Pagina 52 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 15 mar 2012, 16:25
door 260689
spicyalan schreef:
Die lege rit is normaal (rijdt naar Antwerpen voor de 7211 van de volgende dag) maar met 2 Traxxen is volgens mij wel zeldzaam.
Ik heb toch al verschillende keren de 7211 zien rijden met 2 Traxxen (soms 2x vooraan, maar ook 1x vooraan en 1x achteraan).
Das voor Traxx uitwisseling met Antwerpen-Noord ;-).

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 mar 2012, 18:07
door kuba.g
De tweede Beneluxstam reed vandaag de 9245 met de 1e klasse rijtuig gedeclasseerd (de tweede Benluxstam heeft maar 1 A rijtuig). Meer luxe voor je geld zul je bij ons volgens mij niet vinden :D

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 mei 2012, 19:55
door Marianne
Ik weet niet of ik het vanavond goed zag. Maar zitten er weer Belgische rijtuigen in de Beneluxdienst?
Volgens mij reed de Benelux naar Amsterdam Centraal van 17:30 (was vertraagd overigens) met Belgische rijtuigen.

Groetjes,
Marianne

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 mei 2012, 11:49
door Terminus
Zie ook het topic "gewijzigde samenstelling".
De trein reeds met 6 I6-rijtuigen, in volgorde en met hun Belgisch nummer:

11612 (1ste klasse, in het rijtuig hingen papiertjes dat deze gedeklasseerd was, aan de buitenkant niet)
11603 (1ste klasse)
11619 (1ste klasse in Memling-livrei, gedeklasseerd)
11616 (1ste klasse met fietsafdeling, gedeklasseerd)
12641 (2de klasse met fietsafdeling)
12642 (2de klasse, nieuwe livrei, maar niet gemoderniseerd)

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 mei 2012, 22:56
door donauwalzer
Hallo,

Wie heeft een idee hoe lang de Belgische Eurofima's nog blijven rijden in de Benelux de komende tijd?
Het zou mooi zijn als het nog minimaal een paar dagen zou zijn.
Bedankt voor antwoorden.

Groeten,
Ferry

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 07:38
door The_Knitter
Deze stam is donderdag begonnen met 4 rijtuigen in de Benelux. Één ÖBB-stam staat met (opnieuw...) aircoproblemen aan de kant. Inzet tot ÖBB hersteld is, zeggen ze hier bij Hispeed. Personeel NSH wil er liever niet mee rijden...

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 12:31
door Terminus
The_Knitter schreef: Personeel NSH wil er liever niet mee rijden...
Personeel NSH wil niet meer met OBB-rijtuigen rijden? Of wil niet met de NMBS-rijtuigen rijden?

IC 9205, die vorige week nog met de I6-rijtuigen reed, was vanmorgen alvast afgeschaft...

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 18:03
door Terminus
De eerder beschreven stam bleek deze namiddag dan toch weer de IC 9241 te verzekeren.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 18:35
door donauwalzer
Bedankt!
Dus met een beetje geluk zijn de I6 wagens de komende week nog aan te treffen? Zelfs nog misschien het komend weekend?
Er is zeker niet exact te zeggen welke treinnummers deze rijtuigen hebben?

Groeten,
Ferry

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 19:18
door Terminus
Zie een van mijn vorige posts voor de "Belgische" nummers van de rijtuigen. Zitten meestal in IC 9205 - 9236 - 9241 - 9272

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2012, 21:16
door AlexNL
Terminus schreef:
The_Knitter schreef: Personeel NSH wil er liever niet mee rijden...
Personeel NSH wil niet meer met OBB-rijtuigen rijden? Of wil niet met de NMBS-rijtuigen rijden?
Beide

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2012, 07:23
door The_Knitter
NSH-personeel wil liever niet met de Belgische rijtuigen rijden.

Maar gezien de vele defecten de ÖBB-stammen op dit moment hebben, begint het personeel nu ook in opstand te komen over de OBB-stammen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2012, 23:01
door Commendatore
Wat gaat er dan steeds kapot aan die ÖBB-rijtuigen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2012, 23:03
door AlexNL
Wat ik heb begrepen de klimaatbeheersing. Gevolg: het ene rijtuig is een sauna (30 graden), het volgende rijtuig een vrieskist (10 graden). Zo krijg je mensen wel ziek.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2012, 23:38
door Asterix
Mensen worden ziek door virussen of bacteriën, niet door slechtwerkende klima-installaties :wink: