Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 19 sep 2010, 18:04
Dat is niet waar, de fyra gaat tegen 160 km/h door mechelen rijdenLeuven-Muenchen schreef:In de toekomst behoudt bv Mechelen toch ook zijn internationale verbinding met Nederland

Dat is niet waar, de fyra gaat tegen 160 km/h door mechelen rijdenLeuven-Muenchen schreef:In de toekomst behoudt bv Mechelen toch ook zijn internationale verbinding met Nederland
En waarom 10 minuten? Beetje veel!!!! En denk dat er nu meer al 50 reizigers zijn voor Duitsland....Shrek schreef:Bonn is een stad van 300.000 inwoners, nogal wiedes dat daar internationale treinen stoppenLeuven-Muenchen schreef:En hoeveel zou deze langere reistijd zijn? In Duitsland stopt de ICE Dortmund - Köln - Basel of München (via Mannheim) ook in Siegburg-Bonn (slechts 25 km van Köln).![]()
Nu: Leuven-Keulen met overstap in Luik: 1u49
Met rechtstreekse trein: 1u35
Dus 14 minuten winst voor pakweg 50 reizigers = 700 minuten winst
Brussel-Keulen zonder stop: 1u42
Met stop: 1u52
Dus 10 minuten verlies voor neem 400 reizigers = 4000 minuten verlies
De voordelen wegen gewoon niet op tegen de nadelenLeuven heeft echt geen internationale trein nodig
We (Steven en ik) hebben voordien net proberen aan te tonen dat de stops van internationale treinen bijna uitsluitend belang hadden voor het binnenverkeer.Leuven-Muenchen schreef: Moest ik in Zaventem wonen of ergens in een dorp waar er nooit internationale verbindingen zijn geweest, dan zou ik dat zeker niet voorstellen. Doch Leuven kan wel een internationale bestemming worden: Slechts 1 overstap vanuit de omliggende gemeenten van Leuven (bv Aarschot (ondanks de direkte verbinding met Luik), Wavre, Sint-Joris-Weert, Haacht....) In de toekomst behoudt bv Mechelen toch ook zijn internationale verbinding met Nederland. En wat heeft Mechelen meer te bieden als Leuven?? Men moet ook rekening houden dat Leuven al meer danl 90.000 inwoners heeft
Ach Siegburg, een bruisende grootstad met net geen 40.000 inwoners verdient dat gewoonLeuven-Muenchen schreef:In Duitsland stopt de ICE Dortmund - Köln - Basel of München (via Mannheim) ook in Siegburg-Bonn (slechts 25 km van Köln).
Stoppen in Bochum, Essen, Duisburg en Dusseldorf. Da's vergelijkbaar met stoppen in Midi, Centraal, Noord en Leuven. Stomme domme Duitsers, wie heeft dat nou bedacht?! Oh wacht 380, 570, 490 en 580.000 inwoners + hun ommeland. Misschien een beetje vergelijkbaar met stoppen in Rotterdam en Amsterdam, of Utrecht-A'dam. Of A'pen, Bxl, Charleroi? Zelf zou ik die tussenstops ook liefst zien verdwijnen, helaas bepaal ik dat niet.Leuven-Muenchen schreef:Tussen Dortmund en Köln (117 km) zijn er zelfs maar 4 tussenstops.
Het zou me verbazen als ze daar geen goede uitleg voor hebben verzonnen? Ik waardeer het ook dat de ICE in Brussel Noord mij de kans biedt om over te stappen op een IR naar het noorden. De benelux, eigenlijk gewoon een IC-trein, stopt er ook al een hele tijd niet meer (tot mijn spijt). Ik heb er alle begrip voor dat je voor je eigen heimat een ICE wilt en die buren die je misschien niet zo graag ziet wilt opzadelen met die Franse rommel. Tot slot: waarom Leuven niet vergelijken met Montabaur of Limburg? Of een knopje in de ICE en Leuven een station van het type 'Halt nur bei bedarf.'Leuven-Muenchen schreef: Het is ook zo dat bijvoorbeeld in München er ICE's stoppen in München-Pasing terwijl een aantal IC-verbindingen er NIET stoppen. Dat is de Duitse logica.
En waarom eens niet het volgende: ICE stopt in Leuven, doch niet in Luik. Thalys stopt niet in Leuven, doch wel in Luik. Dit zou ook moeten kunnen....![]()
Slechts 2x per dag per richting. Het gaat om de trage ritten, die niet via HSL 2 rijden maar via de klassieke lijn 36. Hun meerwaarde is dus niet zo groot, ook al omdat ze in een slechte spreiding met de IC A rijden.Stopt de IC O tegenwoordig ook niet in Leuven, want was er gisterenmiddag en heb er in 1 uur 4 HLE13 + I11 gezien, ook de samenstelling van de IC O, en heb er geen enkele aan 160 door zien rijden
Ik wil hier toch benadrukken dat dit alles het gevolg is van die werken aan Blauwe toren. Door de verschuiving van de IC-E tussen Leuven en Tongeren (al is dit slechts 3 minuten) gingen rijpaden van P-treinen in de vernieling. Vandaar de herschikking van de snelle P-treinen via de bocht van Leuven. Ook de P7215 Hasselt-Antwerpen had geen rijpad meer tussen Hasselt en Aarschot, tenzij een integraal gewijzigde dienstregeling Hasselt-Antwerpen, quasi op ontblokking van de IRc, en dat was nu net niet de intentie van deze trein, die voor een min-of-meer halfuurverbinding moest zorgen tussen de IRc's... de P7215 rijdt dus nog steeds tussen Aarschot en Antwerpen (ongewijzigd rijpad) met aansluiting vanuit Hasselt en tussenstations vanaf de L-trein (die enkele minuten vroeger dan de oude P-trein uit Hasselt vertrekt).Steven schreef: (eigenlijk Quote Kees/TTB)
Limburg en het Hageland
De snelle P-treinen van Hasselt naar Brussel en terug stoppen nu alle 8 in Diest en Aarschot. Ze krijgen een halfuursdienst. Gevolg van deze acties is dat er geen plaats meer is voor de snelle P-trein Hasselt - Antwerpen. Enkele namiddags-IC's van de Kust naar Tongeren, die tot nog toe in Leuven werden gesplitst in een traag en snel treindeel, rijden in hun geheel als stoptrein naar Hasselt en Tongeren.