Begrijp uw standpunt niet goed! wat is het verschil tussen eerst privé of omgekeerd voor het pensioen?dentheo schreef:Als je van beide walletjes wil eten kun je beginnen in privé later naar staat voor pensioen.Steven schreef: zo kan je het ook in het onderwijs bezien, in de laatste graagd technisch secundair onderwijs hebben ze normaal een ingenieur nodig om de vakken als elektrciciteit en mechanica te geven (een regent mag normaal maar tot het vierde jaar lesgeven). doch deze mensen zijn in de prive meestal beter betaald dan in het onderwijs. een ingenieur die dus wat wil verdienen zal je zeker niet in het onderwijs treffen. is gewoon een kwestie ban keuzes maken. de voor en nadelen van de verschillende zaken voor uzelf op een rij te zetten en een knoop door te hakken.
Eerst staat en dan privé lijkt mij niet zo optimaal.
Eens je je staatspensioen hebt en je mag dan nog bijwerken , dan kan prive weer meespelen.
bv. groot deel machinisten van ECR in frankrijk zijn gepensioneerden van SNCF....
Uw tweede statement is volledig mis.ECR heeft enkel enkele "chef de tractions " van de SNCF aangeworven om het "encadrement "van de nieuwe bestuurders te doen in de respectievelijke dépots.
De basis van de treinbestuurders in 2005/2006 is gelegd door ex bestuurders van Eurotunnel(15). Alsook enkele veiligheidsspecialisten en planners enz.
Persoonnlijk ken ik HEEL goed de International operations director (zie hun kleine beperkte website) en die willen juist geen ex SNCF treinbestuurders(en zijzelf zijn ook niet très chaud).Ik zeg dus niet dat op de 500 er geen 2 , 3 of 5 zullen zijn. De voornaamste opleidingscentra zijn in Calais en Bourg en Bresse.Volgende opleiding is voorzien in Augustus 2008.
Ten andere de ex SNCF ers zijn voorzichtiger geworden na het schandaal van vorig jaar met hun collega gepensioneerden die bestuurders opleiden in Taiwan en betaald via het eiland Man.