Pagina 383 van 414

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 aug 2024, 21:39
door BVG1988
S10 2079 met 2x AM08 (onder andere de 08097)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2024, 08:47
door trein9292
IC2230 bestond vanochtend uit 1x M7 BDx, 3x M7 AB, 1 M7 BMx en 1 M7 B. Deze laatste was afgesloten voor reizigers.

Was dus een gezellige boel!

Een andere vraag: 1 reiziger die naar het toilet wou, heeft een paar keer op de infoknop naast de deur van het toilet geduwd want hij dacht dat de deur zo open ging. Er was een automatische stem hoorbaar iedere keer, maar er kwam geen antwoord van de begeleider.
Hoe werkt dit systeem? Hoe weet je als begeleider dat er iemand hulp gevraagd heeft?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2024, 08:47
door Steve
Eerste echt drukke dag van de "rentrée" en het zit er al flink op op de lijnen 50 en 60: op de S10 minstens één samenstelling met slechts een enkele MS08 (onder meer 2079) en op de 32xx nog erger met de 3230 die 6 stuks M7 mee had en de 3205 zelfs maar 4, in beide gevallen in plaats van de voorziene 10. Ligt de uitstroom van oud materieel dan echt zoveel hoger dan de instroom van M7 dat dit soort situaties nog steeds zo courant voorkomt?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2024, 10:46
door ovspotter_be
trein9292 schreef: 03 sep 2024, 08:47 Een andere vraag: 1 reiziger die naar het toilet wou, heeft een paar keer op de infoknop naast de deur van het toilet geduwd want hij dacht dat de deur zo open ging. Er was een automatische stem hoorbaar iedere keer, maar er kwam geen antwoord van de begeleider.
Hoe werkt dit systeem? Hoe weet je als begeleider dat er iemand hulp gevraagd heeft?
Normaal gaat er dan een toon af door de trein (de misschien wel bekende boep boep boep), indien dit alarm wordt geactiveerd is het aan de boordchef om een keuze te maken afhankelijk van waar die zich bevindt.
Als de boordchef in het desbetreffende rijtuig kan geraken dient deze zich naar daar te begeven, geraakt deze niet in het rijtuig waar het alarm geactiveerd werd (bvb. omdat het om 2 gekoppelde stammen gaat) kan deze antwoorden via de interfonie-installatie in een niet-bezette stuurpost.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2024, 22:55
door Steven
Vandaag op S3 2271 een break ipv een desiro. Werkpaard van dienst is stel 361

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2024, 05:59
door Steve
Steven schreef: 03 sep 2024, 22:55 Vandaag op S3 2271 een break ipv een desiro. Werkpaard van dienst is stel 361
Van een verrassing gesproken! En deze ochtend onderweg als 2277, benieuwd of die daarna verder zal blijven rijden. En vermoedelijk ook geluk gehad dat de (ik veronderstel) Dendermondse TB de MS80 nog kent van de tijd op de 32xx?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2024, 22:12
door BVG1988
De break lijkt ingeburgerd te zijn op de eerste en laatste S3. Er rijdt blijkbaar terug een op de 2271.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2024, 22:47
door Steve
Afgaand op Haltelink is het zelfs al de derde dag op rij (en intussen ook al met twee verschillende stellen), dus ik veronderstel dat het een van die "kleine" wijzigingen is sinds 2 september. Op lijn 89 hebben de MS80 natuurlijk niets bijzonders, maar op L60 was het toch alweer bijna een jaar geleden dat er nog planmatig MS80 langskwam.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2024, 23:21
door BVG1988
Een break is niet zo ongewoon op l89, maar wel de haltebediening. Tot voor intrede van de S3 waren we in Haaltert en Herzele ook de breaks gewoon, nu zijn ze enkel nog enkel vast in Burst. Vorig jaar op 4/06 was de 2303 stoptrein in dienst tussen Zottegem en Denderleeuw toen de werken bezig waren in Brussel-Zuid en de treinen IC01, IC03, IC23, IC23A en IC29 en S10 werden omgeleid via spoorlijn 50/28

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2024, 23:59
door Olivier_Doorne
In een ander topic wordt gemeld dat de trein 8011, een piekuurtrein van Schaarbeek naar Gent, gereden wordt met M5 rijtuigen.
Vergis ik me dat, behalve voor toeristentreinen, al vanaf het in gebruik nemen van de M5’s er nauwelijks M5’s in Gent komen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 sep 2024, 06:39
door trainfreak
Olivier_Doorne schreef: 04 sep 2024, 23:59 In een ander topic wordt gemeld dat de trein 8011, een piekuurtrein van Schaarbeek naar Gent, gereden wordt met M5 rijtuigen.
Vergis ik me dat, behalve voor toeristentreinen, al vanaf het in gebruik nemen van de M5’s er nauwelijks M5’s in Gent komen.
Klopt, en zeker voor L50 is M5 zeer uitzonderlijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 sep 2024, 06:06
door bram2727
Deze ochtend sta gemeld op hyperail dat de 7001 met m5 rijdt samen met de 1839 iemand die dit kan bevestigen?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 sep 2024, 06:22
door Davyd
Hallo

Ik kan dit vanop de P7001 ontkennen. Is de stam I6 en M4 die maandag ook deze verbinding heeft gereden die momenteel onderweg is. De App is ondertussen ook reeds aangepast (klopt nu ook wel niet). Wegens een technisch probleem (luchtverlies in het plafond in het voorlaatste rijtuig).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 sep 2024, 19:59
door BVG1988
P8601 met 4x M7
IC16 2116 met 1804 + 10x M6 (waaronder 2x M6A)
IC16 2115 met 1841 + 9x M6 (waaronder 2x M6A)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 sep 2024, 20:09
door 260689
Davyd schreef: 06 sep 2024, 06:22 Hallo

Ik kan dit vanop de P7001 ontkennen. Is de stam I6 en M4 die maandag ook deze verbinding heeft gereden die momenteel onderweg is. De App is ondertussen ook reeds aangepast (klopt nu ook wel niet). Wegens een technisch probleem (luchtverlies in het plafond in het voorlaatste rijtuig).
E7001 reed met zijn voorziene samenstelling vandaag:

I6B 12650
I6B 12605
I6A 11613
I6B 12626
I6B 12610
M4B 52234
M4A 51010
M4B 52217
M4BD 59901