Pagina 4 van 6

Geplaatst: 06 jul 2006, 23:09
door Sander
Ik vind die van de 6414 wel wat hebben; goh, hoe zou dat nou toch komen?

Groet,
6414, ook bekend als de Sander 8)

Geplaatst: 08 jul 2006, 14:28
door Jerommeke
Na regen kom zon, en na zon komt regen.
In Nederland vrijwel altijd :?

Geplaatst: 09 jul 2006, 15:52
door Jerommeke
Wat kiekjes van een trein, twee loc's :D

De gele 6400 is op de laatste (de rode 6400) achterop in opzending te zien

Geplaatst: 09 jul 2006, 15:58
door Jerommeke
O, ja de RN 6400 worden adminastratief van Railon Deutchland, net als de RN 232 dat is ook alles wat er gaat veranderen verder niks.
Misschien dat de RN 6400, asl nummering 640-001 ect eruit gaat zien.

Geplaatst: 09 jul 2006, 16:02
door Sander
Uhm, nou: de 6400'en blijven gewoon bij Railion Nederland, maar misschien verkoopt Railion Nederland 20 stuks aan de Duitse moeder omdat wij elke dag zo'n twintig 6400'en over hebben. De 232'ers zijn, nadat Railion Nederland ze van de Duitse moeder had gekocht, weer terugverkocht aan Railion Deutschland (Railion DB Logistics dus eigenlijk). Railion Nederland huurt die 232'ers weer van de Duitsers, dus eigenlijk rijden wij met gehuurde Duitse diesels... Maar omdat ze al zo lang in Nederland rijden, beseffen veel hobbyisten dat niet...

Geplaatst: 09 jul 2006, 16:45
door Jerommeke
Sander, volgens mij schrijf ik hetzelfde

Geplaatst: 09 jul 2006, 17:51
door Bastiaan
Jerommeke schreef:Misschien dat de RN 6400, asl nummering 640-001 ect eruit gaat zien.
Nou, 640 denk ik niet. Dat is een nummer voor een dieseltreinstel of -motorwagen. De Baureihe 640 wordt overigens al gebruikt door de LINT27-motorwagens van de DB. De 2**-serie is bedoeld voor de hoofdlijndiesels, dus dat zou eerder bijvoorbeeld Baureihe 264 worden.

Geplaatst: 09 jul 2006, 17:51
door Sander
Uh nee, jij schrijft dat alle 6400'en administratief van Railion Deutschland worden, terwijl ik schrijf dat het maar om 20 exemplaren gaat en het alles behalve zeker is :wink: .

Geplaatst: 09 jul 2006, 19:37
door Jerommeke
Excuseer een aantal klopt, om precies te zijn 20.

@Bastiaan

Ik 'zei' misschien, en omdat jij het beter weet welke nummers bij treinstellen horen ect, kan dat ik jou geval kloppen.
Dan zou het idd 264 kunnen worden, maar misschien blijft het ook gewoon bij het ouden

Geplaatst: 09 jul 2006, 20:52
door Bastiaan
Als er twintig locs naar Railion Deutschland gaan dan is het vrijwel zeker dat ze de Duitse UIC-nummering krijgen.
Volgens mij zouden we ook nog een aantal Duitse rangeerlocs naar Railion Nederland komen, als ruil voor de 6400'en die wij kwijt zijn. Het zou hier om locs uit de Westduitse V60- en V90-serie gaan.

Geplaatst: 10 jul 2006, 00:16
door Taurus
Het zou me ook niks verbazen dat op den duur de 6400'en helemaal de Duitse nummering krijgen (264 001 t/m 264 120). De 6400'en die nu naar Railion Deutschland zouden gaan kunnen tenminste eens een schilderbeurt tegemoet zien :P

Geplaatst: 11 jul 2006, 10:07
door Sander
Tweemaal Taurus op de Nederlandse HSL :) .
Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 11 jul 2006, 12:15
door NSNMBS
PRACHTIG.

Zeg Sander, weet jij misschien hoelang die Taurus in Nederland blijft?

Geplaatst: 11 jul 2006, 18:20
door Trainspotterke
Mooie foto's! :wink:

Alleen ben ik niet zo aan de Nederlandse HSL! Al dat beton! :?

Geplaatst: 11 jul 2006, 19:33
door Steven
Trainspotterke schreef:Mooie foto's! :wink:

Alleen ben ik niet zo aan de Nederlandse HSL! Al dat beton! :?
hehe da belgische stukje tussen luik en duitse grens ligt ook op beton hoor :-)