Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Geplaatst: 15 feb 2010, 12:38
Het is een zwarte dag voor de Belgische spoorwegen. Het is erger dan het treinongeval bij Pécrot. 

Waarom werkt dat nog altijd niet overal?!?! Automatisch noodstop bij rood licht bestaat nu toch al zoveel jaren, dacht ik...trainfreak schreef:Als hij het 'bewust' negeert stoppen treinen (nog) niet overal automatisch.Snaaip schreef:Ze zeggen: het negeren van een rood licht. Vermoedelijk. Ik kan het mis hebben, maar stoppen treinen niet automatisch uit veiligheid? Als de bestuurder eventueel het licht negeert? Of onwel is gekomen?
Ja, ewel. Ik zag net volgende foto: http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/9/12 ... 587247.jpgb-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
Is de bestuurder ook bij de slachtoffers?trainfreak schreef:Goed dat ze dat nu al wetenGertds schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100215_025
op de site van de standaard is er sprake van het negeren van een rood licht door de CR vanuit Leuven.
De trein is gebotst, men ziet een rood sein staan en men trekt al conclusies?
Omdat dit België is. Hier moeten er eerst doden vallen. En dan nog: zie Pécrot. Toen ging men zo snel mogelijk de seininrichtingen verbeteren zodat dit nooit nog kon gebeuren. Maar dan doet men op z'n Belgisch verder: men kondigt aan, en zwijgt dan stilletjes, in de hoop dat de mensen het vergeten, tot er weer eens doden vallen.Waarom werkt dat nog altijd niet overal?!?! Automatisch noodstop bij rood licht bestaat nu toch al zoveel jaren, dacht ik...
Laten we geen voorbarige conclusies trekken, er is nog niks zeker, het is niet omdat de provinciegouverneur zegt dat 1 van de treinen door het rood is gereden dat het ook zo is, en dat dit de eindconclusie is van het onderzoek.LHOON schreef:Is de bestuurder ook bij de slachtoffers?trainfreak schreef:Goed dat ze dat nu al wetenGertds schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100215_025
op de site van de standaard is er sprake van het negeren van een rood licht door de CR vanuit Leuven.
De trein is gebotst, men ziet een rood sein staan en men trekt al conclusies?
In voorkomend geval is voornoemde conclusie de eenvoudigste: de man kan zich toch niet meer verdedigen, de schuldige is gevonden en de zaak kan worden geklasseerd zonder verder onderzoek....
Klopt, maar wat ging die op het rechterspoor zoeken ?b-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
Dat vroeg ik me ook af ...trainfreak schreef:Ja, ewel. Ik zag net volgende foto: http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/9/12 ... 587247.jpgb-loc schreef:Van de M4Ax schiet echt bijna niets meer van over.
Waar is die naartoe?
Teach2 schreef: Als (en ik zeg ALS) dit inderdaad een geval is van stoplicht negeren waar een automatische noodstop het ongeluk had kunnen voorkomen, dan denk ik dat het dringend eens tijd wordt dat een aantal mensen aan de top van de spoorwegen hun conclusies eens gaan trekken en of ontslag nemen of ontslagen worden.
En een trein is nog veeeeeeeeeel veiliger dan een autodentheo schreef:Teach2 schreef: Als (en ik zeg ALS) dit inderdaad een geval is van stoplicht negeren waar een automatische noodstop het ongeluk had kunnen voorkomen, dan denk ik dat het dringend eens tijd wordt dat een aantal mensen aan de top van de spoorwegen hun conclusies eens gaan trekken en of ontslag nemen of ontslagen worden.
Onzin, enige veilige voertuig is een voertuig dat stilstaat, geldt voor auto's vliegtuigen en treinen.