Re: Fyra.
Geplaatst: 16 jul 2012, 22:18
De fyra gezien te Brussel Kapellekerk rond 21.40 de 4808 als ik me niet heb vergist.
Ah o.k., dat zou ook kunnen. Er stonden op de zijwanden nl. nog geen '1' of '2' vermeld, ook niet op de displays...AlexNL schreef:Dat is de eerste klasse.
De tweede klasse heeft blauwe zetels.
Fyra naar Den Haag: Magnette wacht op verslag NMBS
20 juli 2012
Het kabinet van Minister Magnette ontkent met klem dat de minister zou weigeren met zijn Nederlandse collega Melanie Schultz (foto) te spreken over de bestelling van een bijkomend Fyra-treinstel.
Dat schrijft de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. Het bericht werd door andere - ook Belgische - media overgenomen.
Bij het kabinet van Minister Magnette luidt de uitleg dat er op een dossier over die bestelling vanuit de NMBS-Groep gewacht wordt.
Er hebben al talrijke ontmoetingen tussen functionarissen van beide kabinetten plaatsgevonden om een oplossing te vinden voor het volgende 'probleem': tussen Den Haag en Brussel wensen de Nederlandse ambtenaren een rechstreekse verbinding met Fyra-treinen (die binnenkort de Benelux-treinen gaan vervangen). Daarvoor zouden de Belgische spoorwegen een bijkomend treinstel moeten bestellen. Maar volgens de NMBS is de rendabiliteit van zo'n rechstreekse verbinding ver te zoeken ...
Minister Magnette heeft dus aan de NMBS-Groep een volledig dossier gevraagd en zodra het er ligt, zal hij met minister Schultz contact opnemen, bevestigt zijn kabinet.
In een ander dossier, dat van de IJzeren Rijn, ligt alles stil omdat ontslagnemend minister Schultz geen beslissing mag nemen. In Nederland moet men op 12 september naar de stembus.
Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...AlexNL schreef:Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
Die hebben teveel gekeken naar Belgische burgemeestersEr hebben al talrijke ontmoetingen tussen functionarissen van beide kabinetten plaatsgevonden om een oplossing te vinden voor het volgende 'probleem': tussen Den Haag en Brussel wensen de Nederlandse ambtenaren een rechstreekse verbinding met Fyra-treinen
Beetje jammer alleen dat ze dat niet meteen aan Schultz konden vertellen.dentheo schreef:Uit de Lloyd:Minister Magnette heeft dus aan de NMBS-Groep een volledig dossier gevraagd en zodra het er ligt, zal hij met minister Schultz contact opnemen, bevestigt zijn kabinet.
Bij mijn weten is België daar aan zet. Ik zou graag eens horen op wat voor beslissing Magnette nu dan denkt te wachten.dentheo schreef:In een ander dossier, dat van de IJzeren Rijn, ligt alles stil omdat ontslagnemend minister Schultz geen beslissing mag nemen. In Nederland moet men op 12 september naar de stembus.
Daarover vond ik:dentheo schreef:Ik herinner mij van vroeger een lichtjes speciale Benelux met postwagen en "speciaal" statuut voor nederlandse ambtenaren die naar de EEG moesten.
Ik meen aankomst rond 9 uur in Brussel.
http://www.martijnhaman.nl/planl.htmToen in 1974 de trek/duwtreinen naar Brussel begonnen te rijden, werden hiervoor twee postrijtuigen aangewezen. Tengevolge van een botsing te Brussel Zuid werd in 1978 rijtuig P7936 afgevoerd en werd de P7938 hiervoor in de plaats gesteld. Tot 30 december 1982 reed in de eerste trein Amsterdam-Brussel en de laatste trein Brussel-Amsterdam een plan L mee.