Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 10 okt 2013, 12:25
Dan zullen we maar alle scanners ter wereld afschaffen volgens u voldoet goed politiewerk.
De spoorlijn door de Kanaaltunnel is nu eenmaal een meer "prestigieus" doelwit voor een aanslag dan een of ander zijspoorlijntje....K V B schreef: Een terrorist die een aanslag wil plegen op een spoorlijn heeft duizende spoorlijnen waar hij uit kan kiezen. Daar een enkele van beveiligen, wat voor een nut heeft dat?
Dat is inderdaad waar het op aankomt. Maar dit gebeurt discreet, om de publieke opinie gerust te stellen is er ook wat zichtbaar security theater noodzakelijk.Mijn punt is dat het risico op "terrorisme" eigenlijk gewoon zwaar overdreven wordt. De kanaaltunnel is ondertussen al twee keer lamgelegd door een brand die door een vrachtwagen veroorzaakt werd. Dat blijken de werkelijke gevaren te zijn, niet terroristen.
Terroristen stop je niet door een kleine deel van de mogelijke doelwitten te beschermen. Terrorisme stop je door je niet te laten terroriseren. En door de terroristen uit het verkeer te halen. We mogen nu geen vloeistoffen meer meenemen op een vliegtuig, omdat een paar terroristen planden vloeibare springstoffen (die ze overigens niet hadden) aan boord te brengen. Men vergeet hier bij dat die terroristen gepakt zijn voor ze hun plan ten uitvoering konden brengen, door goed ouderwets politiewerk. Niet door bagagescanners of metaaldetectoren. Die laatste zijn overigens probleemloos te omzeilen...
Slippery slope drogreden.Steven schreef:Dan zullen we maar alle scanners ter wereld afschaffen volgens u voldoet goed politiewerk.
En uit die gekheid volgen dan allemaal regels waar treinoperatoren zich aan moeten houden.deadlock schreef:De waarheid achter dit soort grenscontroles is gewoon dat ze in het VK gek zijn.
"Gek" moet hier geïnterpreteerd worden als het insulair gevoel niet deel uit te maken van Europa.Shrek schreef:En uit die gekheid volgen dan allemaal regels waar treinoperatoren zich aan moeten houden.deadlock schreef:De waarheid achter dit soort grenscontroles is gewoon dat ze in het VK gek zijn.
Zo logisch als wat toch?
Het gaat hier niet zomaar over "een" spoorlijn zoals er duizenden andere zijn.K V B schreef: Een terrorist die een aanslag wil plegen op een spoorlijn heeft duizende spoorlijnen waar hij uit kan kiezen. Daar een enkele van beveiligen, wat voor een nut heeft dat?
Goed politiewerk heeft alleszins al meer voorkomen dan scanners. En de meeste hiervan kunnen inderdaad afgeschaft worden. Het is al keer op keer aangetoond dat de veiligheidscontrole op de luchthavens op triviale wijze te omzeilen is.Steven schreef:Dan zullen we maar alle scanners ter wereld afschaffen volgens u voldoet goed politiewerk.
Maar de kanaaltunnel is niet de enige prestigieuze spoorlijn.LHOON schreef:De spoorlijn door de Kanaaltunnel is nu eenmaal een meer "prestigieus" doelwit voor een aanslag dan een of ander zijspoorlijntje....K V B schreef: Een terrorist die een aanslag wil plegen op een spoorlijn heeft duizende spoorlijnen waar hij uit kan kiezen. Daar een enkele van beveiligen, wat voor een nut heeft dat?
De enige reden waarom het publiek dat "security theater" geruststellend vind, is omdat ze eerst door de media en de overheid nodeloos bang gemaakt zijn. Ik vind dat een behoorlijk zorgwekkende evolutie, dat men dergelijke onzin gewoon zonder meer accepteert.... om de publieke opinie gerust te stellen is er ook wat zichtbaar security theater noodzakelijk.
Gezien de kostprijs van de kanaaltunnel is het juist gek dat men die belast met nutteloze overhead die het voor de kanaaltunnel moeilijker maakt om nog meer goederen en mensen te vervoeren.Adler schreef: Het gaat hier niet zomaar over "een" spoorlijn zoals er duizenden andere zijn.
