Pagina 49 van 415
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 feb 2011, 21:04
door Steven
Het grootste deel van die rijtuigen heeft trouwens geen schade opgelopen en kan na controle terug ingezet worden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 feb 2011, 21:30
door MaartendeJ
Over schade gesproken... De Benelux rijdt weer geheel met ICRm-rijtuigen, er zijn nu 3 stammen met een blauw rijtuig op het einde/begin. (en er komen er nog meer

)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 07 feb 2011, 11:37
door Dieselfreak
Ik zag vorige donderdagavond in Luik-Guillemins de L-trein naar Jemelle staan, deze bestond niet uit een klassiekje, maar uit Break 319.
Verder: donderdag nam ik in Marloie de IC van 12 uur 45 richting Brussel, deze bestond niet uit MS96 of M6, maar uit M4. Toen ik de volgende dag opnieuw in Marloie was op dat uit, zag ik dat de IC J richting Brussel opnieuw met M4 gedaan werd. Wordt de trein Luxemburg - Brussel van dat uur altijd met M4 gedaan?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 07 feb 2011, 11:42
door overweg13
Dieselfreak schreef:Ik zag vorige donderdagavond in Luik-Guillemins de L-trein naar Jemelle staan, deze bestond niet uit een klassiekje, maar uit Break 319.
Verder: donderdag nam ik in Marloie de IC van 12 uur 45 richting Brussel, deze bestond niet uit MS96 of M6, maar uit M4. Toen ik de volgende dag opnieuw in Marloie was op dat uit, zag ik dat de IC J richting Brussel opnieuw met M4 gedaan werd. Wordt de trein Luxemburg - Brussel van dat uur altijd met M4 gedaan?
Zie welgeteld 16 berichten geleden...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 07 feb 2011, 12:44
door Dieselfreak
overweg13 schreef:Zie welgeteld 16 berichten geleden...
Oeps, niet gelezen, sorry.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 08 feb 2011, 19:14
door Stef
Zou het kunnen dat er een break rijdt op de IC P (kon de nr spijtig genoeg niet lezen, zat in de wagen)? Zag om 17u53 in Nieuwkerken een break rijden en er zat volk op. Het kan bijna niet anders dat het de IC 3037 was.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 feb 2011, 20:52
door 260689
vandaag reden treinen 1806 en 3007 met 3 klassiekjes inplaats van 3 AM96
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 feb 2011, 21:39
door overweg13
Weet iemand wat er vandaag met de 531 Eupen - Oostende gebeurd is? Volgens railtime heeft die niet gereden tussen Eupen en Brussel-Noord en als ik het uit mijn rijdende trein goed gezien heb, dan stond er in Brussel-Noord een homogeen stel I10 klaar om naar Oostende te sporen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men plots een stel in reserve heeft en dus vermoed ik dat het een stel van een P-trein is dat de dienst van de I11'en overgenomen heeft. Maar zeker ben ik hier dus niet van: vandaar mijn vraag...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 21 feb 2011, 21:46
door 260689
overweg13 schreef:Weet iemand wat er vandaag met de 531 Eupen - Oostende gebeurd is. Volgens railtime heeft die niet gereden tussen Eupen en Brussel-Noord en als ik het uit mijn rijdende trein gezien heb, dan stond er in Brussel-Noprd een homogeen stel I10 klaar om naar Oostende te sporen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men plots een stel in reserve heeft en dus vermoed ik dat het een stel van een P-trein is dat de dienst van de I'11'en overgenomen heeft. Maar zeker ben ik hier dus niet van: vandaar mijn vraag...
er was blijkbaar een technisch defect aan de loc in Eupen.
Bron: PassengersWeb
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 07 mar 2011, 19:27
door Terminus
Zou het kunnen dat er terug rode M5'en zitten op de IR Antwerpen-Brussel? Ik zag een rode M5-stam op spoor 12 in Brussel-Noord en een P-trein die normaal rijdt met rode M5 en loc type 11 reed op zijn beurt met gemoderniseerde M5.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 07 mar 2011, 22:14
door Lukas
Hoi,
Afgelopen vrijdag 04.03.2011 werd de IC A van Eupen naar Oostende die om 19u05 in Brussel Zuid vertrekt vezekerd door 2 klassieke stellen met de volgende nummers:161+972.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 13+I 11 rijtuigen.
Lukas
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 08 mar 2011, 12:32
door fets
L6478 (Ottignies - Leuven) vanochtend werd verzekerd door varkensneus 827. Standaard op L139 zijn er alleen klassiekjes in reizigersdienst. (muv de P treinen op zondagavond)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:19
door MaartendeJ
Vanaf morgen, hoewel 1 april is een beruchte datum, rijden de OBB-rijtuigen in de Beneluxdienst. Omdat de aanpassingen voor het meenemen van rolstoelen en fietsen op zich laat wachten (aan Amz moet verbouwd worden), wordt het hele(!) vervoer met betrekking tot rolstoelen en fietsen vermeden. Dus ook in de ICR-rijtuigen...
De stam gaat dus in 9216-9221-9252-9257 rijden, overnacht op de Watergraafsmeer.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 31 mar 2011, 21:30
door Dieselfreak
Ik hoop eens in die rijtuigen terecht te komen als ik de Benelux neem!

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 31 mar 2011, 22:45
door MaartendeJ
Nu is het morgen 1 april... En dat is -iig in Nederland- een dag om de hele tijd grappen uit te halen, onder andere door op fora rond te bazuinen dat er iets bijzonders gebeurd... Terwijl dat niet zo is.
Wat echter geen grap is (of zo goed georganiseerd dat er...) een stam met OBB-rijtuigen op de Watergraafsmeer staat die in de benelux komt te rijden, iig vanaf maandag.
