Pagina 56 van 62

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 09 jan 2025, 22:41
door 260689
Het heeft lang geduurd, E54 en E69 rijd met gewone I11B rijtuigen tussen de bestickerde rijtuigen

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 10 jan 2025, 11:16
door Steven
260689 schreef: 09 jan 2025, 22:41 Het heeft lang geduurd, E54 en E69 rijd met gewone I11B rijtuigen tussen de bestickerde rijtuigen
Ik heb een aantal bestudeerde rijtuigen los van elkaar aan de kant zien staan, wellicht defecten of voorzien voor normaal onderhoud op basis van km stand.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 14:05
door 260689
E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 18:30
door Steven
Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 19:23
door 260689
Steven schreef: 11 jan 2025, 18:30 Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
Zouden niet alle I11 al aangepast zijn voor de noodremoverbrugging?

Met de E69 zijn er een stuk of 5 mannen van de beveiligingsdienst van de SNCF mee.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 19:55
door LHOON
Steven schreef: 11 jan 2025, 18:30 Voor Rotterdam is er maar 1 zaak die in orde moet zijn. De rijtuigen moeten aangepast zijn voor de noodremoverbrugging. Dat die sticker met eurocity er nu op hangt of niet is veel minder belangrijk. Geen noodremoverbrugging = niet toegelaten.
Wat doet "noodremoverbrugging"? Is dit om misbruik van de noodrem tegen te gaan?

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 20:25
door TKR
Met noodremoverbrugging kan je de noodrem dus overbruggen en de tunnel nog uitrijden, waar de hulpdiensten dus wel tot bij de trein kunnen komen.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 20:48
door Steven
TKR schreef: 11 jan 2025, 20:25 Met noodremoverbrugging kan je de noodrem dus overbruggen en de tunnel nog uitrijden, waar de hulpdiensten dus wel tot bij de trein kunnen komen.
Inderdaad, het geeft de treinbestuurder de kans om de trein stil te zetten waar het veiliger is, zeker als er nadien een evacuatie volgt. Het betreft niet enkel tunnels, maar ook op bruggen of bepaalde bermen die hoog boven straatniveau liggen zijn ongunstig om zomaar even te stoppen. In geval van medische urgentie ben je dan beter af om te stoppen in een station of nabij een overweg volgens wat zich eerst voordoet.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 21:33
door ThibaultLapers
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 21:35
door 260689
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 21:38
door ThibaultLapers
260689 schreef: 11 jan 2025, 21:35
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.

Vandaag rijden ze via Luttre en erquelinnes. En stoppen ze niet in Mons en Creill
Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.
Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt. 8)

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 11 jan 2025, 22:41
door 260689
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:38
260689 schreef: 11 jan 2025, 21:35
ThibaultLapers schreef: 11 jan 2025, 21:33

Eigenlijk bevatten beide treinstellen van vandaag binnenlandse I11-rijtuigen, en dit weekend stoppen alle diensten in Creil. Maar het wordt niet op de schermen getoond, net zoals bij de eerste OUIGO op 19 december. Geen idee waarom.
E54 had geen stop in Creil vandaag.
Goed opgemerkt, ik heb het nog gecheckt. 8)
Ja, zat op de E54. De E69 heeft wel gestopt in Creil.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 13 jan 2025, 12:09
door TimJ36
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.
Op welke manier zijn de rijtuignummers op de trein bevestigd? Nog nooit zo gezien. Ik herinner mij nog van die houdertjes aan de ruit van de deuren, zodat rijtuignummers met een bordje snel te veranderen waren bij kopmaken.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 13 jan 2025, 15:40
door 260689
TimJ36 schreef: 13 jan 2025, 12:09
260689 schreef: 11 jan 2025, 14:05 E54 en E69 zullen vandaag met gewone I11 rijtuigen rijden. Ook de EC naar Rotterdam rijden gewone I11 rijtuigen mee.
Op welke manier zijn de rijtuignummers op de trein bevestigd? Nog nooit zo gezien. Ik herinner mij nog van die houdertjes aan de ruit van de deuren, zodat rijtuignummers met een bordje snel te veranderen waren bij kopmaken.
De rijtuignummers hangen buiten naast elke buitendeur. Zijn metalen plaatjes. (Werden vroeger gebruikt samen met het koersbord.

In bijgevoegde foto een voorbeeld van hoe het er nu aan toe gaat.

Re: OUIGO Brussel - Parijs

Geplaatst: 18 jan 2025, 13:45
door desperado
Een paar dagen geleden kocht ik kaartjes voor een retourtje van Brussel naar Parijs vandaag om de ongewone route te testen. De kaartjes zijn voor vertrek om 13.40 uur. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat mijn stoel was gewijzigd en dat ik het kaartje opnieuw moest downloaden. Toen ik in de metro naar Zuid zat, zocht ik de vertrektijden van B Zuid op en zag dat deze trein om 13.21 uur zou vertrekken. Ik heb net de trein gepakt en hij was 3-4 minuten te laat, maar 15 minuten te vroeg vertrekken zonder de passagiers te informeren is slecht, vooral toen ze me vanmorgen contacteerden over de stoelwijziging. Er is geen voordeel aan vroeg vertrekken, want we volgen langzaam de +6 S1. Zelfs als hij op tijd was, hadden we de S1 verderop ingehaald.