Pagina 5 van 5

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 04 mar 2008, 21:26
door Trainspotterke
dentheo schreef:
super1500 schreef: trouwens, de mensen van Muizen doen al meer dan 25 jaar onderhoud op deze koppeling, en zullen dus wel degelijk weten wat er allemaal fout kan lopen (en hoe ze het moeten oplossen)
Welke treinen hebben dan ook deze koppeling ?
Alle motorstellen gebouwd na 1975. :wink:

AM80 (Breaks), AM86 (Duikbrillen) en AM96 alsook de HST-stellen.

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 05 mar 2008, 01:36
door Steven
HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 05 mar 2008, 14:22
door treinbruno
Steven schreef:HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)
waarvoor dient die ijzeren staaf die uit de koppeldeuren uitsteekt als ze gesloten zijn?

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 05 mar 2008, 16:53
door Steve
treinbruno schreef:
Steven schreef:HST stellen hebben geen GF maar een sharfenberg (sorry als de schrijfwijze verkeerd zou zijn van deze laatste)
waarvoor dient die ijzeren staaf die uit de koppeldeuren uitsteekt als ze gesloten zijn?
Dat is voor springers, die staaf verdeelt de stukken beter over de twee helften van de trein, wat de aƫrodynamica helemaal ten goede komt. :lol:

Ok, ik ben al weg...

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 05 mar 2008, 21:54
door Bartjedj
Is een antenne voor allerlei signalen (grond-trein, GSM-R,...)

BDJ

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 05 mar 2008, 23:44
door Steven
dat piekje op die koppeling is gewoon een geleidingsstukje, op de ms96 stellen is men dat ook aan het monteren. dit om het koppelen beter te laten verlopen (minder missers maken)

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 06 mar 2008, 13:17
door Bartjedj
Ah, ok. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat het een antenne was.

BDJ

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 06 mar 2008, 23:29
door Feed
tussendoor eens een louter informatief vraagje :
Waarom is de gekoppelde trein zo samengesteld dat er een locomotief halfweg de trein zit ?
Waarom de beide locomotieven niet aan de uiteinden van de gekoppelde trein ?

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 07 mar 2008, 00:49
door Speedy
Indien met zo'n samenstelling de trein komende uit Knokke wegens bv grote vertraging van gedeeltje uit Blankenberge eerst in Brugge aan perron zou komen, dan zouden de beide lok's tegen elkaar staan wat dan weer beperkingen oplevert ivm druk vd panto op de bovenleiding. (max 130km/h ipv 160)

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 07 mar 2008, 01:03
door Feed
Bedankt !

Re: Capaciteitsproblemen IC-E

Geplaatst: 07 mar 2008, 12:09
door steved
vanochtend bestond de ICE van 7u uit Gent maar uit 1 "stel", ttz loc en 5 wagons M6... weer es reizertje pesten :mrgreen:

gr, Steve