Pagina 4 van 7
Re: AM96
Geplaatst: 06 apr 2013, 20:44
door Ben
reden ze met een minibar over die rubberen uitstulping?
Re: AM96
Geplaatst: 06 apr 2013, 20:50
door Steven
Er zijn ooit minibars geweest op die treinen ja, in de jaren 90.
Re: AM96
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:19
door Dieselfreak
Steven schreef:Er zijn ooit minibars geweest op die treinen ja, in de jaren 90.
Vreemd, ik zit al sinds 1997 heel vaak in een AM96, en kan me niet herinneren dat ze daarmee ooit rondgingen in die trein.
Re: AM96
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:29
door Steven
Die waren al zeker te vinden op Antwerpen Charleroi. Als ik mij niet vergis ook op Knokke / Blankenberge naar Hasselt.
Re: AM96
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:34
door TrainzDr3ver
Inderdaad ook op de Knokke/Blankenberge, ik herinner nog dat ze in de eerste jaren van 2000 ook nog steeds rondreden met die minibars
Re: AM96
Geplaatst: 07 apr 2013, 21:37
door Ben
En waarom doen ze dat niet meer?
mvg Ben
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 04:31
door LHOON
Ben schreef:En waarom doen ze dat niet meer?
mvg Ben
Bracht wellicht niet genoeg op, alhoewel er zeker op langere verbindingen zeker een markt voor is, zie bv. in Nederland.
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 08:54
door carlos
Steven schreef:Het ontwerp van deze neuzen is niet echt meer noodzakelijk. In de jaren 90 was dit nog wenselijk maar nu niet meer.
1 van de belangrijkste redenen was dat er een doorgang was zodat men met een minibar door de trein kon rijden.
een ander belangrijk voordeel van doorloopneus is dat de treinbegeleider beter en veiliger zijn werk kan doen: beter hij kan heel de trein controleren (en niet enkel het stuk waar hij in zit); veiliger: doordat de TBG toegang heeft tot heel de trein kunnen op treinen met meerdere TBG's de TBG's samenblijven en toch heel de trein controleren.
Steven schreef:
geen idee of er momenteel een fabrikant is die motorstellen maakt met doorgangmogelijkheid zoals bestaat bij onze MS96.
Siemens Desiro UK (concept heeft iets van de doorloopneus van de oude tweetjes)
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... esiro.aspx
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 10:33
door Steven
Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:19
door Shrek
Steven schreef:Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
Zo breed is die nu toch ook weer niet?
Ter hoogte van de koppeling heb je inderdaad de hele breedte van de trein, maar iets verder moet je nog door een (smal) deurtje.
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:21
door Steven
Zo smal is de stuurpostdeur niet, de kopdeuren van een klassiekje zijn beduidend smaller.
Denk er aan dat elke doorgang in die motorstellen de mogelijkheid moet bieden om een minibar door te krijgen zonder problemen.
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:36
door carlos
Steven schreef:Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
renfe spanje:
http://www.rmweb.co.uk/community/index. ... d-present/
Israel
http://www.google.be/search?q=israel+ra ... 1024%3B790
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:44
door pietje
Die in Israel, dat zijn gewoon Deense IC3's, met enkele kleine aanpassingen.
Komen gewoon van dezelfde fabrikant een paar jaren later.
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:44
door Ben
het verbaasd me eigenlijk dat die ingeklapte deuren( tussen 2 gekoppelde stellen) nog nooit door vandalen onderhanden zijn genomen. Dit is ook wel een wonder te noemen.
mvg Ben
Re: AM96
Geplaatst: 08 apr 2013, 11:51
door Retard
Als ze dat langs de buitenkant doen, valt dat op, en misschien hebben ze schrik als ze het langs de binnenkant doen dat de lucht eruit zal gaan en ze erdoor zullen zakken.