Pagina 6 van 53

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 09 jun 2010, 16:19
door Dirk Jumper
De HLR 7757 was op 21-05-2010 in Luik Guillemins vervanging voor reeks 23:

Afbeelding

groetjes
Dirk

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 09 jun 2010, 16:45
door melle
Welke trein is dit?

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 09 jun 2010, 16:46
door Steven
dat is de IC Luik, Brussel, Quievrain die opgedrukt ga worden.

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 09 jun 2010, 18:11
door Accelerat
Waarom moest die opgedrukt worden? Omdat het een dubbellange ram is ofzo..?

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 09 jun 2010, 18:18
door Steven
Wanneer drukt men treinen op in Luik Guillemins.

* Enkel bij gesleepte treinen
* samenstelling bevat meer dan 8 rijtuigen

treinen gesleept door een HLE 13 worden niet opgedrukt, uitzonderingen hierop zijn
* 1 of meerdere motoren van de HLE zijn buiten dienst (TB verwittigd de tractieverdeler hiervan en deze zorgt dat er dan een opdrukloc komt)
* Tijdens de herfstperiode (verminderde adhesie)

De snelheid van de gesleepte treinen is hierdoor altijd beperkt tot 100 km/u (motorstellen mogen dus sneller op de helling), de opdruklocomotief is niet aangehaakt en zal net voor de top van de helling een noodremming toepassen zodanig dat de afstand tussen deze loc en de opgedrukte trein zo snel mogelijk vergroot. De locs hebben beide stroomafnemers in dienst dit tot de plaats aangeduid met het bord neerlaten tweede stroomafnemer (bovenaan de helling).

de opdrukloc volgt nadien op blokafstand verder tot het station Ans alwaar die een kering maakt om naar Luik te rijden.

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 10 jun 2010, 15:38
door melle
Is de helling te steil ofzo voor de meeste locs?

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 10 jun 2010, 16:32
door Steven
Die helling heeft op haar steilste stuk 33 pro mille (net iets zwaarder als Antwerpen centraal waar het 29 pro mille is). Het feit is ook dat je net uit een station vertrekt en dus uw snelheid aan de voet van die helling nog moet opbouwen, wat toch een groot verschil is moest diezelfde helling gewoon in volle baan liggen.

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 10 jun 2010, 18:31
door melle
Dus een HLE25 met 8XM4 zou gewoon stilvallen zonder opdrukloc.

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 10 jun 2010, 18:36
door Steven
Je leest mijn uitleg niet he met 8 rijtuigen rijden ze allemaal alleen naar boven, vanaf 9 (NEGEN) rijtuigen is er maar een opdrukloc voorzien, behalve de uitzonderingen zoals weergegeven. Een aantal jaren geleden ben ik eens met een 27 en 10m4 naar boven gereden zonder opdrukloc met kurkdroog weer en dat ging maar het is niet dat uw snelheidsmeter dan heel hoog zal eindigen.

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 10 jun 2010, 18:47
door melle
Ja sorry, maar ik bedoelde gewoon een groot aantal..
Tis niet dat ik uw uitleg niet wou lezen! :wink:
Dankje voor het antwoord

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 11 jun 2010, 11:52
door Dirk Jumper
7776 heeft net de tunnel van Gemmenich verlaten op zijn weg uit Aken in richting Montzen - 16-03-2009:

Afbeelding

groetjes
Dirk :wink:

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 11 jun 2010, 18:58
door ES64F4
Mooie foto! 8)

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 11 jun 2010, 19:46
door PeterBrz
Knappe foto Dirk!
De bestuurder had precies niet zo'n goed dagje :D

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 11 jun 2010, 23:13
door Dirk Jumper
Een onbekende Class 66 in Keulen Gremberg - 13-03-2009:

Afbeelding

Twee dieseltjes gaan uit Keulen in richting Bonn om ergens een kapotte ICE2 naar Keulen te halen:

Afbeelding

482 037 wordt van een dieselloc van SBB door Keulen Hbf getrokken - 19-11-2009:

Afbeelding

Thalys 4344 naar Parijs op het grensstation te Aken - 13-12-2009:

Afbeelding

groetjes
Dirk

Re: foto's van DJ

Geplaatst: 12 jun 2010, 10:30
door melle
Mooi! :mrgreen: