maarten schreef: ↑22 okt 2025, 08:54
JonasV91 schreef: ↑22 okt 2025, 03:08
De wegsignalisatie is onvoldoende (geplaatst voorbij een point of no return).
Dat is niet juist. Je kunt van twee kanten op die plek komen, de vrachtwagen kwam vanuit de noord-oostkant en daar heb je
hier het bord dat hij er niet langs mag. Gelijk vanuit welke richting hij kwam (vanuit de rijrichting van de streetview auto of vanaf de rechterkant), hij had daar de keuze om niet die weg in te rijden.
Als je vanuit de andere kant komt dan staat al bij het inrijden van de Kalverhagestraat een vooraankondiging dat je na 300 meter niet meer verder mag als je langer dan 8 meter bent.
Op oudere streetviewbeelden zie je zelfs nog een bushalte bij huisnummer 30. Dus er reed ooit een bus. Dat kan uiteraard een klein busje geweest zijn.
Fair enough, I stand corrected.
De vraag blijft dus wel waarom die vrachtwagenbestuurder die borden heeft genegeerd/foutief geïnterpreteerd.
- gebrek aan opleiding?
- tijdsdruk (door de baas)?
- geen juist werkmateriaal (zoals GPS voor vrachtwagens)?
- ...
Als we deze incidenten willen voorkomen moeten inspelen op de menselijke factoren.
Punt blijft dat we deze incidenten zullen hebben zolang er mensen en overwegen zijn.
Dus vandaar dat ik dram op die camera's.
Blijkbaar worden die wel vaker geïnstalleerd dus waarom maakt men er niks slim(mer) van?
Als je met die camera's ervoor zorgt dat je vroegtijdig aan probleemdetectie kan doen, dan kan je de meerkost heel snel terugverdienen van zodra één incident voorkomen werd.
De kost van een incident is in principe altijd een veelvoud van de kost om het te voorkomen.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.