Pagina 5 van 124
					
				
				Geplaatst: 03 okt 2006, 17:09
				door msts.be
				SIMPY.be schreef:
Break heeft GF koppeling? Klassiekjes an varkensneuzen niet.
Inderdaad , Klassiekjes en varkensneuzen hebben een Henricot-koppeling als ik het juist heb , dat is een soort semi-automatische koppeling ..
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 okt 2006, 19:12
				door Shrek
				was er geen sprake van om de ms75 bij de renovatie deze koppeling ook mee te geven? 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 okt 2006, 21:24
				door Nikolai
				Jonathan schreef:Bij de NMBS slagen ze er toch niet zo goed in om te doen met het materieel zoals het gepland was. Bij de de NS gaat dat percies veel beter.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Bij oorspronkelijke aanschaf waren onze VIRM's bedoelt voor de IR-diensten, de diensten waarin ze ook thuishoren. NIET om diensten van 4 uur ( Alkmaar-Maastricht) te gaan rijden, want daar voldoen ze qua comfort gewoon niet aan. Een VIRM is een prima trein om een uurtje of anderhalf in te zitten. Daarna.. GENOEG.
Dan smacht je naar het comfort van een ICRm, rijtuigen die reeks-11 in de Beneluxdienst achter zich aansleept.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 okt 2006, 13:43
				door Bart
				Shrek schreef:was er geen sprake van om de ms75 bij de renovatie deze koppeling ook mee te geven? 

 
Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2006, 19:11
				door bartolomew
				Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2006, 19:23
				door Wover
				bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Ik wist dat de laatste verbinding een overbrenging van materiaal is, omdat ze 's ochtends MS96 nodig hebben in Hasselt, maar of dit 's morgens ook zo is weet ik niet.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2006, 19:28
				door Shrek
				Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he  
 
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2006, 19:30
				door overweg13
				Shrek schreef:Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he  :wink: 
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen  :P
 
Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2006, 19:32
				door Shrek
				overweg13 schreef:
Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?
het gaat wel maar duurt veel te lang om de verbinding interessant te maken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 okt 2006, 00:20
				door Moi
				bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 okt 2006, 14:08
				door bartolomew
				Moi schreef:bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.
 
vanmorgen ook weer inderdaad. Deze treinen zorgen 's morgens echter wel voor een gigantisch capaciteitstekort door het overaanbod eersteklasseplaatsen. Woensdag was er inderdaad een verminderde samenstelling breaks (2 ipv 4) en de laatste twee dagen rijden er dus deense neuzen over dit traject.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 okt 2006, 19:06
				door Steven
				Shrek schreef:Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he  
 
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen  

 
 dacht ni da de koppeling van een 800 op de juiste hoogte staat daarvoor
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 okt 2006, 19:15
				door Bart
				Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 okt 2006, 00:55
				door Shrek
				Bart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
ik dacht dat die ook in TS (of hoe heet dat bij motorstellen) konden rijden  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 okt 2006, 11:48
				door Speedy
				Bart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
Ook elektrisch koppelen is geen probleem...Enkel snelheid berperken tot 120km/h...