De Kanaaltunnel is de enige vaste verbinding tussen Groot-Brittannië en het vasteland waarvan de kostprijs en het economisch belang niet te schatten te zijn.
Is het dan zo gek dat men die zo goed mogelijk tracht te beveiligen ?
Ik denk dat men zich bij air force 1 wel zal beperken tot maatregelen die echt werken, en geen "security theatre".Ik denk dat het vliegtuig van president Obama ook beter beveiligd is dan een alledaags lijnvliegtuig.
Beste KVB ik dank om uw bezorgdheid over de expansie van mijn werkplek. Zoals op andere van uw post binnen dit onderwerp slaat U de bal mis, en grondig mis. Wij hebben geen probleem met expansie door de door U aangehaalde redenen. Ik zou zelf het tegendeel kunnen beweren, maar zoals ik al zij U bent marketing en security expert.K V B schreef:Gezien de kostprijs van de kanaaltunnel is het juist gek dat men die belast met nutteloze overhead die het voor de kanaaltunnel moeilijker maakt om nog meer goederen en mensen te vervoeren.Adler schreef: Het gaat hier niet zomaar over "een" spoorlijn zoals er duizenden andere zijn.
De Kanaaltunnel is de enige vaste verbinding tussen Groot-Brittannië en het vasteland waarvan de kostprijs en het economisch belang niet te schatten te zijn.
Is het dan zo gek dat men die zo goed mogelijk tracht te beveiligen ?
Ik denk dat men zich bij air force 1 wel zal beperken tot maatregelen die echt werken, en geen "security theatre".Ik denk dat het vliegtuig van president Obama ook beter beveiligd is dan een alledaags lijnvliegtuig.
Het "security theater" is inderdaad een reden waarom ik niet meer vlieg. Compleet nutteloos lastig vallen van eerlijke mensen maakt mij kwaad. Dat niet meer mensen hier boos om worden maakt me bezorgd. "Terrorisme" is de nieuwe boeman die de overheid gebruikt om ons braaf in de pas te doen lopen, en dat dit zomaar gebeurt zonder protest is een zorgwekkende evolutie.Steven schreef:ik begin de indruk te krijgen kvb dat jij uzelf beperkt voelt door dat theater en niet zozeer het bedrijf eurostar.
Jij hebt mischien gene problemen met expansie. Maar Eurostar wel. Dat is toch tenminste wat ik telkens toch weer lees in zowat elk bericht waar men het heeft over DB die naar Londen wil, of Eurostar die naar ergens anders wil. Overal lees je telkens weer de kanttekening dat alles afhangt van "of er een oplossing voor de bagage scan gevonden wordt".nighttrain schreef: Beste KVB ik dank om uw bezorgdheid over de expansie van mijn werkplek. Zoals op andere van uw post binnen dit onderwerp slaat U de bal mis, en grondig mis. Wij hebben geen probleem met expansie door de door U aangehaalde redenen.
Het probleem is deels: Waarom accepteert men dat nutteloze, van bovenaf opgelegde regels, het product minder aantrekkelijk maken?Mischien ligt het probleem wel daar hoe maken ze hun produkt bekend en aantrekkelijk?
Het is niet de overheid die de controles doet op luchthavens.K V B schreef:Het "security theater" is inderdaad een reden waarom ik niet meer vlieg. Compleet nutteloos lastig vallen van eerlijke mensen maakt mij kwaad. Dat niet meer mensen hier boos om worden maakt me bezorgd. "Terrorisme" is de nieuwe boeman die de overheid gebruikt om ons braaf in de pas te doen lopen, en dat dit zomaar gebeurt zonder protest is een zorgwekkende evolutie.Steven schreef:ik begin de indruk te krijgen kvb dat jij uzelf beperkt voelt door dat theater en niet zozeer het bedrijf eurostar.
En het blijft een feit dat zolang men aan dit security theater vast houdt er nooit of te nimmer een Eurostar van bijvoorbeeld Basel of Geneve naar Londen zal sporen. En dat betekent dat de kanaaltunnel waarschijnlijk nooit haar volle potentiaal zal halen.