Pagina 27 van 132
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 18 feb 2014, 12:54
				door Steve
				Merijn schreef:
En een andere bedenking: zal deze langere rittijd ook een tweegbrengen dat de comfortabele MS96'en zullen verdwijnen langs lijn73...?
Het wordt in ieder geval een erg lange verbinding (De Panne - Gent - Aalst - Brussel - Luchthaven - en wellicht nog verder), dus ik mag hopen dat men ook aangepast materieel voorziet. Maar minstens in de spits lijken de MS96 me toch niet bijster aangewezen. Eenmaal in Gent aangekomen zal de trein zich wellicht grotendeels legen, maar tussen Gent en Brussel is er bijzonder veel volk in de spits. De huidige M6 op de IC Gent - Genk zijn er niet voor niets.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 18 feb 2014, 13:28
				door RLL
				Ik denk dat Stefanic met "voorbij Gent" eerder bedoelde, dat de meeste mensen slechts tot Gent rijden. Echter denk ik dat er meer en meer mensen tot Brussel rijden.
Ah ok, ik had het dan verkeerd begrepen. 
Wel is het zo dat op de vroege treinen zo goed als alle pendelaars doorreizen naar Brussel (aankomst in Gent 7h6 en 6h10).
Die treinen zitten vol. 
Op de trein die aankomt om 08h06 in Gent zitten vrij veel studenten en die stappen inderdaad af in Gent, niettemin rijdt ook op die trein meer dan de helft van de reizigers door naar Brussel (samen met de reizigers die opstappen in Gent zit ook die trein bijna vol).
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 18 feb 2014, 13:29
				door rdv
				stefanic schreef:kika schreef:http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ager.dhtml  De honderd belangrijkste spoorlijnen zullen er in de nieuwe dienstregeling van eind dit jaar gemiddeld 3,3 procent langer over doen. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in Het Nieuwsblad en De Standaard.
@Bobby: Maandag 24/2 beginnen de Roadshows per provincie (Oost-Vlaanderen bijt de spits af) en daar zal hopelijk veel duidelijk worden.
 
 
Heeft er iemand meer info over die Roadshows? Waar? Voor wie? Vrij toegankelijk? ...
Er komt één verbinding bij ts Gent en Brussel, en op dit moment is er ook geen capaciteit op overschot om nog meer treinen in Gent te laten keren, dus wordt die waarschijnlijk ook verlengd, maar naar waar?  En in dit opzicht is het me ook vreemd om de 3e trein te laten stoppen in Gent.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 18 feb 2014, 13:32
				door rdv
				Steve schreef:Merijn schreef:
En een andere bedenking: zal deze langere rittijd ook een tweegbrengen dat de comfortabele MS96'en zullen verdwijnen langs lijn73...?
Het wordt in ieder geval een erg lange verbinding (De Panne - Gent - Aalst - Brussel - Luchthaven - en wellicht nog verder), dus ik mag hopen dat men ook aangepast materieel voorziet. Maar minstens in de spits lijken de MS96 me toch niet bijster aangewezen. Eenmaal in Gent aangekomen zal de trein zich wellicht grotendeels legen, maar tussen Gent en Brussel is er bijzonder veel volk in de spits. De huidige M6 op de IC Gent - Genk zijn er niet voor niets.
 
De M6 doet vooral dienst ts Leuven en Brussel.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 02:21
				door nahoj
				rdv schreef:De M6 doet vooral dienst ts Leuven en Brussel.
 
 
M6 rijdt zowat overal in België, en zal dat blijven doen, op de verbindingen en tijdstippen waar capaciteit broodnodig is (=> in de eerste plaats voor de treinen door de NZV in de spits).
L36/36N is niet de meest verzadigde lijn rond Brussel. (Maar zal zowiezo in grote mate M6 blijven zien.)
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 20:21
				door RLL
				Heeft er iemand meer info over die Roadshows? Waar? Voor wie? Vrij toegankelijk? ...
Uit het verslag van de Commissie voor de Infrastructuur, het Verkeer en de Overheidsbedrijven van vandaag blijkt dat de roadshows niet voor iedereen toegankelijk zullen zijn. Er staat in het verslag:
"Van haar kant zal de NMBS in de loop van de komende weken het nieuw vervoersplan in de verschillende provincies van het land voorstellen. De communicatie steunt op roadshows, waarbij de NMBS zich zal richten tot de verkozenen van de verschillende parlementen, evenals tot de provinciale verkozenen en tot de burgemeesters.
De roadshows worden tussen eind februari 2014 en april 2014"
Bron: 
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic934.pdf 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 20:26
				door stefanic
				RLL schreef:Heeft er iemand meer info over die Roadshows? Waar? Voor wie? Vrij toegankelijk? ...
Uit het verslag van de Commissie voor de Infrastructuur, het Verkeer en de Overheidsbedrijven van vandaag blijkt dat de roadshows niet voor iedereen toegankelijk zullen zijn. Er staat in het verslag:
"Van haar kant zal de NMBS in de loop van de komende weken het nieuw vervoersplan in de verschillende provincies van het land voorstellen. De communicatie steunt op roadshows, waarbij de NMBS zich zal richten tot de verkozenen van de verschillende parlementen, evenals tot de provinciale verkozenen en tot de burgemeesters.
De roadshows worden tussen eind februari 2014 en april 2014"
Bron: 
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic934.pdf 
Roadshows bestaan behoudens speciale gevallen (Brussel) uit 3 sessies op één dag: een voor het personeel, een voor de lokale pers en een voor de lokale politiek.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 20:32
				door Stijn91
				Stond er nu in Het Nieuwsblad van dinsdag tijdschema's of zoiets?
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 20:49
				door Steve
				stefanic schreef:RLL schreef:Heeft er iemand meer info over die Roadshows? Waar? Voor wie? Vrij toegankelijk? ...
Uit het verslag van de Commissie voor de Infrastructuur, het Verkeer en de Overheidsbedrijven van vandaag blijkt dat de roadshows niet voor iedereen toegankelijk zullen zijn. Er staat in het verslag:
"Van haar kant zal de NMBS in de loop van de komende weken het nieuw vervoersplan in de verschillende provincies van het land voorstellen. De communicatie steunt op roadshows, waarbij de NMBS zich zal richten tot de verkozenen van de verschillende parlementen, evenals tot de provinciale verkozenen en tot de burgemeesters.
De roadshows worden tussen eind februari 2014 en april 2014"
Bron: 
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic934.pdf 
Roadshows bestaan behoudens speciale gevallen (Brussel) uit 3 sessies op één dag: een voor het personeel, een voor de lokale pers en een voor de lokale politiek.
 
