Pagina 5 van 30

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 12:00
door 't Seinerke
trainman schreef: P-trein 8002 werd vanavond afgeschaft wegens tractieproblemen (vlgs railtime). Werd die voorheen niet met een reeks 16 en nu met reeks 13 gereden ?
Of hoe de omschakeling naar 13'en al snel hun ware kwaliteiten aan het licht brengt :roll:
Tractieproblemen ?
Tiens,
bij ons stond te lezen "problemen deuren"...

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 16:10
door rail s
Kris schreef:
rail s schreef:
Joris schreef: Kan kloppen, rond 17.30 u reed er een 13 met I 10 rijtuigen in volle vaart door Gent-Sint-Pieters op spoor 12. (laatste rijtuig was een I11B!)
Joris De Mol
Deze reed vandaag door Bockstael (weg van BRUssel-Noord) om 16u30. Het laatste i11-rijtuig viel wel op, de trein was volledig leeg.
Wat was de reden van deze trein/configuratie?
Dat zal dan de P-trein 8002 geweest zijn die afgeschaft was
En het i11-rijtuig? das toch niet "normaal"?

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 16:34
door Steven
wat is er abnormaal aan het i11 rijtuig??

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 16:39
door rail s
Gebeurt het vaak dat er achter een hele trein i10-en een i11 hangt?
Dat is mijn vraag.
Zo neen wat was dan de reden?

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 17:19
door Steven
dat valt wel meer voor, daar zit dan een pakwagen aan en een plaats voor mensen met een rolstoel.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 19:07
door Joris
Hallo,
Steven schreef:dat valt wel meer voor, daar zit dan een pakwagen aan en een plaats voor mensen met een rolstoel.
Een ram I10 rijtuigen met 1 I11 erachter is eerder zeldzaam...
Een I11B heeft overigens geen bagage afdeling...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 19:55
door treinbruno
Kan een bdx met den 13 communiceren als daar I10 rijtuigen tussen zitten?

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 20:29
door Steven
ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 06 mei 2009, 21:18
door Joris
Hallo,
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
I11 in trek-duw is al getest met I10 én I6 rijtuigen in de samenstelling.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 00:53
door Beesty
Steven schreef:dan is de vraag welke je gezien hebt, er zijn namelijk twee P treinen die van daaruit vertrekken. Welke rijtuigen waren er voorzien?
Is de P8005 die ik genomen heb; Hing nl een sleep M6 rijtuigen achter.

En ter info, deze voormiddag stond de 1608 dan weer mooi te blinken net buiten de wissels van station Oostende.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 16:05
door Speedy
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?

Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 17:16
door Beesty
Speedy schreef:
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?

Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
Volgens mij waren dat maar enkele rijtuigen die daarvoor speciaal uitgerust waren, niet allemaal..

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 17:32
door Steven
Speedy schreef:
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?

Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
er is niks zoals een mux kabel ;-) alles gaat via de sonokabel.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 19:39
door Shrek
Speedy schreef: Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
Alle internationale rijtuigen die volgens de UIC-normen gebouwd zijn kunnen die mux-signalen doorgeven hoor :wink:

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 07 mei 2009, 20:39
door Speedy
Steven schreef:
Speedy schreef:
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?

Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
er is niks zoals een mux kabel ;-) alles gaat via de sonokabel.
Ik dacht dat de sonokabel vanaf I11 anders was maar blijkt inderdaad van niet...my mistake..

Dan toch wel vreemd dat men het eigenlijk niet toepast ?
Bv met die P-treinen FSD-FSR kan men toch gemakkelijk een HVR meegeven (staan er genoeg op 'reserve' te Oostende) en zo de rangering te Schaarbeek vermijden...