Pagina 5 van 6
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 02 mar 2008, 19:37
door nighttrain
Allé ne jus de fruit d'ecosse plus cola voor mij
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 02 mar 2008, 22:37
door dentheo
schol !!!
Ik denk dat het voor een werknemer soms nuttig en interessant is even na te denken over waar zijn loon vandaan komt.....
ps. mijn beide grootvaders werkten bij de NMBS, zij zouden ook gevloekt hebben als ik het zo zei...
daarom heb ik ook nergens beweerd dat ge uw wedde niet waard zou zijn.
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 03 mar 2008, 12:21
door ik wil TB worden !
Hey jongens! ( en dames
Ik denk er bijna aan van maar direct op pensioen te gaan ipv bij Veolia te gaan werken
Om jullie op de hoogte te houden, ik mag op 7 maart beginnen met de opleiding, en ze vragen me om ieder wie interesse heeft om TB Belgische bevoegdheid te volgen maar mee te brengen !...dus, voor zij die toch nog zin mochten hebben in een privé SO en niet van hun pensioen wakker liggen, gaaaaaan !
groetjes!
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 03 mar 2008, 18:09
door Tim
Amai op 7 maart al, ze laten er ook geen gras over groeien
Succes ermee!
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 04 mar 2008, 13:43
door Speedy
ik wil TB worden ! schreef:Hey jongens! ( en dames
Ik denk er bijna aan van maar direct op pensioen te gaan ipv bij Veolia te gaan werken
Om jullie op de hoogte te houden, ik mag op 7 maart beginnen met de opleiding, en ze vragen me om ieder wie interesse heeft om TB Belgische bevoegdheid te volgen maar mee te brengen !...dus, voor zij die toch nog zin mochten hebben in een privé SO en niet van hun pensioen wakker liggen, gaaaaaan !
groetjes!
Als ze een beetje deftig zouden betalen (en dus niet naar 'Nederlandse' normen) zou ik al eens informeren...maar vrees dat het verloren moeite zou zijn..
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 04 mar 2008, 16:37
door Miljaarde
Hier sluit ik me volmondig bij aan. Reclamepraatjes vind ik het. Sorry hoor , mijn mening...Van mensen die ik vertrouw en het kunnen weten betaalt Veolia inderdaad slecht.
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 04 mar 2008, 18:10
door ik wil TB worden !
Miljaarde schreef:Hier sluit ik me volmondig bij aan. Reclamepraatjes vind ik het. Sorry hoor , mijn mening...Van mensen die ik vertrouw en het kunnen weten betaalt Veolia inderdaad slecht.
Allllleeeee, dan moet ik toch nog snel gaan rondhoren voor 7 maart

....wie is dan wel de best betalende spoorwegonderneming?
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 04 mar 2008, 18:26
door Speedy
ik wil TB worden ! schreef:Miljaarde schreef:Hier sluit ik me volmondig bij aan. Reclamepraatjes vind ik het. Sorry hoor , mijn mening...Van mensen die ik vertrouw en het kunnen weten betaalt Veolia inderdaad slecht.
Allllleeeee, dan moet ik toch nog snel gaan rondhoren voor 7 maart

