Sugestie voor de spookthalys..

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Contacteer:

Re: Sugestie voor de spookthalys..

Bericht door trainlovertje »

Nu is het officieel: zowel Oostende - Parijs als Wallonië - Parijs rijdt voor het laatst op 31 maart.

http://www.demorgen.be/economie/federal ... -a2234223/
nahoj

Bericht door nahoj »

The_Knitter schreef:Nederland heeft overal al 2.3.0d liggen.
nahoj schreef:Heeft Nederland werkelijk overal al 2.3.0.d liggen? (...)
dentheo schreef:Dat is de goederenlijn Rotterdam -Duitsland, daar komt volgens mij geen thalys...
Ok, met "overal" werd dus bedoeld "overal waar Thalys gewoonlijk komt".
nahoj

Bericht door nahoj »

Jeroen schreef:
Steve schreef:10 jaar ETCS, maar het is nog maar vrij recentelijk op een bredere schaal ingevoerd, en nu beginnen dat soort moeilijkheden langzaam aan op te duiken. Bij uitbreiding denk ik ook aan andere zaken zoals Desiro en HLE 18 die nog steeds niet in de buurlanden mogen rijden, het TBL1+-materieel dat een hele poos lang ook niet meer naar de buurlanden mocht, enzovoort.
En niet te vergeten de problemen op de HSL4 aan de grensovergang. Hoe lang heeft dat spelletje niet geduurd?
Dat op de Waalse as een Thalys niet meer mag rijden terwijl de binnenlandse treinen aan dezelfde snelheden dat wél mogen, krijg je aan de reiziger gewoon niet uitgelegd.
En laten we in ETCS-context ook het aanslepende probleem van Traxx op L4 niet vergeten.
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Ongeacht waar er voor die Thalys ETCS ligt, het feit dat andere vervoerders nog altijd probleemloos op het ganse net met enkel Memor mogen rondtuffen, zorgt voor een groter risico. Jouw trein kan immers zijn uitgerust met ETCS, als je onderweg een konvooi ontmoet dat geen ETCS of TBL 1+ aan boord heeft, loop je nog altijd een groter risico wanneer die TB een fout begaat.

Het is ongetwijfeld goed dat men dat in de toekomst uit de wereld wil helpen maar daar is die Waalse Thalys in april 2015 niet mee geholpen. Hoe je het ook draait of keert, het komt erop neer dat materieel dat ETCS bezit en vervoerders die dus voorlopen inzake veiligheid in deze specifieke context worden gestraft terwijl vervoerders die enkel Memor aan boord hebben laten plaatsen, probleemloos mogen blijven rijden. Daar wringt iets, dat zijn twee maten en gewichten.
Maak je maar geen zorgen, ook voor die andere vervoerders zal de verplichting ingevoerd worden. Het probleemloos rijden met memor zal geen jaar meer duren :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Jeroen schreef: En op de L96/96N tussen FBMZ en FH? Daar wellicht wel TBL2?
De enige lijn met actieve tbl2 is lijn 2, op lijn 96N is deze reeds jaren buiten dienst gesteld.
Het enige binnenlandse materieel metn nog actieve tbl2 is de hle13/18/19 en de stuurrijtuigen i11.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef:
De enige lijn met actieve tbl2 is lijn 2, op lijn 96N is deze reeds jaren buiten dienst gesteld.
Het enige binnenlandse materieel metn nog actieve tbl2 is de hle13/18/19 en de stuurrijtuigen i11.
Tiens, zit het ook niet ingebouwd in de stuurstandrijtuigen M6? Of wist men al lang op voorhand dat die niet gebruikt zouden worden op de HSL?
Steven

Bericht door Steven »

In de M6 stuurrijtuigen zit enkel memor, TBL1+ en etcs (deze laatste gaat men nu stelselmatig gaan activeren, er komt dus een update).
BVG1988
Contacteer:

Bericht door BVG1988 »

Ik heb een 2tal weken geleden een geüpdate stam M6en dan gezien op de 2838. Op de displays kwam niet alleen de bestemming op en de stopplaatsen, maar ook het treinnummer. Het treinnummer staat op de bovenste regel rechts naast de bestemming. Bij de 2838 was dat dan op de bovenste regel
Brugge IC 2838

Kan het zijn dat die M6-en die update al hebben, of is dat enkel een softwarematige update?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj

Bericht door nahoj »

Steven schreef:In de M6 stuurrijtuigen zit enkel memor, TBL1+ en etcs (deze laatste gaat men nu stelselmatig gaan activeren, er komt dus een update).
Dat stelselmatig updaten komt er inderdaad aan. Maar eerst nog homologatie van het prototype.
nahoj

Bericht door nahoj »

BVG1988 schreef:Ik heb een 2tal weken geleden een geüpdate stam M6en dan gezien op de 2838. Op de displays kwam niet alleen de bestemming op en de stopplaatsen, maar ook het treinnummer. Het treinnummer staat op de bovenste regel rechts naast de bestemming. Bij de 2838 was dat dan op de bovenste regel
Brugge IC 2838

Kan het zijn dat die M6-en die update al hebben, of is dat enkel een softwarematige update?
Ik vermoed dat jij het hebt over een update van de inhoud van de reizigersinfoschermen? Dat heeft absoluut niks te maken met ETCS.
BVG1988
Contacteer:

Bericht door BVG1988 »

Ik had het inderdaad over een update van de reizigersschermen. Ik ben sindsdien geen stam meer tegengekomen waarbij ik het nog heb gezien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:
Ligt daar al iets van ETCS op die L96N? Ik meen te weten dat het hogesnelheidsmaterieel daar vroeger op Memor reed. Nu nog altijd?
Steven

Bericht door Steven »

L96N was TBL2 (niet exact dezelfde versie van L2 liet ik mij vertellen, wegens een versie met laterale seinen). Nadien heeft men TBL2 daar weggenomen (het juiste jaar weet ik niet meer) en is er memor/TBL1+ voor in de plaats gekomen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:
Steven schreef:
Ligt daar al iets van ETCS op die L96N? Ik meen te weten dat het hogesnelheidsmaterieel daar vroeger op Memor reed. Nu nog altijd?
Ze hebben de memor-functie, maar op kroko hebben ze daar nooit gereden.
De bakens daar zijn TBL2-bakens, maar ze zijn geprogrammeerd met TBL1-info (niet te verwarren met TBL1+). Alle HST's hebben een TBL1-uitrusting. TBL1 heeft naast de memor ook een stopfunctie.
Steven

Bericht door Steven »

effe aanvullen dat de bakens voor TBL1 en TBL1+ totaal niet op elkaar gelijken op visueel vlak. Je kan overduidelijk het verschil zien.
Plaats reactie