Pagina 27 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 mar 2009, 22:43
door Nicholas
Steven schreef:een mengeling van beide is pas het ergste, ter info ice tea van lipton heeft meer suiker in een blikje dan cola en plakt dus nog een paar % meer.
Toch niet volgens de voedingswaardetabel...

Nuja, het probleem van de vuile treinen ligt spijtig genoeg grotendeels bij de mensen zelf.
Als een vuilbakje vol zit, neem het dan even mee van de trein en gooi het in de vuilbak op het perron ipv het overal tussen te proppen enzoverder. Het is vies om zo'n halfvol blokje cola zien rond te rollen op een bus of trein...

En ze kunnen treinen zoveel poetsen als ze willen, als de mensen geen zorg willen dragen, zal het nooit prima in orde zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 mar 2009, 22:43
door LML
Het gaat hier wel over 'breaks', hé... Waarom er bussen gaan bijsleuren :?:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 mar 2009, 23:49
door Steven
LML schreef:Het gaat hier wel over 'breaks', hé... Waarom er bussen gaan bijsleuren :?:
omdat vuiligheid niet enkel eigen is aan treinen, trouwens de bus staat maar heel effe vermeld.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 09:57
door LML
Simpel. Maak dan een nieuw topic over 'vuil ov-materieel'.

Wat gaat het volgende zijn:
* de jacht op fazanten?
* mijne goudvis is dood?
* ik ben weer zat geweest het voorbije weekend?

Is het echt zo moeilijk om 'on topic' te blijven :?:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 10:34
door Steven
Beste LML hij heeft amper afgeweken en bij zijn laatste zin gaat het nog steeds over treinen, nu zit je dus een beetje te muggenziften. Er zijn andere onderwerpen waar er veel sneller en veel meer afgeweken is. Waarom zeg je er dan niets van en hier bij een halve komma al (bij wijze van spreken) al commentaar geeft.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 11:07
door LML
Beste steven, i.p.v. altijd opmerkingen te geven over opmerkingen, hou uw topics in de gaten en onderneem iets. Praten is altijd gemakkelijk,... We zijn toch volwassen mensen (hoop ik toch...) :?:
Thanks!

En voor de verandering: over naar de studio en laat ons het hebben over hetgene waarover het hier gaat: 'breaks' :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 18:22
door Wimpie
zijn de eerste breaks al bijna klaar?

:) :oops:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 19:44
door treinbruno
LML schreef:Simpel. Maak dan een nieuw topic over 'vuil ov-materieel'.

Wat gaat het volgende zijn:
* de jacht op fazanten?
* mijne goudvis is dood?
* ik ben weer zat geweest het voorbije weekend?

Is het echt zo moeilijk om 'on topic' te blijven :?:
nu je het zegt, een goudvis van mij is eergisteren dood gegaan, hij was bij het water verversen op een of andere manier naast de visbak beland :shock:

on toppic:
tegen dat de laatste break gemoderniseerd is zijn ze al weer aan modernisatie toe :roll: :lol:
ik ben alleen bang dat de zetels die erinkomen slechter zitten als de middenbak momenteel :(

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 21:01
door Nicholas
LML schreef:Beste steven, i.p.v. altijd opmerkingen te geven over opmerkingen, hou uw topics in de gaten en onderneem iets. Praten is altijd gemakkelijk,... We zijn toch volwassen mensen (hoop ik toch...) :?:
Thanks!

En voor de verandering: over naar de studio en laat ons het hebben over hetgene waarover het hier gaat: 'breaks' :)
Ik excuseer mij dan dat ik het aandurfde om het even te veralgemenen naar trein en bus (of te vergelijken met een bus, als je wilt).
Bij mij was het hetzelfde principe, maarja...

Ik ben alleszins ook ten zeerste benieuwd naar de gemoderniseerde breaks, de middenbak en eerste klasse vind ik in de huidige toestand goed, maar de banken van de andere tweede klassen zijn toch ondermaats om als IR in te zetten (saai qua kleur en matig tot laag zitcomfort).
Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden. :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 21:22
door Dietrich
Over de Breaks valt nu niet veel te zeggen, wat betreft de zetels ging het in de buitenste rijtuigen enkel een nieuwe bekleding worden (dit staat al vermeld in die topic). Het blijft wachten op de eerste Break en men zal inderdaad serieus gas mogen geven om ze allemaal op een deftige tijd te renoveren, al vrees ik dat het van lange duur zal zijn zoals met de klassiekjes.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 mar 2009, 22:28
door LML
De banken en zetels van de 'break' (zoals ze het bij de M4m gedaan hebben) krijgen enkel en alleen maar een nieuwe bekleding en voor de rest niets. Het is algemeen geweten dat de 2+2 in 1ste en de 2+3 in 2de (buitenbakken) behouden blijven (jammer...) en de 2+2 in de middenbak ook.

Ik vind dat de 'breaks' geen 1ste en 2de klasse hebben, maar 2de en 3de:
2+2 = 2de klasse
2+3 = 3de klasse

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 mei 2009, 15:23
door Teach2
De banken en zetels van de 'break' (zoals ze het bij de M4m gedaan hebben) krijgen enkel en alleen maar een nieuwe bekleding en voor de rest niets.
De middenrijtuigen krijgen wel degelijk nieuwe zetels dacht ik, type M6.

We zijn ondertussen mei, en het is weer verdacht stil rond de breaks. In de recentste Op De Baan staat dat de eerste gerenoveerde break (de 308) begin mei zou buitenkomen, de tweede (de 380) een tweetal weken later. Iemand die weet of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 mei 2009, 12:37
door HijDieHetWeet
De 1e set zetels is gearriveerd. Deze zijn van het type M6 en zullen op de tussenkast geplaatst worden alsook de 1e klas zal ermee uitgerust worden. De wand tussen de 2 compartimenten verdwijnt daar trouwens ook.
Dat tijdschrift zat ernaast. De planning is achteruit geschoven. De koppen staan er nog niet op...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 mei 2009, 13:55
door Stijn014
Het is dus gedaan met de beste zetels die de NMBS had :(

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 mei 2009, 15:50
door Arnenys
waarom worden er enkel nieuwe zetels gezet in 1e klas en in de middenrijtuigen? waarom worden de zetels van 2e klas van de buitenste rijtuigen niet vervangen? :?