Pagina 4 van 5
Geplaatst: 15 feb 2007, 22:30
door FLV-FGSP
Trainspotterke schreef:Vandaag stond er een artikel in Het Laatste Nieuws dat deze uitspraak van Leo Pardon ook wel eens negatieve gevolgen kan hebben voor de Bombardier-fabriek te Brugge.
Pardon haalt aan dat het GEN geen prioriteit is voor de NMBS, maar wel broodnodig voor Bombardier. Door uitstel van de bestelling van GEN-stellen zouden heel wat jobs kunnen sneuvelen. Bombardier heeft al eerder Europese fabrieken moeten sluiten omdat geplande bestellingen uitgesteld werden.
Bezint eer ge begint...

Het is niet de taak van de NMBS om de Bombardier-vestiging in Brugge in leven te houden.
Geplaatst: 16 feb 2007, 01:23
door nicken
Trainspotterke schreef:Vandaag stond er een artikel in Het Laatste Nieuws dat deze uitspraak van Leo Pardon ook wel eens negatieve gevolgen kan hebben voor de Bombardier-fabriek te Brugge.
Pardon haalt aan dat het GEN geen prioriteit is voor de NMBS, maar wel broodnodig voor Bombardier. Door uitstel van de bestelling van GEN-stellen zouden heel wat jobs kunnen sneuvelen. Bombardier heeft al eerder Europese fabrieken moeten sluiten omdat geplande bestellingen uitgesteld werden.
Bezint eer ge begint...

En zeggen dat alle afgestudeerden van Brugge eind juli een folderke kregen,met de vraag of je niet wou komen werken bij Bombardier,ben ik blij dat ik daar niet op ingegaan ben
heb eveens da artikel gelezen
Binnenkort staan ze buiten met hun vlaggen en met van die vuilniszakken aan,kza d'r nie ver van zitten

Geplaatst: 16 feb 2007, 08:34
door Miljaarde
trainman schreef:In die optiek ben ik ook een voorstander van een soort lightrail voor kleinere verbindingen
Maar Leo toch, dat bestaat al allemaal - kijk maar naar Duitsland, welke trein(stell)en er op hun lokale lijnen rijden. Waarom nooit eens iets dergelijks geprobeerd ?
Neen, liever ondingen als MW41 kopen en die dan laten rijden op lijnen als Gent-Eeklo, Aalst-Burst, .. Had daar dan al eens een lightrail op losgelaten, dan had je gezien wat het gaf.
Ach, de man wordt wat dement denk ik. Hoe zou je zelf zijn, eindelijk eens ne journalist over de vloer krijgen... Leoleoleo, curieus bazeke, koopt u nu maar dienen boot waar ge al jaren van droomt om met uw vrouwke de wereld mee rond te varen, gebt het verdiend!
Geplaatst: 16 feb 2007, 14:15
door nicken
Die nerd daar geeft schoon zijn centen verdient hè,jaren mensen voor de zot houden
Jongens,pak toch da statuair gedoe van hun af,contractje onbepaalde duur,gelijk bij een ander

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 16:24
door Dieselfreak
Nóg een nadeel van de vervanging van spoortrajecten door buslijnen: soms moet je voor dezelfde verplaatsing méér betalen. Gisteren ben ik van Kortrijk naar Bastogne geweest. Ik gebruikte de rail pass voor het treintraject Kortrijk-Libramont. Voor het bustrjact Libramont-Bastogne moest ik 2 keer 3,90 € betalen, dus 7,80 € extra! Nog niet zo lang geleden reed er nog een trein tussen Libramont en Bastogne, was dat nu nog zo, dan hoefde ik niet extra te betalen voor TEC!
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 16:52
door FLV-FGSP
Je had ook Bastogne mogen invullen, op de treinvervangende bus worden uiteraard treintickets aanvaard. Dit staat in het spoorboekje en als je op
http://www.nmbs.be de prijs Kortrijk - Bastenaken opvraagt, krijg je die gewoon.
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 16:58
door Steven
euh extra betalen voor de tec? normaal mag en kan je een treinticket kopen naar Bastogne (Nord), station staat nog steeds officieel in de lijst der bestemmingen.
Even een test gedaan op site nmbs.
Een weekendbiljet Merchtem Bastogne Nord kost u zo 20,20 euro, uw treinticket is dus geldig op die bus. Is ook de enige bus waarvan je de dienstregeling zal terugvinden in het spoorboekje. Libramon Bastogne L163.
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 18:59
door Dieselfreak
Verdorie, had ik het maar geweten!!
Maar enfin, ik weet nu weer wat meer.
Steven schreef:Een weekendbiljet Merchtem Bastogne Nord kost u zo 20,20 euro, uw treinticket is dus geldig op die bus.
Ik ga wel met een rail-pass. Is die ook geldig op de bus als je er "bastogne" op invult?
Steven schreef:Is ook de enige bus waarvan je de dienstregeling zal terugvinden in het spoorboekje. Libramon Bastogne L163.
Er zijn dus geen andere zulke plaatsen in Wallonië?
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 20:26
door Bartjedj
- Bastogne is een officiëel NMBS-station, dus de Rail-Pass is geldig.
- Neen, dit is een unieke situatie in België. Te wijten aan het 'tijdelijk buiten dienst zijn' van L163 tgv de slechte staat van het spoor.
BDJ
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 20:44
door Dieselfreak
Bartjedj schreef:- Neen, dit is een unieke situatie in België. Te wijten aan het 'tijdelijk buiten dienst zijn' van L163 tgv de slechte staat van het spoor.
Tijdelijk? Zijn er plannen ooit nog treinen daarop te laten rijden? Of moet je dat met een korreltje zout nemen?
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 01 mar 2009, 22:55
door Bartjedj
Tijdelijk op papier, dus neem dat maar met een hele oceaan zout.
Toen de lijn in 1993 gesloten wordt, was er nog kans op herindienstname. Maar ondertussen is de bus sneller dan de trein vroeger, en het spoor is er ook niet op verbeterd. Dus waarschijnlijk rijdt daar nooit meer een trein...
BDJ
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:01
door Stevie Wonder
Is het spoor daar trouwens niet opgebroken in Bastogne?
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 02 mar 2009, 14:23
door Dieselfreak
Nee, dat spoor bestaat wel degelijk nog. Ik heb het zelf gezien eergisteren.
Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 02 mar 2009, 23:03
door treinbruno
demm
als libramont-bastogne nog een NMBS lijntje is heb ik toch niet alle NMBS lijntjes in belgie gedaan
moet ik dringend eens daar heen

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"
Geplaatst: 03 mar 2009, 11:57
door groentje
Het is een gewone TEC-bus, hoor. Alleen is je kaartje er ook geldig.
En heb je ook alle verbindingsbogen gedaan? De 161 tot in Schaarbeek gedaan, bijvoorbeeld?