Pagina 5 van 6

Geplaatst: 11 jul 2006, 19:28
door Steven
paljas schreef:
Pierre schreef:Dat is gemakkelijk gezegd natuurlijk :) Toch blijf ik bij mijn standpunt.
Wat zou men dan trouwens moeten doen op een plaats zonder personeel? Men mag het perron niet op zonder geldig vervoerbewijs volgens u, dus kan men nooit bij/in de trein geraken.
Lees gewoon eens de algemene vervoersvoorwaarden!
idd staat er allemaal duidelijk in :-) maar de meeste mensen lezen dat niet of doen er niet de moeite voor om zich te informeren, ze handen volgens dat ze denken goed te doen

Geplaatst: 11 jul 2006, 19:47
door groentje
Tja, ik vind het toch ook niet, hoor, in Bundel 1. Mogelijk staat het erin, maar in elk geval niet waar je het zou mogen verwachten. Graag een exacte locatie, dus, artikelnummer en eventueel paragraafnummer...

Geplaatst: 11 jul 2006, 19:48
door Pierre
groentje schreef:Tja, ik vind het toch ook niet, hoor, in Bundel 1. Mogelijk staat het erin, maar in elk geval niet waar je het zou mogen verwachten. Graag een exacte locatie, dus, artikelnummer en eventueel paragraafnummer...
Same here, heb het helemaal doorzocht. Sommigen gaan er te gemakkelijk van uit dat, als ze het niet kunnen bewijzen, het wel in de algemene voorwaarden zal staan (niet enkel in het bijzonder hier, maar in het algemeen)

Geplaatst: 11 jul 2006, 20:31
door Steven
mmm de algemen toegangsvoorwaarden tot de stations staan ni online, want bundel 1 en 2 beslaan enkel de tarieven.

Geplaatst: 11 jul 2006, 20:49
door groentje
Dan lijkt mij het eenvoudig. Als je wil dat reizigers zich houden aan de regels, moeten die publiek zijn. Net zoals verkoopsvoorwaarden ook altijd op een factuur moeten zijn vermeld, en/of op een website te vinden zijn, hoort dat ook voor die algemene toegangsvoorwaarden tot de stations (de eerste keer dat ik daarvan hoor, trouwens.). Goed mogelijk dat, mocht de NMBS mij een boete willen geven om die reden, ik succesvol tegen de NMBS zou kunnen procederen.

Geplaatst: 11 jul 2006, 20:59
door Pierre
Dat vind ik ook. Trouwens, zoals ik al zei, wat te doen in geval van afwezigheid van personeel. En mensen die anderen opwachten die van de trein komen enz.
Als er echt een verbod zou zijn, dan zou men zoals bij de MIVB met de rode lijn moeten werken. Voorbij die lijn = in bezit van geldig vervoerbewijs zijn.

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:05
door KB
Pierre schreef: En mensen die anderen opwachten die van de trein komen enz.
Perronkaartjes dienden daarvoor, maar die zijn jaren geleden al afgeschaft.

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:09
door Jonathan
In Brugge wordt dat nog een veel groter nadeel. Daar wordt het station gebruikt als straat. Je ziet soms mensen met hun fiets voorbijkomen die dan gewoon door het station fietsen. Of mensen die er door wandelen.

Iemand van mijn school doet dat ook. Hij komt met de bus aan aan de voorkant van het station en zijn andere bus vertrekt aan de achterkant van het station. Hij gaat dan ook door het station zonder maar een trein te moeten hebben of om info te vragen.

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:09
door Steven
Pierre schreef:Dat vind ik ook. Trouwens, zoals ik al zei, wat te doen in geval van afwezigheid van personeel. En mensen die anderen opwachten die van de trein komen enz.
Als er echt een verbod zou zijn, dan zou men zoals bij de MIVB met de rode lijn moeten werken. Voorbij die lijn = in bezit van geldig vervoerbewijs zijn.
rekening mee houden da de nmbs onderscheid maakt tussen stations (met personeel dus) en stopplaatsen (geen personeel aanwezig)

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:14
door groentje
Nu wil ik wel aannemen, dat men niet het hele station als no-go-area wil uitroepen, hoor, zeker met de huidige tendens om er meer en meer een multifunctionele ruimte van te maken, met winkels e.d. Het ging alleen maar over de perrons. Maar dan nog, zoals ik al eerder zei, ook daarvan vind ik niets terug.
En als die algemene toegangsvoorwaarden verschillen van de algemene vervoersvoorwaarden, graag een linkje.

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:16
door Steven
groentje schreef:Nu wil ik wel aannemen, dat men niet het hele station als no-go-area wil uitroepen, hoor, zeker met de huidige tendens om er meer en meer een multifunctionele ruimte van te maken, met winkels e.d. Het ging alleen maar over de perrons. Maar dan nog, zoals ik al eerder zei, ook daarvan vind ik niets terug.
En als die algemene toegangsvoorwaarden verschillen van de algemene vervoersvoorwaarden, graag een linkje.
ze verschillen ni he, de vervoersvoorwaarden vermelden gewoonweg niks over toegang tot de stations aangezien het over het gedeelte vervoeren gaat, ik ben al een hele tijd alles aan het bezien op de site maar kan niks vinden da in die richting wijst van bestand (al dan niet in pdf zoals de vervoersvoorwaarden) zelf in de hulpfunctie over modaliteiten in een station vind ik niets
het enige wa beetje in die richting al wijst is artikel 3 paragraaf 1 op pagina 11

Geplaatst: 12 jul 2006, 12:01
door paljas
De vervoersvoorwaarden zijn (zoals vermeld op de tickets) verkrijgbaar in elk NMBS-station.

Geplaatst: 12 jul 2006, 13:01
door groentje
Dat is toch Bundel I en II? Die vind je ook op de website, maar geen woord over toegang tot de stations en perrons.

Geplaatst: 12 jul 2006, 14:50
door 5941
hallo
ik ben gisteren naar tilburg geweest en heb vermomen dat 2 van deze loc's naar DLC gaan en 2 naar ERS i.p.v de 2 zwarte G2000 dan 2 naar R4C 2 naar HGK en 2 naar Veolia Transport

Geplaatst: 12 jul 2006, 15:34
door 5941
hier een foto van de JT-3 met een nieuwe numer op ERSR 6614

http://www.stopsein.net/image.php?id=25&pid=661]