Pagina 30 van 63
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 20 mar 2024, 19:01
				door ovspotter_be
				Treinbegeleiders van Mons zullen de trein bedienen tot Aulnoye-Aymeries, en ik heb ergens gehoord dat SNCF-treinbestuurders opleiding krijgen voor de HLE18.
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 21 mar 2024, 14:25
				door rdv
				Met een technische stop in Aulnoye-Aymeries dan?
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 21 mar 2024, 14:41
				door ovspotter_be
				Hoogstwaarschijnlijk inderdaad diensthalte te Aulnoye-Aymeries voor personeelswissel.
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 27 mar 2024, 11:06
				door Stoomloc
				Ik heb alvast een ritje geboekt, 1e klasse. Nu hopen op een I6!
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 30 apr 2024, 18:14
				door dovaere
				260689 schreef: ↑30 apr 2024, 16:46
Parijs gaat met 1T18 zijn.
 
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 30 apr 2024, 18:44
				door 260689
				dovaere schreef: ↑30 apr 2024, 18:14
260689 schreef: ↑30 apr 2024, 16:46
Parijs gaat met 1T18 zijn.
 
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
 
Klopt! 2T18en in dienst is niet toegelaten in FR
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 30 apr 2024, 19:26
				door Portbou
				260689 schreef: ↑30 apr 2024, 18:44
dovaere schreef: ↑30 apr 2024, 18:14
260689 schreef: ↑30 apr 2024, 16:46
Parijs gaat met 1T18 zijn.
 
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
 
Klopt! 2T18en in dienst is niet toegelaten in FR
 
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 08:03
				door dovaere
				Portbou schreef: ↑30 apr 2024, 19:26
260689 schreef: ↑30 apr 2024, 18:44
dovaere schreef: ↑30 apr 2024, 18:14
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
 
Klopt! 2 T18'en in dienst is niet toegelaten in FR
 
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
 
wat bedoel je? Het vermijden van de inzet van 2 dure locomotieven?
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 15:13
				door Portbou
				dovaere schreef: ↑01 mei 2024, 08:03
Portbou schreef: ↑30 apr 2024, 19:26
260689 schreef: ↑30 apr 2024, 18:44
Klopt! 2 T18'en in dienst is niet toegelaten in FR
 
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
 
wat bedoel je? Het vermijden van de inzet van 2 dure locomotieven?
 
Ja, dat bedoelde ik.
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 18:09
				door groentje
				Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn. 
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 18:24
				door 260689
				groentje schreef: ↑01 mei 2024, 18:09
Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn. 
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
 
In Paris-Nord stopt m'n voor de wissel voor de stootblok, men ontkoppeld en rijd de wissel in naar het ander spoor waar dus plaats is voor 1 loc, keren van kant en dan kunnen de rijtuigen gewoon op het spoor blijven staan.
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 22:44
				door groentje
				Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 23:13
				door 260689
				groentje schreef: ↑01 mei 2024, 22:44
Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
 
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 23:20
				door trainlovertje
				260689 schreef: ↑01 mei 2024, 23:13
groentje schreef: ↑01 mei 2024, 22:44
Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
 
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
 
RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?
 
			 
			
					
				Re: Klassieke trein België-Parijs
				Geplaatst: 01 mei 2024, 23:53
				door 260689
				trainlovertje schreef: ↑01 mei 2024, 23:20
260689 schreef: ↑01 mei 2024, 23:13
groentje schreef: ↑01 mei 2024, 22:44
Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
 
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
 
RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?
 
Dat bedoelde ik! Sorry!