

Op het forum van Spoortechniek gaat er een hele discussie over:
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/php ... 826#p40834
Maar goed, eerst zien, dan geloven.

Ben jij daar dan lid van? Mooizosncf-sncb schreef:Op het forum van Spoortechniek gaat er een hele discussie over:
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/php ... 826#p40834
Ik vind de Venturio ook mooi, maar ik denk dat het voor NS Hispeed interessanter zou zijn om Velaro te kiezen - ze hebben er immers al. De ICE-3M is toegelaten en goedgekeurd in Nederland, en er zijn al machinisten (sorry: TB's) die ervaring hebben met Velaro/ICE. Als Hispeed en NMBS voor Venturio zouden kiezen, krijgen ze het hele traject, met testritten, kinderziektes oplossen, goedkeuring, testen ATB, TBL2+, opleiding machinisten, enzovoorts.Infra_speed schreef:Ben ook geen voorstander van de Albatrossen, maar de geruchten kloppen echt niet.
NS Hispeed en NMBS kunnen beter een gezamelijke order plaatsen bij Siemens voor de Venturio.
Ik hoop dat de berichten in bovenvermeld forum juist zijn.AlexNL schreef:Velaro is daarom op de korte termijn (de HSL is er, en Hispeed wil nu echt wel eens gaan rijden, ze verliezen veel geld nu) voor NS Hispeed interessanter dan de concepttrein Venturio.
Ik hoop het ook, ik heb echter gerede twijfels bij de waarheid van de berichten. Gehoord in een koffiekamer, verder nergens bekend, enz...Adler schreef:Ik hoop dat de berichten in bovenvermeld forum juist zijn.AlexNL schreef:Velaro is daarom op de korte termijn (de HSL is er, en Hispeed wil nu echt wel eens gaan rijden, ze verliezen veel geld nu) voor NS Hispeed interessanter dan de concepttrein Venturio.
Hoe bedoel je deze?Alleen vind ik het jammer dat het jaren moet duren voor men wat gaat nadenken als men iets doet.
Ik bedoel dat ieder weldenkend mens al jaren geleden had kunnen weten dat het met die bestelling bij AnsaldoBreda rampzalig zou aflopen.AlexNL schreef:Hoe bedoel je deze?
Tsja, op dat moment waren de problemen bij Ansaldo nog niet zo groot... de vertragingen voor de IC4 waren er al wel, maar nog minder groot dan nu. Kennelijk spiegelde de Italiaanse gladjakkers de verantwoordelijken van NS Hispeed rooskleurige vooruitzichten voor, en heeft dat Hispeed over de streep getrokken, samen met de relatief gunstige prijs. AB was immers een stuk voordeliger dan Alstom, Bombardier of Siemens.Adler schreef:Ik bedoel dat ieder weldenkend mens al jaren geleden had kunnen weten dat het met die bestelling bij AnsaldoBreda rampzalig zou aflopen.AlexNL schreef:Hoe bedoel je deze?
Had men op dat moment voor ICE's gekozen, dat had men al die problemen nu niet gehad.
Daar ben ik het niet mee eens.AlexNL schreef:Dat we nu een aantal jaar verder zijn en enorme problemen hebben, is iets wat men toen nog niet kon inzien. Het is makkelijk te oordelen a.d.h.v. het verleden, "als men toen X had gedaan, hadden we nu niet met Y gezeten.". Op het moment dat je X kiest, weet je nog niet wat Y zal zijn. Dat is het lastige hieraan, helaas.
Hoeveel jaar ontwikkeling heeft de eerste generatie ICE gekost, vanaf het prototype tot de indienstname ?AlexNL schreef:Maar als men geen ervaring heeft, moet men ze de kans maar niet geven? AnsaldoBreda is geen groentje op treinengebied, alleen op hogesnelheidstreinengebied.