Pagina 27 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 17 mar 2009, 17:56
door Hurlet
14552 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 8:10
Blaton 8:16
Péruwelz 8:19
Antoing 8:24
Tournai 8:27
14553 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 8:47
Antoing 8:50
Péruwelz 8:55
Blaton 8:58
Saint Ghislain 9:04
14554 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 9:30
Blaton 9:36
Péruwelz 9:39
Antoing 9:44
Tournai 9:47
14555 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 10:13
Antoing 10:16
Péruwelz 10:21
Blaton 10:24
Saint Ghislain 10:30
14556 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 10:50
Blaton 10:56
Péruwelz 10:59
Antoing 11:04
Tournai 11:07
14557 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 11:32
Antoing 11:35
Péruwelz 11:40
Blaton 11:43
Saint Ghislain 11:49
14558 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 12:10
Blaton 12:16
Péruwelz 12:19
Antoing 12:24
Tournai 12:27
14559 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 12:48
Antoing 12:51
Péruwelz 12:56
Blaton 12:59
Saint Ghislain 13:05
14560 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 13:32
Blaton 13:38
Péruwelz 13:41
Antoing 13:46
Tournai 13:49
14561 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 14:10
Antoing 14:13
Péruwelz 14:18
Blaton 14:21
Saint Ghislain 14:27
14562 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 14:48
Blaton 14:54
Péruwelz 14:57
Antoing 15:02
Tournai 15:05
14563 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Tournai 16:10
Antoing 16:13
Péruwelz 16:18
Blaton 16:21
Saint Ghislain 16:27
Samenstelling
Richting Saint Ghislain > Tournai
23 + 24.03.2009
1 HLE 18 + 1 meetrijtuig SNCF Eurailtest + 9 Hv I10 + 1 HLE 27
25.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
2 HLE 18 + 1 meetrijtuig SNCF Eurailtest + 9 Hv I10 + 1 HLE 27
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 20 mar 2009, 00:03
door Hurlet
24775 - 20.03.2009
Kinkempois 16:51
Flémalle Haute 17:01
Huy 17:15
Statte 17:16
Andenne 17:23
Namur 17:38
Jemeppe sur Sambre 17:54
Auvelais 17:56
Tamines 17:58
Châtelet 18:03
Charleroi Sud 18:08
Marchienne au Pont 18:12
Piéton 18:21
La Louvière Sud 18:37
Mons 18:56
Saint Ghislain 19:03
Samenstelling
1 HLE 26 + 2 HLE 18 + 1 meetrijtuig SNCF Eurailtest + 9 Hv I10
27775 - 23.03.2009
Saint Ghislain 16:52
Mons 17:04
La Louvière Centre 17:19
Ecaussinnes 17:33
Soignies 17:43
Samenstelling
1 HLE 27 + 1 HLE 18
27776 - 23.03.2009
Soignies 17:43
Jurbise 17:53
Mons 18:08
Saint Ghislain 18:20
Samenstelling
1 HLE 27 + 1 HLE 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:03
door etoile du nord
[quote="Hurlet"]
14552 - 23.03 t.e.m 01.04.2009 behalve 28 en 29.03
Saint Ghislain 8:10
Blaton 8:16
Péruwelz 8:19
Antoing 8:24
Tournai 8:27
Bedankt voor de timetable ; ik ga waarschijnlijk maandag spotten tussen Doornik en St.Ghislain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 20 mar 2009, 23:35
door Hurlet
Aangepast als volgt:
27775 Saint Ghislain > Soignies en
27776 Soignies > Saint Ghislain:
23 + 26.03.2009!
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 21 mar 2009, 12:43
door Stijn D.C.
De reeks 18 staat al op projectprogramma bij LS Models voor het H0 schaalmodel

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 22 mar 2009, 20:28
door etoile du nord
Hurlet schreef:
Aangepast als volgt:
27775 Saint Ghislain > Soignies en
27776 Soignies > Saint Ghislain:
23 + 26.03.2009!
OK , Hurlet , bedankt .Maar gaan de testritten tussen Doornik en St.Ghislain maandag 23/3 dan ook door ? Ik kan dat niet zo goed uitmaken
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 23 mar 2009, 00:14
door Hurlet
etoile du nord schreef:Hurlet schreef:
Aangepast als volgt:
27775 Saint Ghislain > Soignies en
27776 Soignies > Saint Ghislain:
23 + 26.03.2009!
OK , Hurlet , bedankt .Maar gaan de testritten tussen Doornik en St.Ghislain maandag 23/3 dan ook door ? Ik kan dat niet zo goed uitmaken

