Pagina 421 van 421

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 sep 2025, 18:16
door trein9292
De 1715 rijdt ook al heel de week met 6 M7’s ipv voorziene combinatie van 10 (M6&M7).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 sep 2025, 18:19
door wva
260689 schreef: 11 sep 2025, 16:33 E2487 Hasselt - Leuven
E2889 Leuven - Antwerpen
E2919 Antwerpen - Leuven

rijd heden met 2xAM96 ipv breaks of sprinters. Dit is zo voorzien in het vast roulement.
Twee AM96 op een L trein, dat is, los van dat het in het vaste roulement zit, ongewoon voor het type.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 sep 2025, 18:30
door ovspotter_be
MR96 doet ook dienst op de S-treinen tussen Charleroi, Erquelinnes en Maubeuge.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 sep 2025, 18:56
door BVG1988
De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 sep 2025, 19:40
door 260689
ovspotter_be schreef: 11 sep 2025, 18:30 MR96 doet ook dienst op de S-treinen tussen Charleroi, Erquelinnes en Maubeuge.
Ja, klopt. Daar die stellen 441-490 geschikt zijn voor 25KV en toegelaten zijn in Frankrijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 sep 2025, 11:40
door Steve
BVG1988 schreef: 11 sep 2025, 18:56 De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...
Tot ongeveer 2010 is de IR-i (De Panne - Brussel-Noord) is in het weekend zelfs een hele tijd lang (minstens 1 à 2 jaar) planmatig gekoppeld aan de L 20xx (huidige S10), waardoor de MS96 daar (toen al) dus structureel kwam. In de context van werkzaamheden is het ook veel recenter, zie bijvoorbeeld deze MS96 in Jette op de S10 in maart 2025: https://www.flickr.com/photos/188490981 ... 1-2riFsX4/

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 sep 2025, 18:34
door BVG1988
Steve schreef: 12 sep 2025, 11:40
BVG1988 schreef: 11 sep 2025, 18:56 De AM96s deden tot in 2014 in het weekend de L-trein tussen Gent en Brugge als verlengde van de IR h (Gent-Sint-Pieters - Wetteren - Aalst - Brussels Airport) toen en tijdens omleidingen van L50A tussen Denderleeuw en Brussel werd de IR h ook gekoppeld aan de L20XX waarbij er ook AM96s reden en stopten in Ternat, Dilbeek, Bockstael, ...
Tot ongeveer 2010 is de IR-i (De Panne - Brussel-Noord) is in het weekend zelfs een hele tijd lang (minstens 1 à 2 jaar) planmatig gekoppeld aan de L 20xx (huidige S10), waardoor de MS96 daar (toen al) dus structureel kwam. In de context van werkzaamheden is het ook veel recenter, zie bijvoorbeeld deze MS96 in Jette op de S10 in maart 2025: https://www.flickr.com/photos/188490981 ... 1-2riFsX4/
Dat doet mij dan ook denken aan de de 27s met 5x M6 die er dan ook zouden hebben gestopt net zoals op lijn 89 (in Haaltert, Burst, Herzele) op de IC L naar Poperinge.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 sep 2025, 12:38
door Steve
IC's die op een stuk van hun traject eerder als stoptrein dienen zijn dan weer van alle tijden...