Another 11 Bites the dust in Wildert
Te volgen procedure??
Alvorens dat er mag opgetreden worden moet er contact opgenomen worden met de 'verdeler ES', zeg maar de verantwoordelijke van de bovenleiding. Deze moet, na het buiten spanning zetten van de bovenleiding, een telegram-nummer doorgeven aan de bestuurder. De bestuurder moet dan nog een 'aardingsstaak' plaatsen als extra beveiliging. Van zodra alles geplaatst en veilig is mag hij de interventie-leider ter plaatse een bewijsje geven. Deze mag pas optreden zodra hij dat bewijsje in handen heeft.
Zolang er geen telegramnummer is: laat maar branden !!!

Alvorens dat er mag opgetreden worden moet er contact opgenomen worden met de 'verdeler ES', zeg maar de verantwoordelijke van de bovenleiding. Deze moet, na het buiten spanning zetten van de bovenleiding, een telegram-nummer doorgeven aan de bestuurder. De bestuurder moet dan nog een 'aardingsstaak' plaatsen als extra beveiliging. Van zodra alles geplaatst en veilig is mag hij de interventie-leider ter plaatse een bewijsje geven. Deze mag pas optreden zodra hij dat bewijsje in handen heeft.
Zolang er geen telegramnummer is: laat maar branden !!!




er is een verschil tussen nooit problemen hebben en een panne hebben die u verbied van te rijden, lees dus mijn uitleg, de probs die ik tot op heden had met een 11 heb ik al evengoed met een 21 of 27 gehadSander schreef:Volgens mij verdedig je je standpunt nu iets te hard, en heb je te weinig oog voor de realiteit meer. Ik heb nog nooit een TB gehoord die geen problemen met een 11 heeft gehad...
Wat is eigenlijk de reden dat de ventilatie afgezet wordt?Stijn D.C. schreef:Kheb Belgische bestuurders toch ook al veel hun ventilatie horen uitzetten zenne en dan bedoel ik niet de 5 seconden uitval zoals bij den 21/27...
Steven, als jij je ventilatie altijd aanzet, dat is goed, dan ben je een goed voorbeeld voor je collega's en voor je leerlingen
Een koeling is toch niet zomaar ingebouwd.
lawaaioverlast, nu schijnt dat er voor ns wel regels zijn, dat deze in stations bij stilstand moet uit staan (ze zijn idd wel wat storend voor de omroep nog normaal te horen), nu zijn er bestuurders die op die manier hun tractie in en uit schakelen en dat is al totaal iets anders (op de reeks 13 kan je dit niet meer doen aangezien daar het afzonderlijk knopke ventilatie niet meer bestaat in de stuurpost, bij de andere reeksen kan dit dus wel)Bibke schreef:Wat is eigenlijk de reden dat de ventilatie afgezet wordt?Stijn D.C. schreef:Kheb Belgische bestuurders toch ook al veel hun ventilatie horen uitzetten zenne en dan bedoel ik niet de 5 seconden uitval zoals bij den 21/27...
Steven, als jij je ventilatie altijd aanzet, dat is goed, dan ben je een goed voorbeeld voor je collega's en voor je leerlingen
Een koeling is toch niet zomaar ingebouwd.
super1500 schreef: volgens de informatie die ik op 't internet gevonden heb, is een klassieke trek-duw schakeling hellemaal niet duur: elke schakelaar, elke drukknop, elke keuzestand van een draaischakelaar van de stuurtafel is verbonden met een draadje uit de dikke trek-duw kabel, en stuurt een relais aan dat zich in de loc bevindt.
In de loc is elke schakelaar, elke drukknop, elke keuze stand van een draaischakelaar van de stuurtafel gebypasst door een relais (dat dus vanop de stuurstand bediend wordt)
dus strikt gezien zou het dus moeten kunnen om een 1500 van op afstand te bedienen dmv M4/ICR stuurstand (25000 V zal dan niet geselecteerd kunnen worden, maar dat hebben we voor deze toepassing niet nodig)
De technische beschrijving die je hier geeft is conceptueel wel juist, maar ik vrees dat er een verschil is tussen concept en de effectieve implementatie.
