Pagina 4 van 4

Geplaatst: 07 mar 2006, 01:13
door Steven
SIMPY.be schreef:den IC L iedere dag 1x
(een jaar geleden meerdere keeren oer dag)
en de IC G ook een keer (heb ik toch vóór de crach gelezen)
dit heeft te maken met overdracht van materieel, zoniet had dit anders een lege rit geweest

Geplaatst: 07 mar 2006, 01:14
door Steven
Jonathan schreef:
overweg13 schreef:Hallo,

Er rijden meer ms 96 solo dan je zou denken: bepaalde diensten op Lille - Oostende, Herstal - Lille, op de IR Gent - Luchthaven, op zaterdag en zondag na de splitsing in Landen, alle dagen na de splitsing in Brugge, enkele vroege en late diensten op Brussel - Luxemburg.
Waarom moet die IR h eigenlijk met een MS 96 rondrijden. Op IC verbindingen zitten ze soms nog met MS 80 en daar hebben ze MS 96 :!:
naar de luchthaven was het de bedoeling zoveel mogelijk stellen te gebruiken met gesloten wc systeem om het probleem met het vergeten afsluiten van die wc's daar diep onder de luchthaven te vermijden, doch echter tot op heden is dit ni 100% haalbaar

Geplaatst: 07 mar 2006, 20:32
door Jonathan
Ja, de trein rijd ook ergens anders, hé, niet alleen naar de luchthaven :!:

Geplaatst: 07 mar 2006, 21:51
door Steven
tja da staat er los van he zo een beslissingen is afhankelijk van meerdere factoren die wij niet altijd allemaal kennen

Geplaatst: 08 mar 2006, 17:00
door SIMPY.be
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml Afbeelding
De NMBS heeft nieuw ondernemingsplanwo 08/03/06 - Bij de NMBS hebben vakbonden en directie een eerste versie klaar van het ondernemingsplan voor 2006 en 2007.

Het ondernemingsplan bevat de strategie die de spoorgroep de komende jaren wil volgen. In de tekst staan onder meer doelstellingen op het vlak van reizigers, financiering en personeel.

Volgens de vakbonden zal het personeelsbestand licht stijgen en komt er ook een beter sociaal statuut en mogelijk ook een zaterdagvergoeding.

De NMBS had eerder al aangekondigd dat ze 2.500 werknemers in dienst wil nemen vóór 2007. Dat is nodig omdat veel mensen met pensioen gaan. De komende zes jaar gaat het om veertig procent van het personeel.

De NMBS heeft zichzelf ook ambitieuze doelstellingen opgelegd als het gaat om reizigersaantallen. De komende zes jaar wil de spoorwegmaatschappij 25 procent meer reizigers vervoeren.

De bonden dreigden met acties als de tekst niet af zou zijn voor tien maart, maar die acties lijken nu afgewend. De vakbonden leggen de tekst straks voor aan hun achterban.

Geplaatst: 08 mar 2006, 17:03
door Wover
en een paar jaar terug zaten ze te spreken over "move 2007" en dat 10 000 werknemers moesten afvloeien ofzo.

Maar ik denk dat dat plan er ook wel half en half door zal zijn, met de afschaffing van vanalle diensten...

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:11
door Jonathan
Vroeger (en nu nog) was er ook veel te veel personeel bij de NMBS. Vooral rond de streek van Aat had men er genoeg :!: het was toen: werkloos? aha, kom maar bij de NMBS :!:

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:14
door Steven
te veel is relatief, je moet da dienst per dienst bezien, er zijn diensten die met het tandvlees bloot zitten als het op verlof geven aankomt andere diensten zitten dan ruim en hebben luxe te over om verlof te geven

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:16
door Jonathan
Jama, ze hebben er daar vooral op de plaatselijke diensten te veel. En ze doen er minder. Het is daar schijnt altijd van: Ik ga dat niet doen, laat een ander dat maar doen.

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:18
door Steven
tja ma zo heb je op elke firma wel mensen rondlopen, alleen lopen die ni altijd zo in de kijker wegens het feit da ni alle bedrijven een openbare dienst verzekeren :-)

Re: Investeringsplan NMBS

Geplaatst: 16 apr 2008, 16:57
door Vank
Is er al een nieuw investeringsplan bekend?