En wat is er dan van toepassing voor het "speciale geval" Brussel?  

 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 20:50
				door stefanic
				Stijn91 schreef:Stond er nu in Het Nieuwsblad van dinsdag tijdschema's of zoiets?
Ja, vooral erg FOUTE tijdschema's (als je dienstregelingen/rittijden bedoelde)
@steve (Roadshows): voor Brussel: NL sessie en FR sessie, niet alles in één dag...
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 22:26
				door rdv
				nahoj schreef:rdv schreef:De M6 doet vooral dienst ts Leuven en Brussel.
 
 
M6 rijdt zowat overal in België, en zal dat blijven doen, op de verbindingen en tijdstippen waar capaciteit broodnodig is (=> in de eerste plaats voor de treinen door de NZV in de spits).
L36/36N is niet de meest verzadigde lijn rond Brussel. (Maar zal zowiezo in grote mate M6 blijven zien.)
 
Ik bedoel de M6 op de IC-K Gent-Genk. 
Mijn reactie was een antwoord op Steve, die stelde dat de M6 nodig zijn ts Gent en Brussel. Maar ik zie bij de vertrekken van de IC-Ks in Gent maar een beperkte bezetting. Deze trein rijdt via Aalst, dus heeft die weinig pendelaars mee voor Brussel.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 22:32
				door rdv
				Wat ik niet begrijp, is dat Cornu in een reactie op de persberichten rond langere rittijden meldde dat de treinen in de spits sneller zouden rijden, en in de daluren trager.
Maar het is toch vooral in de spits dat men meer buffertijd en tijd voor op/afstappen nodig heeft?
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9468306 schreef:
Heel wat treinen tijdens de piekperiode zouden zelfs sneller rijden, in de daluren zal de reistijd daarentegen meestal langer zijn.
 
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 19 feb 2014, 22:46
				door Stijn91
				rdv schreef:
Ik bedoel de M6 op de IC-K Gent-Genk. 
Mijn reactie was een antwoord op Steve, die stelde dat de M6 nodig zijn ts Gent en Brussel. Maar ik zie bij de vertrekken van de IC-Ks in Gent maar een beperkte bezetting. Deze trein rijdt via Aalst, dus heeft die weinig pendelaars mee voor Brussel.
Die trein zit bij vertrek in Denderleeuw om 7:47 richting Genk toch altijd goed vol. Door de nieuwe dienstregeling en wijziging van materiaal heb ik geen idee hoe het nu zit met M6 op die verbinding maar vaak zit daar toch echt wel heel veel volk.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 20 feb 2014, 06:40
				door stefanic
				rdv schreef:Wat ik niet begrijp, is dat Cornu in een reactie op de persberichten rond langere rittijden meldde dat de treinen in de spits sneller zouden rijden, en in de daluren trager.
Maar het is toch vooral in de spits dat men meer buffertijd en tijd voor op/afstappen nodig heeft?
De treinen individueel zijn niet sneller, maar via overstapmogelijkheden of kortere stilstanden op plaatsen waar nu langer wordt stilgestaan (koppelen/ontkoppelen) win je tijd. Ook via P-treinen die een weg volgen die momenteel niet gevolgd worden, wordt tijd gewonnen op een (zeker politiek) belangrijke verbinding, zodat het sneller zal gaan dan vandaag.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2014
				Geplaatst: 20 feb 2014, 09:18
				door jens123
				Stijn91 schreef:rdv schreef:
Ik bedoel de M6 op de IC-K Gent-Genk. 
Mijn reactie was een antwoord op Steve, die stelde dat de M6 nodig zijn ts Gent en Brussel. Maar ik zie bij de vertrekken van de IC-Ks in Gent maar een beperkte bezetting. Deze trein rijdt via Aalst, dus heeft die weinig pendelaars mee voor Brussel.
Die trein zit bij vertrek in Denderleeuw om 7:47 richting Genk toch altijd goed vol. Door de nieuwe dienstregeling en wijziging van materiaal heb ik geen idee hoe het nu zit met M6 op die verbinding maar vaak zit daar toch echt wel heel veel volk.
 
Ik doe zeer vaak de 2237 en tussen Leuven en Aalst zitten die rijtuigen toch meestal voor minimum 80% gevuld.