Pagina 321 van 414
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 20 jul 2023, 16:48
door sander855
IC 4214 (Turnhout - Antwerpen-Centraal) reed vandaag met 972 + 987 + 981.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jul 2023, 15:59
door TB_worden
IC1539 bestaat uit 2 stammen M7 van 4 stuks elk. Eerste keer volledig M7 op de IC03?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jul 2023, 16:35
door BVG1988
Er is al een aantal weken een (dubbele) M7-stam in dienst op de IC03. Het aantal M7s is wel niet iedere week hetzelfde. Vorige week was de 1531 6x M7. Vermoedelijk door de werken tussen Hasselt en Landen die vorige week plaatsvonden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jul 2023, 21:17
door trainfan03
Sinds de paasvakantie rijdt er een dubbele homogene M7-stam op IC-03. Deze doet E1531/1511 en de vervolgritten.
Deze is gepland als 4 + 6, maar hangt een beetje af wat ze net in Hasselt op overschot hebben staan.
In de kerstvakantie was dit nog een M4-stam. Deze dubbele homogene M7-stam rijdt dus enkel in het weekend gedurende de jaarlijkse vakantieperiode (voor nu, wie weet binnenkort meer)
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 25 jul 2023, 18:12
door rvdborgt
rvdborgt schreef: ↑12 jul 2023, 18:00
De 417 heeft sinds een paar weken 3 dubbeldeksrijtuigen, waarvan minstens 1 M7.
Als specialiteit zijn deze week verder de achterste 2 rijtuigen afgesloten, wat voor opstoppingen bij het instappen zorgt.
Vanavond waren weer de achterste 2 rijtuigen gesloten. Toen ik aan een van de conducteurs vroeg of ze nog gerepareerd zouden worden, was het antwoord dat ze gesloten zijn wegens korte perrons.
Zijn er ergens op het traject perrons die tijdelijk korter zijn? De 417 (en waarschijnlijk de andere treinen met deze stam) rijdt het hele traject met 2 gesloten rijtuigen, dus je vraagt je af waarom ze dan meerijden. In de 10 voorgaande jaren was het hoegenaamd geen probleem.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 25 jul 2023, 18:40
door 260689
rvdborgt schreef: ↑25 jul 2023, 18:12
rvdborgt schreef: ↑12 jul 2023, 18:00
De 417 heeft sinds een paar weken 3 dubbeldeksrijtuigen, waarvan minstens 1 M7.
Als specialiteit zijn deze week verder de achterste 2 rijtuigen afgesloten, wat voor opstoppingen bij het instappen zorgt.
Vanavond waren weer de achterste 2 rijtuigen gesloten. Toen ik aan een van de conducteurs vroeg of ze nog gerepareerd zouden worden, was het antwoord dat ze gesloten zijn wegens korte perrons.
Zijn er ergens op het traject perrons die tijdelijk korter zijn? De 417 (en waarschijnlijk de andere treinen met deze stam) rijdt het hele traject met 2 gesloten rijtuigen, dus je vraagt je af waarom ze dan meerijden. In de 10 voorgaande jaren was het hoegenaamd geen probleem.
Ze sluiten die af om het volk wat dichter bij elkaar zitten voor de veiligheid. Want die treinen kunnen overal aan het perron op hun traject.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 25 jul 2023, 20:20
door groentje
Het enige station waar ik niet 100% zeker van ben, is Angleur. Ik zie geen andere stations waar momenteel kortere perrons zouden zijn...
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 25 jul 2023, 21:29
door Klassiekje
Ans op dit moment en Pepinster spoor 2 bijvoorbeeld.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 jul 2023, 17:40
door BVG1988
P8974 wordt gereden met AM 08124 in plaats van 2 klassiekjes. Ook de P7973 was deze morgen met een desiro. Vermoedelijk is deze samenstelling voor 's avonds permanent.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 27 jul 2023, 20:31
door ov_wijzer
Vandaag gelukkig weer gewoon een dubbele Klassiek voor de P7973 en P8974.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2023, 16:33
door Terminus
260689 schreef: ↑25 jul 2023, 18:40
rvdborgt schreef: ↑25 jul 2023, 18:12
rvdborgt schreef: ↑12 jul 2023, 18:00
De 417 heeft sinds een paar weken 3 dubbeldeksrijtuigen, waarvan minstens 1 M7.
Als specialiteit zijn deze week verder de achterste 2 rijtuigen afgesloten, wat voor opstoppingen bij het instappen zorgt.
Vanavond waren weer de achterste 2 rijtuigen gesloten. Toen ik aan een van de conducteurs vroeg of ze nog gerepareerd zouden worden, was het antwoord dat ze gesloten zijn wegens korte perrons.
Zijn er ergens op het traject perrons die tijdelijk korter zijn? De 417 (en waarschijnlijk de andere treinen met deze stam) rijdt het hele traject met 2 gesloten rijtuigen, dus je vraagt je af waarom ze dan meerijden. In de 10 voorgaande jaren was het hoegenaamd geen probleem.
Ze sluiten die af om het volk wat dichter bij elkaar zitten voor de veiligheid. Want die treinen kunnen overal aan het perron op hun traject.
De treinen waarbij dat mag gebeuren zijn gelimiteerd en beschreven. Ik ben niet overtuigd dat de 417 op de lijst staat.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2023, 16:35
door Terminus
Sinds dinsdag zie ik een MR80 (361) in 1 van de omlopen op de L Sint-Niklaas - Leuven vv.
Dat is ongewoon want sinds december rijdt alles met MR75 (en in de zomerperiode 2 treintjes met een MR08).
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2023, 17:41
door Zwoopaman
Terminus schreef: ↑28 jul 2023, 16:35
Sinds dinsdag zie ik een MR80 (361) in 1 van de omlopen op de L Sint-Niklaas - Leuven vv.
Dat is ongewoon want sinds december rijdt alles met MR75 (en in de zomerperiode 2 treintjes met een MR08).
Er zijn op dit moment veel defecte MR75, dat zou de verandering kunnen verklaren.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2023, 18:16
door Shrek
Terminus schreef: ↑28 jul 2023, 16:35
Sinds dinsdag zie ik een MR80 (361) in 1 van de omlopen op de L Sint-Niklaas - Leuven vv.
Dat is ongewoon want sinds december rijdt alles met MR75 (en in de zomerperiode 2 treintjes met een MR08).
Hoe meer MR80 daar hoe beter

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2023, 18:18
door rvdborgt
Terminus schreef: ↑28 jul 2023, 16:33
260689 schreef: ↑25 jul 2023, 18:40
rvdborgt schreef: ↑25 jul 2023, 18:12
Vanavond waren weer de achterste 2 rijtuigen gesloten. Toen ik aan een van de conducteurs vroeg of ze nog gerepareerd zouden worden, was het antwoord dat ze gesloten zijn wegens korte perrons.
Zijn er ergens op het traject perrons die tijdelijk korter zijn? De 417 (en waarschijnlijk de andere treinen met deze stam) rijdt het hele traject met 2 gesloten rijtuigen, dus je vraagt je af waarom ze dan meerijden. In de 10 voorgaande jaren was het hoegenaamd geen probleem.
Ze sluiten die af om het volk wat dichter bij elkaar zitten voor de veiligheid. Want die treinen kunnen overal aan het perron op hun traject.
De treinen waarbij dat mag gebeuren zijn gelimiteerd en beschreven. Ik ben niet overtuigd dat de 417 op de lijst staat.
Vandaag waren ze open. We zullen zien wat de klantendienst ervan zegt.
Groetjes,
Rian