Pagina 4 van 8

Geplaatst: 25 jul 2006, 22:06
door Steven
allemaal dezelfde trein op andere momenten :-) bij deze laatste had hij wel wat vertraging +- 20à25 min

Geplaatst: 25 jul 2006, 22:36
door Sander
Tommyken schreef:En nog een leuk DB er dat er ook nog doorkwam
Misschien wel even aardig om te weten: deze loc is door CrossRail (bekend van die zwarte 185'ers en de containers op deze trein) gehuurd van Railion, deze trein komt uit Wiler (geloof ik) en gaat via de Simplon naar Domo e.v.
De BLS huurt trouwens ook nog een 482 bij SBB Cargo! Zo rijden deze locs eens op routes waar ze normaal zelden komen! 8)

Maar ik zie dat jullie zowaar wat hadden aan de lijst :) .

Geplaatst: 25 jul 2006, 22:51
door Steven
we hebben ons best gedaan :-) al kan je moeilijk 24/24 klaar staan he :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 26 jul 2006, 13:59
door ICE
NOG van da :P :P :P
Knappe foto's

Geplaatst: 26 jul 2006, 14:47
door Tommyken
Een koppeltje Railion en DB loks

Geplaatst: 26 jul 2006, 17:40
door Steven
en Re484(Cisalpino) en Re460(enkel snuitje te zien) samen aan perron in Brig :-)

Geplaatst: 26 jul 2006, 18:59
door Tommyken
Voila .. men reportage staat al online.

Te bekijken op : http://www.l2527.be natuurlijk :wink: :D

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:29
door Trainspotterke
Moh, zijn er dan nog foto's dat we hier nog niet gezien hebben? :lol: :P

Geplaatst: 26 jul 2006, 19:33
door Steven
Trainspotterke schreef:Moh, zijn er dan nog foto's dat we hier nog niet gezien hebben? :lol: :P
ik had een totaal van 513 foto's en daarvan gaan er een 200 tal online komen :-)

Geplaatst: 28 jul 2006, 20:14
door OO-MSS
mooi werk :D

Geplaatst: 28 jul 2006, 20:53
door Steven
ziet iedereen de tweede trein?

Geplaatst: 29 jul 2006, 11:15
door Trainspotterke
:D

De spooktrein. :P

Geplaatst: 29 jul 2006, 15:22
door Steven
Trainspotterke schreef::D

De spooktrein. :P
euh nee een doorrijdende goederentrein, maar je moet goed kijken om hem te zien :-)

Geplaatst: 29 jul 2006, 15:33
door msts.be
Steven schreef:
SteC schreef:Als ik het dus goed snap moet dat met een 13 ook perfect mogelijk zijn. OF het toegelaten is is een andere zaak. Ik heb in elk geval nog geweten dat ze aan de benelux rijtuigen in opzending toegevoegd hebben achter de lok (die dus aan het duwen was).
met een 13 is het idd mogelijk, er was echter 1 probleem, de deuren werden gelost aan de verkeerde kant voor die rijtuigen die zich aan de andere kant van loc bevinden, bij een benelux worden idd rijtuigen mee in opzending gegeven, maar zijn niet toegankelijk voor passagiers
In Frankrijk , meer bepaald bij de TER-treinen van de Regio Picardie wordt álle dagen 'gesandwiched' .. er zitten 3 RIO-rijtuigen op kop , dan volgt een BB16500 , en daarna komen de andere 3 RIO-rijtuigen .. gevolg : de trein wordt telkens bestuurd uit een stuurrijtuig waar men het minst last heeft van storende geluiden (tenzij men die juist natuurlijk graag hoort :lol: ) Kijk maar eens hier ..

Voor de rest mooie foto's !! Ook al heeft Zwitserland zo'n mooi landschap , er op vakantie gaan zou ik nu ook niet doen .. of is dat soms misschien omdat ik Frankrijk te gewoon ben ?? :lol:

Ik heb nog wel 1 vraagje , alhoewel ik niet weet of er iemand antwoord op kan geven .. op de foto's zijn er al voor een groot deel gerenoveerde EW IV rijtuigen te zien , maar er zijn toch nog ook een deel niet gerenoveerd ... men heeft gezegd dat de SBB de renovatie zelfs heeft stilgelegd !!? Is dit waar ? Zoja , beginnen ze dan terug opnieuw met de al gerenoveerde terug te renoveren of beginnen ze gewoon dan waar ze geëindigd waren met de nodige aanpassingen aan de andere rijtuigen ? Het lijkt mij namelijk onduidelijk waarom de renovatie was stopgezet , er was toch niets mis aan aan de gerenoveerde rijtuigen denk ik ?

Of was er nog één en ander gezever rond de schokdempers en vacüum-WC voor de NBS ?

Geplaatst: 29 jul 2006, 15:47
door Steven
is het eerste wat ik er van hoor en ik stel enkel vast dat ik dit jaar meer vernieuwe rijtuigen heb gezien als vorig jaar, dus als ze gestopt zijn zal het toch nog vrij recent zijn?