Pagina 5 van 8
Geplaatst: 01 aug 2006, 14:25
door K V B
Steven schreef:SteC schreef:Waarom willen ze dat eigenlijk doen?
Is dat gewoon omdat er een beperkt aantal rijtuigen de hellingen op geduwd mogen worden dat ze zo de last in 2 delen?
neen geeeft gewone vlotte mogelijkheden in veranderen van samenstelling zonder de loc te moeten verzetten
Inderdaad.
De SBB gebruikt voor heel wat IC verbindingen getrokken treinen, die een vaste samenstelling hebben van 7 tot 9 rijtuigen, met een stuurstandrijtuig. Daar worden dan tijdens de spits "versteringsmodules" aan gehangt, die bestaan uit tot 3 rijtuigen en een stuurstandrijtuig. Die versterkingsmodules kunnen zowel aan de kant waar de locomotief zich bevindt, als aan het stuurstandrijtuig aangekoppeld worden. Het hangt maar af van wat in het station waar de versterking gebeurt het handigst uitkomt.
En zo krijg je dus soms een gesandwichte loc te zien.
Overigens, EW IV versterkingsmodules worden ook wel gebruikt om treinen die uit IC2000 rijtuigen bestaan te versterken.
Op deze website kan je opzoeken wat de samenstelling van een trein in Zwitserland:
http://www.reisezuege.ch
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:37
door Steven
idd maar die zag je niet in kandersteg want daar komen (zover ik weet) de ic2000 rijtuigen niet
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:47
door K V B
Steven schreef:idd maar die zag je niet in kandersteg want daar komen (zover ik weet) de ic2000 rijtuigen niet
IC2000 rijtuigen zijn voor de Lötschberg lijn "buiten profiel". Die kom je daar inderdaad niet tegen.
Krist
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:54
door Bert
Steven schreef:ziet iedereen de tweede trein?
Om zo een spookbeeld te krijgen hoe stel je dan je camera in?
Geplaatst: 02 aug 2006, 01:31
door Wover
Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
Geplaatst: 02 aug 2006, 03:36
door Steven
Wover schreef:Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
neen hoor gewoon met de sluitertijd, was 30seconden, waarvan de doorrijdende goederentrein ongeveer een 10-15 seconden voor zich had
Geplaatst: 02 aug 2006, 12:08
door SteC
Dat was dan met je diafragma op f/22 of zo?
Geplaatst: 02 aug 2006, 12:16
door Steven
SteC schreef:Dat was dan met je diafragma op f/22 of zo?
heel juist

Geplaatst: 03 aug 2006, 14:30
door Bert
Dan zal ik toch nog een tijdje moeten wachten. Ik kan met dit toestel namelijk maar een sluitertijd van 8 seconden nemen.
Toch bedankt

Geplaatst: 03 aug 2006, 14:31
door Steven
Bert schreef:Dan zal ik toch nog een tijdje moeten wachten. Ik kan met dit toestel namelijk maar een sluitertijd van 8 seconden nemen.
Toch bedankt

da is dan idd wel een probleem

hehe maar met 8 seconden kan je ook al een paar mooie effecten bekomen hoor

Geplaatst: 03 aug 2006, 14:54
door Bastiaan
Zo, ik ben niet de enige die naar Wallis is geweest

Mijn foto's zijn te vinden op dit forum:
http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.c ... 1154261981
Geplaatst: 03 aug 2006, 15:01
door Steven
bij ons was het de grens he, want kandersteg is al geen wallis meer

Geplaatst: 03 aug 2006, 15:35
door Bastiaan
Hohtenn en Ausserberg wel

Geplaatst: 03 aug 2006, 15:49
door Steven
Bastiaan schreef:Hohtenn en Ausserberg wel

weet ik wel, ma da waren daguitstapkes voor ons

Geplaatst: 03 aug 2006, 16:09
door Bastiaan
Dus je bent wel in Wallis geweest.