Pagina 38 van 415
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 11 sep 2010, 14:50
door thomaslj
Interessant, dank u voor jullie antwoorden. Ik wist dat er automatische & niet-automatische koppelingen bestonden maar ik wist niet dat daartussen nog verschillen zijn, moet toch een hele planning zijn met die verschillende M6 koppelingen

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2010, 11:19
door Dieselfreak
Gisteren nam ik in Menen de trein van 17 uur 57 naar Kortrijk-Brussel. Deze werd niet, zoals gewoonlijk, met een Break gedaan, maar met een wit klassiekje, nummer 606. In Kortrijk werd het aan een ander gemoderniseerd stel, nummer 753, gekoppeld.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2010, 11:41
door Molenbruch Y.
Dag,
IC L 2317 en 2344 rijden toch al sinds jaar en dag met 2 klassieke stellen?
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2010, 12:34
door Dieselfreak
Molenbruch Y. schreef:IC L 2317 en 2344 rijden toch al sinds jaar en dag met 2 klassieke stellen?
Ah, dat wist ik niet! Gewoonlijk wordt de IC L toch met Breaks gedaan?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2010, 16:02
door Molenbruch Y.
Uitzonderingen bevestigen de regel...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 14:01
door Stijn82
Deze voormiddag werd L 6381 (Antwerpen-Brussel) gereden door een 21+M4. Normaal rijden er enkel MS op deze lijn, mijn verbazing was dan ook groot toen ik de 21 zag afkomen, dacht eerst da't een goederentrein was, die komen ook over L27.
Bij het vertrekken uit kontich zag ik dan 2 klassiekjes voorbij denderen op L25, wat normaal ook nooit gebeurt.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 15:15
door Molenbruch Y.
Deze voormiddag werd L 6381 (Antwerpen-Brussel) gereden door een 21+M4. Normaal rijden er enkel MS op deze lijn, mijn verbazing was dan ook groot toen ik de 21 zag afkomen
Nochtans is een HLE 21 + 9 M4 weldegelijk de voorziene samenstelling van deze trein. In feite komt die stam eerst als P-trein 7726 uit Jemeppe-sur-Sambre, waarna hij achtereenvolgens nog IR b 2808 en L 6381 verzekert.
Bij het vertrekken uit kontich zag ik dan 2 klassiekjes voorbij denderen op L25, wat normaal ook nooit gebeurt.
Zeg nooit nooit: de IR n-treinen 3311, 3314, 3332 en 3335 rijden daar met twee klassieke stellen, alsook de IC N-treinen 4509 en 4534. Maar op het uur dat jij ze daar gezien hebt, kan ik ze eigenlijk ook niet thuisbrengen...
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 16:48
door Stijn82
Ha, ok, ik wist niet dat ze tegenwoordig zo creatief waren met het materieel. Een gesleepte trein is nu toch niet echt ideaal voor een L dienst. Ik neem normaal nooit de trein rond dat uur, maar vanochtend toevallig wel.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 19:59
door Dieselfreak
Ik zag vandaag om 14 uur een Duikbril in Kortrijk staan, met nummer 906. Dit is de eerst keer dat ik een Duikbril in Kortrijk zie!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 20:59
door Locomotief 5175
Waarom kom die in Kortrijk staan ? L diensten naar Brugge of Zottegem ?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 20 sep 2010, 21:08
door Dieselfreak
Geen idee, ik heb het maar vanop afstand gezien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2010, 08:46
door Merijn
Die duikbril in Kortrijk...was het éénmalig of zijn er nu nog soms te zien?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 okt 2010, 08:47
door Kristofke
Ik zag begin deze week in Turnhout een M6 staan met twee stuurrijtuigen en een locomotief er tussenin.
Is dit een nieuwe definitieve samenstelling? Zijn de treinen verlengd (ik zat op een bus en kon de samenstelling niet tellen)? En waarom een extra stuurrijtuig verspillen?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 okt 2010, 10:27
door IR3607
Afgelopen week heb ik in Brussel een aantal keer een stam I10 rijtuigen gezien, met één I11 rijtuig ertussen (telkens 1e klasse).
Gaan I10 en I11 rijtuigen nu gecombineerd worden? Is ergens wel een beetje een apart zicht...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 okt 2010, 10:58
door overweg13
IR3607 schreef:Afgelopen week heb ik in Brussel een aantal keer een stam I10 rijtuigen gezien, met één I11 rijtuig ertussen (telkens 1e klasse).
Gaan I10 en I11 rijtuigen nu gecombineerd worden? Is ergens wel een beetje een apart zicht...
Toen ik verleden week samenstellingen noteerde in Gent-Sint-Pieters was er maar 1 stel I10 meer zonder I11. Enkele dagen voordien had ik zelfs een stel opgemerkt met 2 A I10 en 1 A I11, waarbij 1 A I10 gedeclasseerd was.