Pagina 5 van 12

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 19 jun 2011, 21:43
door Shrek
TrainzDr3ver schreef:Er zijn dus geen andere treinen dat zonder een M6 of MW41 gereden worden? :x
Toch goed? Alle dagjestoeristen die mogelijke vaste klanten zijn krijgen meteen het beste materiaal te zien :)

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 19 jun 2011, 21:48
door TrainzDr3ver
Langs ene kant wel, ik had liever een HLE11 met M5 naar zee zien rijden :lol:

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 00:01
door Shrek
TrainzDr3ver schreef:Langs ene kant wel, ik had liever een HLE11 met M5 naar zee zien rijden :lol:
Maar een M5 heeft geen airco en laat dat net het grootste voordeel zijn op een overvolle trein die op een warme zomerdag rijdt :wink:

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 16:34
door Merijn
Heeft er iemand een idee welk materieel er zou gebruikt worden voor trein 6905? Zouden dit Breaks of MS96 zijn?

Groetjes

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 18:20
door TrainzDr3ver
Zal ook wel M6 zijn

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 19:03
door Molenbruch Y.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want het gaat om een trein die deels uit Antwerpen en deels uit Schaarbeek komt, waarna er dan vanaf Gent gekoppeld tot De Panne wordt gereden.

Groeten,

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 19:24
door TrainzDr3ver
Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld? :P
Of rijdt er tot De Panne niet zo veel volk dat ze dubbeldekkers nodig hebben

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 20:19
door Molenbruch Y.
Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld?
Voor die toeristentrein is dat natuurlijk wel niet erg praktisch, als je weet waar de (koppelbare) M6-stormrammen in het weekend overnachten of afgesteld staan: Hasselt, Brugge, Liers, De Panne, Kortrijk, Poperinge en Ronet, niet direct in de buurt van Antwerpen of Schaarbeek dus. Al staan tegenwoordig in het weekend ook een aantal IR i-ritten met een M6-stam gepland, die in de nacht van zaterdag op zondag in Gent overnacht.

Groeten,

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 20 jun 2011, 20:27
door Cursief
Merijn schreef:Heeft er iemand een idee welk materieel er zou gebruikt worden voor trein 6905? Zouden dit Breaks of MS96 zijn?

Groetjes
Dit zijn breaks.

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 26 jun 2011, 13:47
door Terminus
Gisteren ICT-trein Oostende-Hasselt met M4-rijtuigen, ingesloten door 2 locs type 21.

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 26 jun 2011, 18:56
door b loc
Vandaag reed de ICT-trein van Oostende naar Hasselt met gemoderniseerde M5 geduwd door de 2130.

Mathias

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 04 jul 2011, 07:55
door Merijn
Hallo,

Ik heb nog een vraagje: is er iemand die weet welk materieel er gebruikt wordt voor trein 6904 (Charleroi - De Panne)?

Alvast bedankt!

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 04 jul 2011, 13:44
door bobke
Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg).

Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 04 jul 2011, 14:01
door Henk
bobke schreef:Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg).

Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
Het is net een goede zaak dat de ICT-treinen net voor de klokvaste IC-treinen uitrijden! Mensen zijn gewoontebeesten en baseren zich op de vaste IC-uren. Die treinen raken dan overvol. Daarom is het goed dat de extra ICT-treinen enkele minuten vroeger vertrekken: de mensen die dan toch al in het station zijn, kunnen dan die trein nemen en zo de normale IC-trein 'ontlasten'. Wees maar gerust dat de gewone IC-treinen nog vol genoeg zullen zitten!

Re: Toeristentreinen

Geplaatst: 04 jul 2011, 16:51
door Portbou
Hallo,
Henk schreef:Wees maar gerust dat de gewone IC-treinen nog vol genoeg zullen zitten!
Deels omdat mensen die maar occassioneel de trein nemen nogal eens vasthouden aan de door hen geplande IC-trein...

Groeten,
Bart W.