Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 mei 2010, 18:06
Helemaal!MIVB-reiziger schreef:Vandaag gezien dat de IR 4216 Nijvel - Luchthaven - Leuven gereden werd met een varken (AM75)! Is dat normaal?
Helemaal!MIVB-reiziger schreef:Vandaag gezien dat de IR 4216 Nijvel - Luchthaven - Leuven gereden werd met een varken (AM75)! Is dat normaal?
Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Als het echt de bedoeling is om de voorziene samenstelling min of meer te handhaven, dan kan dat toch geen probleem zijn. Gek zou pas zijn als valabele rijtuigen langszij blijven staan omdat ze niet tot het juiste type behoren. M.a.w., als het technisch kan, waarom zou zo'n vreemde eend in de bijt dan niet mogen?Terminus schreef:Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Klopt, maar het is wel zo dat niet iedere tbg alle soorten materieel kent. Misschien is dit minder van toepassing wanneer maar 1 rijtuig van een ander type wordt toegevoegd, maar wanneer heel de samenstelling verandert kan dit problemen geven. Een Benelux is al blijven staan in Brussel omdat het uitzonderlijke Belgische rijtuigen waren en het op dat uur van de dag Nederlands personeel was (die de rijtuigen niet kenden). Een P-trein naar Dendermonde was enkele jaren geleden enkele dagen met I10-rijtuigen i.p.v. M4-rijtuigen. Het treinpersoneel kende deze rijtuigen niet en het hing van de goodwill (of naïviteit?) van de tbg af of er vertrokken werd...overweg13 schreef:Als het echt de bedoeling is om de voorziene samenstelling min of meer te handhaven, dan kan dat toch geen probleem zijn. Gek zou pas zijn als valabele rijtuigen langszij blijven staan omdat ze niet tot het juiste type behoren. M.a.w., als het technisch kan, waarom zou zo'n vreemde eend in de bijt dan niet mogen?Terminus schreef:Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Amaironny schreef:Deze week heb ik gemerkt dat de P7349 Aarschot-Merode nu samengesteld is uit 2 klassieke stelletjes i.p.v. M5.
Die P-trein, die in de vorige dienstregeling een rechtstreekse doorsteek van lijn 36 naar lijn 26 maakte, is door de werkzaamheden op de ringlijn sinds december omgeleid via Mechelen en Schaarbeek. Voor veel reizigers betekent dat een verdrievoudiging van hun reistijd en een extra overstap in Mechelen. Waarschijnlijk is dat de reden waarom de bezetting ineens drastisch is afgenomen. De vrijgekomen M5-rijtuigen zijn elders meer dan welkom (omdat de gerenoveerde stammen minder zitplaatsen bieden), en dan heb ik het nog niet over die HLE 21.das ook wel een ferme achteruit gang.
Dag,Ik zie alleen maar M4'en af en toe een Break op die IC, is dat dan s'ochtendsvroeg en s'avondslaat dat die klassiekjes en M6'en op rijden?