Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:50
Begin 2008 schoot ik toevallig deze foto in Libramont:AM'er schreef:Men is trouwens nog steeds bezig met de modernisering van de laatste exemplaren uit de reeks 600-700.

Begin 2008 schoot ik toevallig deze foto in Libramont:AM'er schreef:Men is trouwens nog steeds bezig met de modernisering van de laatste exemplaren uit de reeks 600-700.
In 2008 heb ik er zo ook nog gezien, maar ik denk dat ze vandaag allemaal ofwel gerenoveerd zijn ofwel nog binnen staan in MechelenDieselfreak schreef:Aangezien dit klassiekje geen twee- maar een éénbeenpantograaf heeft neem ik aan dat het géén AM62 was. Rijden er vandaag nog rode klassiekjes uit latere reeksen dan de 62 rond?
Ik vind dat het interieur van een zogezegd oud klassiekje er meestal beter uit zien dan het interieur van een Break na 27 jaar! (*)AM'er schreef:Voor de L-treinen zullen nog steeds klassiekjes gebruikt worden.
Men is trouwens nog steeds bezig met de modernisering van de laatste exemplaren uit de reeks 600-700.
Het zou idioot zijn om pas gemoderniseerde klassiekjes 1 jaar na datum richting schroothoop te sturen.
Zelfs indien de desiro's er niet zouden komen, kan men in principe blijven doorgaan met reviseren.
De AM62's zien er misschien afgeleefd uit, toch rijden ze prima.
Straf dat een treininterieur een halve eeuw kan standhouden
Neen ! Alleen de 595-600 bollen nog in hun bordeaux jasje rond. De rest vanaf 601-782 is gemoderniseerd of staat in de CW Mechelen ter modernisering.Dieselfreak schreef:Aangezien dit klassiekje geen twee- maar een éénbeenpantograaf heeft neem ik aan dat het géén AM62 was. Rijden er vandaag nog rode klassiekjes uit latere reeksen dan de 62 rond?
Dus toch? Die laatste zijn toch AM66's?am62 schreef:Alleen de 595-600 bollen nog in hun bordeaux jasje rond.
Ik dacht van niet. Dit is de laatste waarin ik zelf gezeten heb met groene zetels (219 en 158)Dieselfreak schreef:Zijn er tegenwoordig nog klassiekjes met groene zetels in eerste klasse te vinden?
De ex-Sabena's 595-600 werden in 1980 omgevormd van 851-856 naar 595-600. Dit zijn MS70.Als iemand weet wat de toekomst is van deze stellen, laat het maar horen....Dieselfreak schreef:Dus toch? Die laatste zijn toch AM66's?
IddDieselfreak schreef:Wat is er dan met die groene zetels gebeurd? Verwijderd en vervangen door rode?
Volledig mee eens! Ik vind ze de beste van al het Belgisch materieel. Met het verdwijnen van de rode klassiekjes zullen deze banken helaas ook geschiedenis zijn.groentje schreef:Die fluwelen banken zijn zalig.
Bedankt voor deze info.HijDieHetWeet schreef:Stonden die groen fluwelen zetels niet in de rokersafdelingen? (ben niet zeker)
Sowieso moest deze stof vervangen worden door rode stof vanwege: 1. het niet meer beschikbaar zijn en 2. de enorme slijtage op dat moment
Verder:
De vraag van 249 blijft terugkeren: deze zal nooit meer op eigen kracht rijden. De bogies hangen al lang onder een ander MR. Ik stel voor dat Robin eens naar de kast gaat kijken, dan zal hij wel weten waarom hij buiten dienst genomen is.
MR219 werd destijds 'uitgeleend' aan de brandweer bij onze waalse vrienden, en zal ook nooit meer rijden. De exacte locatie van dit stel is zelfs niet gekend (bestaat hij nog?). Sowieso is deze geschrapt uit de inventaris.
Als ik me niet vergis recent zien staan in een ver hoekje te KimkempoisHijDieHetWeet schreef:MR219 werd destijds 'uitgeleend' aan de brandweer bij onze waalse vrienden, en zal ook nooit meer rijden. De exacte locatie van dit stel is zelfs niet gekend (bestaat hij nog?). Sowieso is deze geschrapt uit de inventaris.