....wie is dan wel de best betalende spoorwegonderneming?
Als je al Tb bent : (en NMBS tel ik even nie mee..)
Best :Trainsport, hier stond Rail 4 Chem maar is nu weg..,dan denk ik DLC (zijn er serieus op vooruit gegaan de laatste 2j), ERS...maar wegens slechte voorwaarden hebben ze 't zoeken naar TB's maar opgegeven..en heb zo'n vermoeden dat Veolia zal betalen wat ERS aanbood..
Als je nog je opleiding moet krijgen zou ik al helemaal oppassen met Veolia...
Wat verdien je tijdens je opleiding ? Hopelijk doen ze de opleiding niet 'rap rap' zoals bij Veoia Reizigers in NL...moet maar eens opzoeken wat daar allemaal de gevolgen van waren..
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 04 mar 2008, 20:01
door dentheo
Speedy schreef:
Als ze een beetje deftig zouden betalen (en dus niet naar 'Nederlandse' normen) zou ik al eens informeren...maar vrees dat het verloren moeite zou zijn..
Voor alle privé jobs betaalt Nederland normaal iets beter dan België..200-500 Euros...
Blijkbaar niet bij machinisten...
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 06 mar 2008, 03:17
door Miljaarde
ik wil TB worden ! schreef:Miljaarde schreef:Hier sluit ik me volmondig bij aan. Reclamepraatjes vind ik het. Sorry hoor , mijn mening...Van mensen die ik vertrouw en het kunnen weten betaalt Veolia inderdaad slecht.
Allllleeeee, dan moet ik toch nog snel gaan rondhoren voor 7 maart

....wie is dan wel de best betalende spoorwegonderneming?
Als je het per uur bekijkt ongetwijfeld Nmbs. Soit, er zijn er die een firmawagen apprecieren en graag veel uren kloppen. Ik steek graag zoveel mogelijk variatie in mijn werkende bestaan en heb graag nog tijd voor mijn hobbys. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken uiteraard.
Veolia is een Nederlands bedrijf. Ze zullen waarschijnlijk proberen om via truken de Belgische wetgeving te omzeilen. Ik wil helemaal niemand ontmoedigen, maar ik zou toch eerst duidelijkheid vragen en dat op papier laten zetten...
Treinbestuurder is een prachtig beroep, maar je hoeft jezelf toch niet op je kop te laten zitten? Zeker als je weet wat 1 goederentrein kan opbrengen voor een firma. 1 goede raad: informeer u goed.
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 06 mar 2008, 10:31
door ik wil TB worden !
Hey jongens,
Ik heb ben het maar ff "voorzichtig" gaan navragen, of ze mij kunnen vertellen waar het vandaan komt dat ze niet als best betalende en kwalitatieve opleiding bekend zijn.
Antwoorden waren mss toch realistisch en staat eigenlijk al een beetje in jullie commentaren, het "slecht" betalen volgens de norm, niet kwalitatieve opleidingen en het aantal historische stopsein overschreidingen zijn waar

...(dat bevestigde ze zonder schroom )....maaaaar, en dat is wel ff een aandachtspunt, dat is bij Veolia "transport"... welke de
reiszigers tak is en totaal vreemd en onafhankelijk van Veolia Cargo, en die laatste is waar ik ga bij werken

.
De man (baas) van
cargo vertelde me wel dat ze natuurlijk ook Veolia noemen, maar soms spijtig genoeg mee over de kam van reizigers worden getrokken...waar het nu ook recentelijk wel beter gaat zegt hij....
Ik heb nog hoop dus !
groeten !
Speedy schreef:ik wil TB worden ! schreef:Miljaarde schreef:Hier sluit ik me volmondig bij aan. Reclamepraatjes vind ik het. Sorry hoor , mijn mening...Van mensen die ik vertrouw en het kunnen weten betaalt Veolia inderdaad slecht.
Allllleeeee, dan moet ik toch nog snel gaan rondhoren voor 7 maart

