NMBS zet taxi's in voor "verbouwereerde" reizigers

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Portbou
Contacteer:

Re: NMBS zet taxi's in voor "verbouwereerde" reizigers

Bericht door Portbou »

Hallo,
Steven schreef:Op alle regels bestaan er steeds uitzonderingen, ook hier dus.
Een uitzondering die de veiligheid in het gedrang brengt ???

Naar mijn bescheiden mening dringt een grondige evaluatie van dit soort regels zich op : welke regels zijn nog echt in verband met veiligheid en welke zijn er enkel om bepaalde verworven rechten in stand te houden ?

Goedemiddag.
Steven

Bericht door Steven »

Die uitzonderingen zijn ook met een limiet voorzien hoor, het gaat dan over max een half uur. Maar het geheel is vrij complex wegens de hoeveelheid aan regels. Er hier een uiteenzetting over starten zou er voor zorgen dat de server tilt slaag volgens mij :mrgreen:
fitnessboy

Bericht door fitnessboy »

de regels zijn zo overroepen

zo moet je ook nog wachten op de boot he

:D
Steven

Bericht door Steven »

Dat is niet overroepen, als de laatste ferry in Oostende te laat aankomt?? Oostende heeft een station dat aansluit op de ferry en omgekeerd. Ik weet ook wel dat die kans dat zoiets nu nodig is heel klein is tov 20 jaar terug (nu de tunnel er is gaan de meeste mensen langs daar).
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:Dat is niet overroepen, als de laatste ferry in Oostende te laat aankomt?? Oostende heeft een station dat aansluit op de ferry en omgekeerd. Ik weet ook wel dat die kans dat zoiets nu nodig is heel klein is tov 20 jaar terug (nu de tunnel er is gaan de meeste mensen langs daar).
Dank u voor de gratis reclame,maar het wel een ander publiek die nu de tunnel neemt.Temeer dat alle voetgangerverbindingen afgeschaft of sterk verminderd worden naar de ferrys.
Inderdaad de Maritieme verbinding speelde vroeger een rol in de verzekering van de aansluitingen.Maar toen spraken we van de RMT (regie voor maritiem transport) in associatie met Sealink (SNCF en British rail). gratis onbeperkte overtochten met de FIP kaart. Those where the days my friend.
Bv voor de treinen Oostende naar Moskou,dit is dus GEEN grap.Ik denk dat er vandaag geen akkoord meer is met Transeurop ferrys,ik weet het niet.
Maar Steven U bent hier het best geplaatst om de exacte toestand en de reden van aflos te beschrijven via uw inside info.Van welke depo was de bestuurder enz.
En voor zij die kritiek hebben op de reglementering, vanaf wanneer en na hoeveel diensturen vindt u dat een mens minder goed funktioneert om een trein te besturen met 1000T benzine of chemicalien achter hem?
Steven

Bericht door Steven »

De details ken ik zelf niet tot in de puntjes maar het betreft alvast een TB van Oostende. Feit is dat in normale omstandigheden 9u de daggrens is. Dat de TB van dienst een dienst had van effectief 9u. Hij op basis van de geldende regels een uitslaap heeft aangevraagd.
Wat verantwoord en niet verantwoord is om als mens nog perfect te doen laat je inderdaad beter over aan de mensen die er ervaring mee hebben.
Feit blijft dat je een trein niet even vlot als een vrachtwagen aan de kant kan zetten om even een half uurtje te rusten.
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Hallo,
Steven schreef:Die uitzonderingen zijn ook met een limiet voorzien hoor, het gaat dan over max een half uur.
OK, max. een halfuur. Lijkt me niet overdreven...

Nu...
In het specifieke geval waarmee deze post begon ging het over 20 minuten overtijd. De machinist in kwestie had dus zonder de veiligheidsregels te overtreden de trein tot in Oostende kunnen rijden en hierdoor al de kosten voor taxis en complicaties voor reizigers kunnen vermijden.

Of heb ik het (weer) niet begrepen ?
Goedenavond.
Steven

Bericht door Steven »

dat half uur is enkel van toepassing om "aansluiting" te geven op
de laatste internationale trein
de laatste ferry (waar in dit geval nog weinig sprake kan zijn als je de toestand actueel zou bezien).

Niet om voetbalsupporters op te wachten die nog in de stad na de match rondhangen zoals nu het geval was. De politie had gevraagd om op deze mensen te wachten (zodoende waren ze de stad uit).
Er was dus totaal "geen" sprake van "aansluiting".
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Steven,

Naar mijn gevoel zijn dat soort regels echt absurd.
Waarom is het in het geval van een aansluiting op een internationale trein wel veilig om een machinist een halfuur over zijn uren te laten gaan en in het geval van wachten op voetbalsupporters niet ?

Ik begrijp heel goed dat de aansluiting op de internationale trein een veel betere "reden" is om een trein te laten wachten dan het opwachten van voetbalsupporters... maar voor de machinist gaat het toch over hetzelfde halfuur "onveilig" overwerk ?

We beginnen een beetje in rondjes te draaien met deze discussie :?
Zo belangrijk is het nu ook niet hoor ;)

Groeten,
nighttrain

bw494674 schreef:Steven,

Naar mijn gevoel zijn dat soort regels echt absurd.
Waarom is het in het geval van een aansluiting op een internationale trein wel veilig om een machinist een halfuur over zijn uren te laten gaan en in het geval van wachten op voetbalsupporters niet ?

