Pagina 47 van 160
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 22 aug 2017, 08:06
door Shrek
dentheo schreef:Shrek schreef: ↑21 aug 2017, 22:31
De M7 rijtuigen zullen zeker onder 1500v kunnen werken, maar dan wel 1500v wisselstroom welteverstaan.
Zijn er landen die daarop rijden ??
Dat is de spanning die onder andere in Frankrijk gebruikt wordt voor de voeding van rijtuigen (en ook in België op alle 25kv lijnen).
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 05 sep 2017, 23:14
door trainlovertje
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1854083543
En weer een foto van het eerste M7 rijtuig. De metalen constructie lijkt af (zelfs geverfd), nu moet hij enkel nog opgevuld worden met zetels, bekabeling, deuren, ...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 05 sep 2017, 23:56
door Steve
Lijkt tot hier toe identiek hetzelfde als de M6, vergelijk de foto van Bombardier maar eens met onderstaande. Benieuwd wat het eindresultaat zal zijn, maar ik heb het idee dat je beide amper zult kunnen onderscheiden van buitenaf.

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 06 sep 2017, 09:11
door Shrek
De kast van M7 en M6 zijn dan ook identiek. Het is vooral wachten op de aangekondigde verschillen in interieur.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 06 sep 2017, 10:18
door Nadleeh

- M7 (via FB Bombardier)
(Aangezien FB foto-links wel eens verlopen even extern geupload.)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 06 sep 2017, 18:02
door Klassiekje
Opvallend. Waarschijnlijk is het plan dan om op termijn ook de M6 'om te bouwen' naar de M7 als modernisering?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 06 sep 2017, 19:34
door Steven
Tja dat beide zo op elkaar gelijken is logisch. Als je het max haalt uit een het vrijruimteprofiel kan je in de kast niet veel verschil maken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 28 okt 2017, 16:40
door fredo83
Vandaag las ik in De Gentenaar (is hetzelfde als Het Nieuwsblad) dat alle M7's in dienst zullen zijn tegen 2020-en-een-beetje. Tezelfdertijd maakt het artikel gewag van treinen (of wagons) die uit dienst gaan tegen dan. Weet er iemand over welk materiaal men het heeft?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 28 okt 2017, 16:48
door Steven
De M4 zal waarschijnlijk bij de eerste slachtoffers horen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 28 okt 2017, 18:31
door groentje
Het zijn dan ook de oudste rijtuigen nog in dienst, samen met de I6-en.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 28 okt 2017, 20:27
door Steve
... al zijn ze gemiddeld genomen nog steeds meerdere jaren jonger dan de MS75 en ongeveer even oud als de MS80, terwijl al die allebei nog vrolijk in dienst blijven...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 29 okt 2017, 09:52
door kristofvt
Steven schreef: ↑28 okt 2017, 16:48
De M4 zal waarschijnlijk bij de eerste slachtoffers horen.
Zou dat te maken hebben met het feit dat er dan een aantal HLE 21 en 27 mee geschrapt kunnen worden. Dacht dat het moeilijk/te duur was om deze tegen 2025 uit te rusten met ETCS.
MS75,MS80 en MS86 zouden wel met ETCS uitgerust worden en ook na 2025 kunnen blijven verder rijden en daarom momenteel ook gemoderniseerd worden.
In totaal zal Alstom 70 miljoen euro mogen factureren. Daarvoor levert het vanaf 2016 apparatuur voor 449 voertuigen van vijf types, inclusief homologering en onderhoud van de door de NMBS zelf geplaatste spoorbeveiligingssysteem voor een periode van 10 jaar. Het gaat om een deel van de vloot: de vierledige motorrijtuigen, MS Break, MS 86 of de zogenaamde “Sprinter”, MS 96 en dieselmotorwagens type 41.
volgens
http://www.engineeringnet.be/belgie/det ... p?Id=13166
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 04 nov 2017, 10:56
door kika
Steven schreef: ↑06 sep 2017, 19:34
Tja dat beide zo op elkaar gelijken is logisch. Als je het max haalt uit een het vrijruimteprofiel kan je in de kast niet veel verschil maken.
Als 1+1 nog steeds 2 is, betekent dat ze, zelfs al kan het technisch (veiligheidssystemen, elektra), ze fysisch niet naar Roosendaal zullen geraken?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 09 jan 2018, 15:39
door BlackEagle
Wanneer is de levering en indienststelling van de eerste M7's eigenlijk voorzien? Dat zou toch dit jaar moeten gebeuren, niet?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geplaatst: 09 jan 2018, 16:21
door Shrek
Eind dit jaar ja. Maar waarschijnlijk zullen er eerst slechts een tiental rijtuigen geleverd worden. Die moeten dan ettelijke duizenden (tienduizenden?) km rijden alvorens de rest van de levering begint.
Dus verwacht dit jaar nog niet te veel grote materieelverschuivingen. Bij de indienstname van de reeks 18 reden de eerste exemplaren ook enkele maanden rond zonder 1 passagier te vervoeren.