De laatste testrit van een dag = 14563 Tournai 16:10 >
Saint Ghislain 16:27, en op 23 en 26.03.2009 volgt 27775
Saint Ghislain 16:52 > Soignies 17:43!
Dus:
23 + 26.03.2009
14552 + 14553 + 14554 + 14555 + 14556 + 14557 + 14558 + 14559 + 14560 + 14561 + 14562 + 14563 + 27775 + 27776
Andere dagen
14552 + 14553 + 14554 + 14555 + 14556 + 14557 + 14558 + 14559 + 14560 + 14561 + 14562 + 14563
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 23 mar 2009, 16:12
door Presario
Al resultaten/problemen bekend van de testen?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 23 mar 2009, 16:19
door FLV-FGSP
Volgens nog onbevestigde berichten was het remgedrag nog niet tevredenstellend. Siemens gebruikt normaal remmen van Knorr, maar de NMBS had aangedrongen op remmen van een of ander Frans merk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 10:23
door LML
'met Knorr heb je de smaak te pakken'

. Maar dat is een ander verhaal...
De 1ste berichten over de tests met de T18 gaan de goede richting uit. Eindelijk hebben ze een bestaand type loc aangekocht, waarbij de (meeste) kinderziektes al weggewerkt zijn. Buiten hetgene wat er nu is bij de remming...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 10:41
door Steven
Dat lijkt me vooral een probleem van afstellen tot alle toestellen van de rem de juiste waarde aannemen. De rem heeft veel minder met elektronica te maken dan bijvoorbeeld de tractiekringen van een locomotief.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 20:10
door wimpiespoor
FLV-FGSP schreef:Siemens gebruikt normaal remmen van Knorr, maar de NMBS had aangedrongen op remmen van een of ander Frans merk.
Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat NMBS aan heeft gedrongen op de installatie van apparatuur van een specifieke fabrikant. Dat mag helemaal niet bij een europese aanbesteding.
Wim
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 21:44
door LML
wimpiespoor schreef:Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat NMBS aan heeft gedrongen op de installatie van apparatuur van een specifieke fabrikant. Dat mag helemaal niet bij een europese aanbesteding.
Wim
Het kan evengoed zijn dat Siemens die Knorr-elementen standaard gebruikt, maar ze bij de NMBS-tests niet voldoen...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 22:18
door Bibke
wimpiespoor schreef:FLV-FGSP schreef:Siemens gebruikt normaal remmen van Knorr, maar de NMBS had aangedrongen op remmen van een of ander Frans merk.
Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat NMBS aan heeft gedrongen op de installatie van apparatuur van een specifieke fabrikant. Dat mag helemaal niet bij een europese aanbesteding.
Wim
Dat mag men wel vragen in een aanbesteding. Dat zijn specificaties die door alle bouwers nagekomen kunnen worden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 24 mar 2009, 22:58
door wimpiespoor
Bibke schreef:wimpiespoor schreef:FLV-FGSP schreef:Siemens gebruikt normaal remmen van Knorr, maar de NMBS had aangedrongen op remmen van een of ander Frans merk.
Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat NMBS aan heeft gedrongen op de installatie van apparatuur van een specifieke fabrikant. Dat mag helemaal niet bij een europese aanbesteding.
Wim
Dat mag men wel vragen in een aanbesteding. Dat zijn specificaties die door alle bouwers nagekomen kunnen worden.
Je mag wel technische en functionele specificaties opgeven. Je mag niet voorschrijven dat men apparatuur van een bepaald merk moet gebruiken. En je mag ook niet zodanig specificeren dat je indirect dwingt apparatuur van een bepaald merk te gebruiken. Je mag weer wel zelf die apparatuur kopen (uiteraard met inachtneming van de aanbestedingsregels!) en dan voorschrijven dat men verplicht is die apparatuur in zijn levering te verwerken.
Wim