Ik begrijp heel goed dat de aansluiting op de internationale trein een veel betere "reden" is om een trein te laten wachten dan het opwachten van voetbalsupporters... maar voor de machinist gaat het toch over hetzelfde halfuur "onveilig" overwerk ?

We beginnen een beetje in rondjes te draaien met deze discussie :?
Zo belangrijk is het nu ook niet hoor ;)

Groeten,
Ik denk niet dat we rondjes draaien of toch niet door mensen uit het vak.
In het ene geval ,dus de verzekerde aansluiting, neemt de vervoersmaatschapij in samenspraak met de bevoegde diensten (arbeidsinspectie) de verantwoordelijkheid op hun, om de trein te laten verzekeren door deze bestuurder in deze specifieke gevallen (beschreven in de reglementering). Daaruit is dit reglement gesproten.
In het andere geval ligt de verantwoordelijkhheid bij de bestuurder om zich te laten aflossen en aldus de veiligheid van zijn konvooi te garanderen.Als je al een werk week achter de rug hebt met een aantal diensten van 9 uur en een enkele dagen voordien begonnen bent om 3uur in de morgen om te eindigen met een late ,dan is de bestuurder in kwestie het best geplaatst om zijn capaciteiten te evalueren.
Enkel zij die al 9 uur aan het het wieletje gedraaid hebben (10 uur tot 1983) kunnen u uitleggen hoe het voelt. En dan vragen ze U beleefd in Oostende om nog eens uit te wijken want U begrijpt anders gaan ze in de ochtend moeilijkheden hebben voor dit en dat.Want opeens moet alles sneller gaan .
Moesten de kritikaster hier voor hun eigen een echt onderzoek doen met de oorzaken gevolgen en feiten zouden er mischien (ik zeg mischien) andere conclussies getrokken worden waar het fout gegaan is.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:Dat is niet overroepen, als de laatste ferry in Oostende te laat aankomt?? Oostende heeft een station dat aansluit op de ferry en omgekeerd. Ik weet ook wel dat die kans dat zoiets nu nodig is heel klein is tov 20 jaar terug (nu de tunnel er is gaan de meeste mensen langs daar).
Trein + Boot bestaat zowieso al jaren niet meer. Transeuropa Ferries neemt immers geen voetpassagiers mee. Enkel mensen die een auto meenemen naar de overkant zijn welkom.
Adler

Bericht door Adler »

K V B schreef:
Trein + Boot bestaat zowieso al jaren niet meer. Transeuropa Ferries neemt immers geen voetpassagiers mee. Enkel mensen die een auto meenemen naar de overkant zijn welkom.
Inderdaad, sinds begin 2003 is er geen (voet)passagiers verbinding meer tussen Oostende en Engeland.
Na het teleurgaan van de R.M.T. (Regie voor Maritiem Transport) die werd ontbonden op 1 maart 1997 en die meer dan honderd jaar de verbinding over het Kanaal verzekerde met pakketboten en jetfoils, heeft een privé bedrijf (Hollyman-Sally) nog een paar jaar de overtocht onderhouden met 2 fast-ferry's (Diamant en Rapide).
De bootjes icoontjes zijn dan ook al 6 jaar verdwenen uit de treintabellen van de NMBS.
Laatst gewijzigd door Adler op 27 sep 2009, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Dat was toch gewoon hoverspeed?
Ik weet nog dat er een paar jaar superseacats ipv seacats vaarden :D
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:Dat was toch gewoon hoverspeed?
Eerst waren er honderd jaar ferryboten van de RMT.
De laatste was de Prins Filip. Hier zie je nog een film van dit fantastisch schip.
De laatste jaren van de RMT waren er ook 2 jetfoils van Boeing, eerst vanuit Zeebrugge, daarna vanuit Oostende. Die waren super!
Toen heeft men in 1997 de RMT opgedoekt, alles gedaan !
Toen zijn er nog een paar jaar 2 Seacats geweest van Hollyman-Sally.
nighttrain

Adler schreef:
treinbruno schreef:Dat was toch gewoon hoverspeed?
Eerst waren er honderd jaar ferryboten van de RMT.
De laatste was de Prins Filip. Hier zie je nog een film van dit fantastisch schip.
De laatste jaren van de RMT waren er ook 2 jetfoils van Boeing, eerst vanuit Zeebrugge, daarna vanuit Oostende. Die waren super!
Toen heeft men in 1997 de RMT opgedoekt, alles gedaan !
Toen zijn er nog een paar jaar 2 Seacats geweest van Hollyman-Sally.
We nemen serieuse risicos om zo off topic te gaan§
prins Filip vaart nu als Norman Spirit tussen Portsmouth en Le Havre voor LD lines,die nu de grootste catamaran ter wereld uitbaten tussen Boulogne en Dover. Als hij aankomt voor de kust van Frankrijk maakt hij zodanig grote golven dat de mensen van de stranden moeten vluchten ,sindsdien snelheidsbeperking
De catamarans waren eerst gebruikt door Hollyman daarna Hollyman Sally lines en vervolgens door Hoverspeed
2 Supercatamarans sedert 2001 voor Hooverspeed op die lijn.
voor de liefhebbers : http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=9135884&lang=en
Plaats reactie