Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Het grootste deel van die rijtuigen heeft trouwens geen schade opgelopen en kan na controle terug ingezet worden.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Over schade gesproken... De Benelux rijdt weer geheel met ICRm-rijtuigen, er zijn nu 3 stammen met een blauw rijtuig op het einde/begin. (en er komen er nog meer :wink: )
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik zag vorige donderdagavond in Luik-Guillemins de L-trein naar Jemelle staan, deze bestond niet uit een klassiekje, maar uit Break 319.

Verder: donderdag nam ik in Marloie de IC van 12 uur 45 richting Brussel, deze bestond niet uit MS96 of M6, maar uit M4. Toen ik de volgende dag opnieuw in Marloie was op dat uit, zag ik dat de IC J richting Brussel opnieuw met M4 gedaan werd. Wordt de trein Luxemburg - Brussel van dat uur altijd met M4 gedaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dieselfreak schreef:Ik zag vorige donderdagavond in Luik-Guillemins de L-trein naar Jemelle staan, deze bestond niet uit een klassiekje, maar uit Break 319.

Verder: donderdag nam ik in Marloie de IC van 12 uur 45 richting Brussel, deze bestond niet uit MS96 of M6, maar uit M4. Toen ik de volgende dag opnieuw in Marloie was op dat uit, zag ik dat de IC J richting Brussel opnieuw met M4 gedaan werd. Wordt de trein Luxemburg - Brussel van dat uur altijd met M4 gedaan?
Zie welgeteld 16 berichten geleden...
Met vriendelijke groet

overweg13
Dieselfreak

overweg13 schreef:Zie welgeteld 16 berichten geleden...
Oeps, niet gelezen, sorry.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Stef

Bericht door Stef »

Zou het kunnen dat er een break rijdt op de IC P (kon de nr spijtig genoeg niet lezen, zat in de wagen)? Zag om 17u53 in Nieuwkerken een break rijden en er zat volk op. Het kan bijna niet anders dat het de IC 3037 was.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689

Bericht door 260689 »

vandaag reden treinen 1806 en 3007 met 3 klassiekjes inplaats van 3 AM96
overweg13

Bericht door overweg13 »

Weet iemand wat er vandaag met de 531 Eupen - Oostende gebeurd is? Volgens railtime heeft die niet gereden tussen Eupen en Brussel-Noord en als ik het uit mijn rijdende trein goed gezien heb, dan stond er in Brussel-Noord een homogeen stel I10 klaar om naar Oostende te sporen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men plots een stel in reserve heeft en dus vermoed ik dat het een stel van een P-trein is dat de dienst van de I11'en overgenomen heeft. Maar zeker ben ik hier dus niet van: vandaar mijn vraag...
Laatst gewijzigd door overweg13 op 21 feb 2011, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:Weet iemand wat er vandaag met de 531 Eupen - Oostende gebeurd is. Volgens railtime heeft die niet gereden tussen Eupen en Brussel-Noord en als ik het uit mijn rijdende trein gezien heb, dan stond er in Brussel-Noprd een homogeen stel I10 klaar om naar Oostende te sporen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat men plots een stel in reserve heeft en dus vermoed ik dat het een stel van een P-trein is dat de dienst van de I'11'en overgenomen heeft. Maar zeker ben ik hier dus niet van: vandaar mijn vraag...
er was blijkbaar een technisch defect aan de loc in Eupen.

Bron: PassengersWeb
Terminus

Bericht door Terminus »

Zou het kunnen dat er terug rode M5'en zitten op de IR Antwerpen-Brussel? Ik zag een rode M5-stam op spoor 12 in Brussel-Noord en een P-trein die normaal rijdt met rode M5 en loc type 11 reed op zijn beurt met gemoderniseerde M5.
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen vrijdag 04.03.2011 werd de IC A van Eupen naar Oostende die om 19u05 in Brussel Zuid vertrekt vezekerd door 2 klassieke stellen met de volgende nummers:161+972.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 13+I 11 rijtuigen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
fets

Bericht door fets »

L6478 (Ottignies - Leuven) vanochtend werd verzekerd door varkensneus 827. Standaard op L139 zijn er alleen klassiekjes in reizigersdienst. (muv de P treinen op zondagavond)
MaartendeJ

Vanaf morgen, hoewel 1 april is een beruchte datum, rijden de OBB-rijtuigen in de Beneluxdienst. Omdat de aanpassingen voor het meenemen van rolstoelen en fietsen op zich laat wachten (aan Amz moet verbouwd worden), wordt het hele(!) vervoer met betrekking tot rolstoelen en fietsen vermeden. Dus ook in de ICR-rijtuigen...

De stam gaat dus in 9216-9221-9252-9257 rijden, overnacht op de Watergraafsmeer.
Dieselfreak

Ik hoop eens in die rijtuigen terecht te komen als ik de Benelux neem! :)
MaartendeJ

Nu is het morgen 1 april... En dat is -iig in Nederland- een dag om de hele tijd grappen uit te halen, onder andere door op fora rond te bazuinen dat er iets bijzonders gebeurd... Terwijl dat niet zo is.

Wat echter geen grap is (of zo goed georganiseerd dat er...) een stam met OBB-rijtuigen op de Watergraafsmeer staat die in de benelux komt te rijden, iig vanaf maandag. :wink:
Plaats reactie