Pagina 6 van 6
Geplaatst: 22 mei 2007, 10:54
door Tim
Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
4109 2001 0 gebrand Erquelinnes 6/4/2005
4117 2001 0 uitgebrand in Mol op 09/03/2002
4192 2003 0 beschadigd bij aanrijding met vrachtwagen in Wondelgem op 18/03/2004
De 4192 rijdt intussen al geruime tijd weer rond en de 4109 staat zoals reeds eerder gezegd in de CW Mechelen voor herstelling.
Geplaatst: 22 mei 2007, 11:11
door edje
Misschien een idee om de schortplaten om de motoren weg te halen.
Zo kan de warmte weg, en worden de motoren extra gekoeld.
Verder kan zo bij een gesprongen leiding, de Diesel, Olie, of andere brandbare vloeistoffen weg waaien van de motor.
Geplaatst: 22 mei 2007, 12:04
door Adler
edje schreef:Misschien een idee om de schortplaten om de motoren weg te halen.
Zo kan de warmte weg, en worden de motoren extra gekoeld.
Verder kan zo bij een gesprongen leiding, de Diesel, Olie, of andere brandbare vloeistoffen weg waaien van de motor.
In de eerste periode na de indienststelling heb ik gezien dat bij veel stellen die plaat inderdaad was weggenomen.
Misschien was dit juist om het probleem van oververhitting te voorkomen.
Waarom die nadien dan is teruggeplaatst weet ik ook niet.
Geplaatst: 22 mei 2007, 12:37
door Wover
Volgens mij was dat omdat er al enkele motorwagens die platen kwijt waren geraakt onderweg, en ze een nieuw bevestigingsslot nodig hadden ofzo

Geplaatst: 22 mei 2007, 14:48
door Adler
Wover schreef:Volgens mij was dat omdat er al enkele motorwagens die platen kwijt waren geraakt onderweg, en ze een nieuw bevestigingsslot nodig hadden ofzo

Dat meen je toch niet ?
Geplaatst: 22 mei 2007, 17:25
door trainfreak
Adler schreef:Wover schreef:Volgens mij was dat omdat er al enkele motorwagens die platen kwijt waren geraakt onderweg, en ze een nieuw bevestigingsslot nodig hadden ofzo

Dat meen je toch niet ?
Ik heb dat ook al gehoord.
Tijdens de testrit van de 4101 zouden de platen zijn gaan vliegen...
Geplaatst: 22 mei 2007, 21:54
door Joris
Hallo,
Tim schreef:
De 4192 rijdt intussen al geruime tijd weer rond en de 4109 staat zoals reeds eerder gezegd in de CW Mechelen voor herstelling.
Er is dus nog geen enkele uitgebrande 41'ers hersteld... Zal dat er dan ooit van komen?
De 4192, dat was wel niet de fout van de 41'er, een ongeluk met een vrachtwagen kan je evengoed met een BR 189 hebben.
De vraag die ik me nu stel: als er deuren open vliegen, als de bescherm schilden wegvliegen, als er een motorstel uitbrand, waarom plaats je dan nog een bestelling bij?
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 22 mei 2007, 21:55
door Jonathan
Steven schreef:Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
mmm toch een foutje denk ik, in 1974 dergelijke onderwerpen al? wist men het dan al zo snel ?

Neen, Overweg13 heeft wegens de topic gaande over het ongeval in Luttre op 15/08/1974 een lijstje geplaatst met al de beschadegingen en de niet al te positieve avonturen van het NMBS-materieel.
Geplaatst: 23 mei 2007, 00:08
door Dietrich
Ach, in het begin kan men altijd wel last hebben van kinderziektes, maar als je na verloop van tijd meer gebreken vaststelt en ze na 7 jaar in brand vliegen dan is het toch wel duidelijk aan het worden dat dingen echt niet kloppen.
Geplaatst: 23 mei 2007, 00:21
door Steven
Jonathan schreef:Steven schreef:Jonathan schreef:In de topic 15/08/1974 vond ik dit lijstje met uitgebrande 41'ers!
mmm toch een foutje denk ik, in 1974 dergelijke onderwerpen al? wist men het dan al zo snel ?

Neen, Overweg13 heeft wegens de topic gaande over het ongeval in Luttre op 15/08/1974 een lijstje geplaatst met al de beschadegingen en de niet al te positieve avonturen van het NMBS-materieel.
zoals de zin er stond kwam het over alsof de topic bestond sinds 1974
