?
Fles

Bericht door Fles »

Adler schreef:Alle prominenten van dit land, waaronder de gouverneur, minister Turtelboom, en deze namiddag premier Leterme en de Koning, die zelfs terugkeren uit het buitenland, leggen verklaringen af, geven persconferenties of bezoeken de plaats van de ramp.
En wie is er in geen kilometers omtrek te bespeuren ?
Degene die het dichtst van al zijn betrokken, de CEO van de NMBS en de directeur-generaal van NMBS Mobility.
Tracht dit maar eens te begrijpen.
Daar zullen nog wel vragen over gesteld worden denk ik. Ben toch zeer benieuwd naar de antwoorden dan. :idea:
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef:Alle prominenten van dit land, waaronder de gouverneur, minister Turtelboom, en deze namiddag premier Leterme en de Koning, die zelfs terugkeren uit het buitenland, leggen verklaringen af, geven persconferenties of bezoeken de plaats van de ramp.
En wie is er in geen kilometers omtrek te bespeuren ?
Degene die het dichtst van al zijn betrokken, de CEO van de NMBS en de directeur-generaal van NMBS Mobility.
Tracht dit maar eens te begrijpen.
je schiet op NMBS en vergeet infrabel ;-)
david_meyer

Bericht door david_meyer »

En volgens wiki is het twee MS66 en eentje van MS62 op elkaar gebotst http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Buizingen
trainfreak

Bericht door trainfreak »

david_meyer schreef:En volgens wiki is het twee MS66 en eentje van MS62 op elkaar gebotst http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Buizingen
Dan klopt dat artikel niet, Wikipedia is ook maar geschreven door gebruikers...
Fles

Bericht door Fles »

Glodenox schreef:Het lijkt me sterk dat hij zulk nieuws zou melden als hij hier geen zekerheid over zou hebben
Het lijkt me sterk als iemand in dit stadium sowieso al ergens zekerheid over zou hebben. Laten we eerst maar eens een fatsoenlijk onderzoek afwachten alvorens meteen met vingertjes naar "schuldigen" te gaan staan zwaaien.
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Ik pas het eventjes aan. Welke trein reed naar waar? Naar waar reden de klassiekers? van Leuven naar 's-Gravenbrakel, of van Quiévrain naar Luik? En het waren dus M4's geduwd door een Hle21 en drie klassiekers?
Laatst gewijzigd door Snaaip op 15 feb 2010, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Boxerke

Bericht door Boxerke »

*zucht* er is zelfs al een wiki

Mijn medeleven aan de slachtoffers, gissen kunnen we later doen, laten we eerst maar eens stilstaan bij het onnoemelijk leed van de mensen en personeel betrokken bij het ongeval.
Plaats reactie