Pagina 5 van 6
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 20:17
door Accelerat
rail s schreef:
Goed! en ik vermoed dat er ook nog een 2de fout inzit.
Ik mis de 15 kV van duitsland!

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 20:30
door Poldevrek
Is het niet AC 25 kV 50 Hz?
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 20:38
door rail s
HLE 18 (Siemens) ES64U3
Fabrikant Siemens Transportation Systems
Asindeling Bo'Bo'
Spoorwijdte 1435 mm
Maximumsnelheid 200 km/u
Stroomsysteem 1,5kV =
3 kV =
25 kV ~
Motorfabrikant Siemens
Vermogen 6000 kW
Trekkracht 300 kN
Treinbeïnvloeding Memor, Memor 2+, TBL 1, TBL 1+, TBL 2, KVB, ATB, ETCS
Remsysteem KE-GPR-E (D) (ep) mZ NBÜ
Techniek
De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Inzet
De locomotieven zullen worden ingezet in de nationale en internationale reizigersdienst en in trek-duw werken met de I11- en M6-rijtuigen. Door hun topsnelheid van 200 km/u kunnen ze ook op HSL 2 rijden, waar ze de HLE 13 zullen vervangen.
BRON: WIKIPEDIA
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 20:41
door Poldevrek
rail s schreef:Nederland (1500kV=)
Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 20:44
door rail s
Poldevrek schreef:rail s schreef:Nederland (1500kV=)
Ik denk dat dat 1,5 kV= moet zijn...
Ik hoop dat het nu klopt, iemand die wikipedia wil corrigeren?
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:08
door Accelerat
Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:16
door rail s
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?

foutje zeker?

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:26
door dentheo
rail s schreef:
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11 en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22 en HLE 23 buiten dienst gesteld worden.
Haha de samenzwering om gratis loks naar cargo te sluizen staat dus op papier.
Concurrentievervalsing op grote schaal...., even EEG bellen ???
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:35
door Joris
Hallo,
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?

Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:36
door rail s
Joris schreef:Hallo,
sncf-sncb schreef:Euhm, waarom staat er dan in godsnaam DE bij de toegelaten landen?

Welkenreadt-Grens - Aachen Hbf?
Zou wel handig kunnen zijn voor een ICa Oostende-Aachen.
Dan kunnen de 16 meteen ook aan de kant, en kunnen die 27GSM-R helemaal naar elders verhuizen.
Groeten,
Joris De Mol
heb je voor dat klein stukje helemaal een toelating DE nodig?
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:38
door Bartjedj
Zoiets wordt aangeduid als D*, Duitsland met beperkingen.
Zo heb je ook F* om tot in Lille te kunnen rijden.
Dan wordt er ook enkel gekeurd voor dat stuk.
BDJ
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 22:57
door treinbruno
Op de M6 staat ook L*
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 23:08
door Joris
Hallo,
En intussen doet de 1801II zijn rondjes...
http://br146.de/fotonews.php?S=2008-12-11
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 12 dec 2008, 23:43
door Beesty
Lijkt echt wel een lego loc op deze foto :p
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 13 dec 2008, 01:19
door Shrek
rail s schreef:

Wat valt er op???
Als dit de spanningen zijn waarop de locomotief zijn rijtuigen van stroom kan voorzien, dan klopt het wel
