Pagina 4 van 7
Geplaatst: 21 mar 2006, 20:04
door Locomotief 5175
Voor diesels zou ik voor 51-ers, maar die is verdween dan zou ik voor 62-63. en voor electrische 21 - 27. en in mindermatig voor 13-ers.
Als een loc van 21 of van 27 geriviseerd is dat is een prachtig loc !!!!
Geplaatst: 21 mar 2006, 21:43
door Trainspotterke
Geplaatst: 21 mar 2006, 21:45
door Jonathan
Spoor 9 ligt open in Brugge

Geplaatst: 21 mar 2006, 21:50
door Trainspotterke
Ja, dat weet ik ook wel, maar als spoor 9 toegankelijk is, is dat een zalig geluid!

Ik heb hem al veel zo gehoord vanuit mijn school daar aan de wisselstraten!
Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat!

Zaaaalig!
Toen ik in het eerste middelbaar zat trouwens, hoorde ik dan altijd de 16 aan die snelheid het station van Brugge binnenscheuren!

Geplaatst: 21 mar 2006, 21:52
door Tim
Omdat ik niet begrijp wat er zalig aan is
Qua geluid gaat er toch niets boven een Baldwin 608A dieselmotor zeker

Geplaatst: 21 mar 2006, 22:22
door Mark7758
Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Geplaatst: 22 mar 2006, 02:16
door Shrek
Trainspotterke schreef:
Eerst het stuurstandrijtuig dat aan een slordige 100 km/u over de wissels dendert, dan een beetje verder hoor je zijn claxon wanneer hij aan perron komt, en dan hoor je de afremmende 13 over de wissels komen en blijf je hem horen afremmen tot hij in het station stilstaat!

Zaaaalig!
Ik hoor dat hier in leuven 2 keer telkens ik moet overstappen
Maar een zware goederentrein met 1 of 2 dertienen voor is ook wel chiq ze

Geplaatst: 22 mar 2006, 06:48
door trainfreak
Mark7758 schreef:Even voor de liefhebbers.
Het beste geluid komt of uit een 55er met een zware trein in de stand serie en dan met dubbeltractie omhoog bij Bovigny met 25km/h of
een 77er met 4 torpedo's aan de haak in vol vermogen en dan raampjes open en die heerlijk zware ondertoon horen.
Een diesel loc leeft. Die hoor je kreunen en steunen dat het moeite kost.
Hier ben ik het 100% mee eens!
Als je naar L24 gaat en de wind staat goed hoor je de 55'ers al enkele minuten op voorhand komen afgereden.
Geplaatst: 22 mar 2006, 12:05
door Steven
in leuven aan kop perron 140 km/u hebben en stilstaan aan bordje voor 12 rijtuigen

da heb ik ooit als onderste uit de kan zien halen door iemand, ikzelf ga ni verder als 120 ter hoogte kop perron, voor het geluid moet je buitenstaan

daar spreek ik dus ni van mee op da moment

de remmen van de 13 +i11 kleven als lijm aan de rails zou je zeggen

(ook mede dank zij een goede elektrische rem)
Geplaatst: 22 mar 2006, 17:29
door Trainspotterke
Inderdaad, ik verschiet daar soms van hoe een IC A met 12 rijtuigen spoor 10 (hoofdspoor) te Brugge binnenstormt en toch mooi voor dat sein stilstaat!

Geplaatst: 22 mar 2006, 18:20
door Steven
tja daar ist max 120 in brugge he ma in leuven kan je binnekomen aan 160

Geplaatst: 22 mar 2006, 20:31
door Mark7758
En dan maar klagen hoe die koffie op de tussen deur raampjes komen.

Geplaatst: 22 mar 2006, 20:34
door Wover
amai 140 aan kop perron, en ik vond het al straf dat een 41 nog 80 rijdt aan kop perron in herentals

Geplaatst: 22 mar 2006, 20:55
door Mark7758
Neem een een VRIM van de NS. Onder goede omstandigheden zou je een remvermogen van 275% eruit moeten kunnen halen.
Dan zit iedereen direct bij je in het voorste treinstel.
Geplaatst: 22 mar 2006, 21:03
door Steven
mededeling aan de reizigers gelieve allemaal via de eerste deur uit te stappen