Zijn er op dit forum specialisten uit een CW actief die over dit onderwerp een gefundeerde uitleg kunnengeven?
carlos schreef:super1500 schreef: volgens de informatie die ik op 't internet gevonden heb, is een klassieke trek-duw schakeling hellemaal niet duur: elke schakelaar, elke drukknop, elke keuzestand van een draaischakelaar van de stuurtafel is verbonden met een draadje uit de dikke trek-duw kabel, en stuurt een relais aan dat zich in de loc bevindt.
In de loc is elke schakelaar, elke drukknop, elke keuze stand van een draaischakelaar van de stuurtafel gebypasst door een relais (dat dus vanop de stuurstand bediend wordt)
dus strikt gezien zou het dus moeten kunnen om een 1500 van op afstand te bedienen dmv M4/ICR stuurstand (25000 V zal dan niet geselecteerd kunnen worden, maar dat hebben we voor deze toepassing niet nodig)
De technische beschrijving die je hier geeft is conceptueel wel juist, maar ik vrees dat er een verschil is tussen concept en de effectieve implementatie.
Zijn er op dit forum specialisten uit een CW actief die over dit onderwerp een gefundeerde uitleg kunnengeven?
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als men met een eenvoudige verloopkabel een M4 stuurstand aan een 25/25.5 zou kunnen hangen, M2 stekker aan de ene zijde, M4 stekker aan de andere en dan maar de juiste pinnen met elkaar verbinden, eventueel aangevuld met een klein schakelingetje voor spanningsaanpassingen en elementaire logische schakelingen (ti 74 reeks vb 3-8 & 8-3 mux 74138 & 74148)...
helaas vrees ik dat het net iets complexer zal zijn.
maar zoals Carlos zegt, het zou nuttig zijn dat echte specialist ter zake eens een duidelijke uitleg geeft.
voor zover ik weet is er niemand van de cw hier lid, maar als je het puur elektrisch wil gaan oplossen vrees ik toch voor iets da niet gaan kloppen omdat de verschillen in de stuurtafels toch net iets groter zijn dan dat. als je het dan toch zou willen doen moet je met een tussenstap werken en dan denk ik dat mux de enige oplossing is
Steven schreef:voor zover ik weet is er niemand van de cw hier lid, maar als je het puur elektrisch wil gaan oplossen vrees ik toch voor iets da niet gaan kloppen omdat de verschillen in de stuurtafels toch net iets groter zijn dan dat. als je het dan toch zou willen doen moet je met een tussenstap werken en dan denk ik dat mux de enige oplossing is
voor alle wereldverbeteraars die denken dat alles eenvoudig in mekaar zit: http://www.ovs-sic.be/Dep%20HLE%2011.doc
hehe carlos, dat is het samengevat boekje van de reeks 11, prachtig gemaakt door een collega marc van antwerpen centraal (gekend om zijn samenvattingen vanverschillende boeken), hier staat het meest nodige in. de basishandleiding voor de bestuurders is iets uitgebreider, maar die nemen wij natuurlijk niet altijd mee, deze dient enkel tijdens de opleiding. we zijn enkel verplicht de depannageboek mee te nemen, deze zijn echter meestal op A4, marc is zo een van die collega's die het nog wat compacter probeert te maken, zoals deze versie dus, af te drukken op A5 (liefts recto verso om papier te besparen en dus gewicht)
Steven,Steven schreef:hehe carlos, dat is het samengevat boekje van de reeks 11, prachtig gemaakt door een collega marc van antwerpen centraal (gekend om zijn samenvattingen vanverschillende boeken), hier staat het meest nodige in. de basishandleiding voor de bestuurders is iets uitgebreider, maar die nemen wij natuurlijk niet altijd mee, deze dient enkel tijdens de opleiding. we zijn enkel verplicht de depannageboek mee te nemen, deze zijn echter meestal op A4, marc is zo een van die collega's die het nog wat compacter probeert te maken, zoals deze versie dus, af te drukken op A5 (liefts recto verso om papier te besparen en dus gewicht)
ik heb de link hier geplaatst om aan te tonen dat bij trek-duw met de 21-familie toch al heel wat komt kijken.
Dit neemt niet weg dat zo'n interface tussen 25/25.5 (en dus eigenlijk ook 23/26) en M4/ICR stuurtafel gebouwd zou kunnen worden.
Misschien een leuk thesis projekt?