....wie is dan wel de best betalende spoorwegonderneming?
Als je al Tb bent : (en NMBS tel ik even nie mee..)
Best :Trainsport, hier stond Rail 4 Chem maar is nu weg..,dan denk ik DLC (zijn er serieus op vooruit gegaan de laatste 2j), ERS...maar wegens slechte voorwaarden hebben ze 't zoeken naar TB's maar opgegeven..en heb zo'n vermoeden dat Veolia zal betalen wat ERS aanbood..
Als je nog je opleiding moet krijgen zou ik al helemaal oppassen met Veolia...
Wat verdien je tijdens je opleiding ? Hopelijk doen ze de opleiding niet 'rap rap' zoals bij Veoia Reizigers in NL...moet maar eens opzoeken wat daar allemaal de gevolgen van waren..
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 06 mar 2008, 11:25
door Speedy
Dat die seinvoorbijrijdingen bij Veolia Reizigers was klopt natuurlijk maar toch...
De reden toen was dat men niet genoeg tijd had + niet genoeg volk om deftig op te leiden.
Heb wel m'n bedenkingen bij 't feit dat ze blijkbaar serieus treintjes bij ons willen rijden maar niet de weddes willen betalen die noodzakelijk zijn om ervaring binnen te halen . Zonder ervaren TB's gaan ze de nieuwelingen dus zo snel mogelijk opleiden met alle gevolgen vandien...
Weet niet of ze het daar al beseffen maar de Belgische regelgeving is véél moeilijker dan de Nederlandse....
Zou zeggen..laat je daar vooral niet onder druk zetten en doe geen domme dingen..
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 06 mar 2008, 18:37
door Tim
Miljaarde schreef:Als je het per uur bekijkt ongetwijfeld Nmbs. Soit, er zijn er die een firmawagen apprecieren en graag veel uren kloppen.
Ik heb onlangs van een NMBS'er vernomen wat zijn brutoloon na 10 jaar dienst bedraagt, het brutoloon bij DLC na dezelfde jaren dienst ligt zo'n 300 euro hoger. Wat die vele uren kloppen betreft: Het kan zijn dat dat vroeger zo was, daar ga ik me ook niet over uitspreken. Maar wij werken volgens een 37u week en tegenwoordig wordt daar niet veel van afgeweken.
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 07 mar 2008, 00:32
door Miljaarde
Tim schreef:Miljaarde schreef:Als je het per uur bekijkt ongetwijfeld Nmbs. Soit, er zijn er die een firmawagen apprecieren en graag veel uren kloppen.
Ik heb onlangs van een NMBS'er vernomen wat zijn brutoloon na 10 jaar dienst bedraagt, het brutoloon bij DLC na dezelfde jaren dienst ligt zo'n 300 euro hoger. Wat die vele uren kloppen betreft: Het kan zijn dat dat vroeger zo was, daar ga ik me ook niet over uitspreken. Maar wij werken volgens een 37u week en tegenwoordig wordt daar niet veel van afgeweken.
Kun en mag je daar concrete cijfers over geven? Eventueel privebericht... En hoe zit jullie jaarlijkse beoordelingspremie in elkaar? Bij nmbs hebben wij (naast toeslag nachtwerk, zaterdagwerk en zondagwerk) producticiteitspremies. Die worden per uur berekend. Hierin zit ook een beoordeling verwerkt...
Groeten van een collega
Re: Ik wil TB worden !
Geplaatst: 07 mar 2008, 00:50
door Miljaarde
[quote="ik wil TB worden !"]Hey jongens,
Ik heb ben het maar ff "voorzichtig" gaan navragen, of ze mij kunnen vertellen waar het vandaan komt dat ze niet als best betalende en kwalitatieve opleiding bekend zijn.
Antwoorden waren mss toch realistisch en staat eigenlijk al een beetje in jullie commentaren, het "slecht" betalen volgens de norm, niet kwalitatieve opleidingen en het aantal historische stopsein overschreidingen zijn waar

...(dat bevestigde ze zonder schroom )....maaaaar, en dat is wel ff een aandachtspunt, dat is bij Veolia "transport"... welke de
reiszigers tak is en totaal vreemd en onafhankelijk van Veolia Cargo, en die laatste is waar ik ga bij werken

.
De man (baas) van
cargo vertelde me wel dat ze natuurlijk ook Veolia noemen, maar soms spijtig genoeg mee over de kam van reizigers worden getrokken...waar het nu ook recentelijk wel beter gaat zegt hij....
Ik heb nog hoop dus !
groeten !
Als ze rail4chem kopen, zou ik het loon vragen dat rail4chem betaalde aan zijn machinisten van cargo. Het is namelijk hetzelfde werk.
Maar goed, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd