Pagina 27 van 28

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 31 mei 2016, 14:25
door overweg13
Bedankt voor deze melding. Ik had me in de laatste bijdrage op mijn blog http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1920140 nog afgevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de M6-200, maar als ik het goed begrijp rijden ze op dit moment dus nog geen 200.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 31 mei 2016, 14:28
door 260689
overweg13 schreef:Bedankt voor deze melding. Ik had me in de laatste bijdrage op mijn blog http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1920140 nog afgevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de M6-200, maar als ik het goed begrijp rijden ze op dit moment dus nog geen 200.
Klopt, eerst moeten er aanpassing komen in tal van technische boeken en dergelijke, daarna kan er pas een bericht in de orderboeken verschijnen dat ze vanaf die bepaalde datum mogen rijden aan 200km/h en vooral de dienstregeling aanpassen.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 31 mei 2016, 17:00
door Steven
De dienstregeling zal men er niet voor aanpassen, in de tijd toen men de snelheid heeft laten zaken naar 170 km/u heeft men dat ook niet gedaan.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 31 mei 2016, 19:33
door rvdborgt
Steven schreef:De dienstregeling zal men er niet voor aanpassen, in de tijd toen men de snelheid heeft laten zaken naar 170 km/u heeft men dat ook niet gedaan.
Precies. In de praktijk zal het betekenen dat hij beter op tijd zal rijden. De rijtijd op lijn 2 kan op dit moment net gehaald worden als er echt 170 wordt gereden, maar er is dus geen buffer.

Groetjes,
Rian

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 31 mei 2016, 19:38
door groentje
En 1 of 2 minuutjes vertraging is geen uitzondelijk resultaat bij de 400-en. Een vertrek van een ander spoor in Leuven is al genoeg voor een gegarandeerde vertraging.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 08:13
door Klassiekje
Ze mogen sinds gisteren terug 200. :wink:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 09:52
door dentheo
Enig idee wat er allemaal "getuned" is aan de draaistellen ?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 09:55
door Steve
En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 14:14
door trainlovertje
Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 14:18
door Steven
Ik dacht niet dat het de bedoeling was ze weer te verplaatsen. Momenteel zitten ze op de Kortrijk Welkenraedt. Dus tijdens de week bieden deze rijtuigen al extra capaciteit aan tussen Gent en Leuven, de plaats waar deze nodig zijn. De vraag is dus eerder of er nu meer ritten gaan zijn die doorgaan over L2 met deze rijtuigen.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 14:19
door Steve
trainlovertje schreef:
Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?
Ik denk dat het meer een kwestie is van "niet pertinent geacht" (doordat er een aantal nieuwe verbindingen bijgekomen zijn op een groot deel van het traject) eerder dan "niet mogen", want met uitzondering van het (nochtans toegelaten) stukje Welkenraedt - Eupen kom je dagelijks M6'en tegen op het volledige traject. Niettemin vraag ik me af of het een goed idee was om ze weg te halen, want ondanks alles blijf ik veel overvolle I11-stammen zien.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 09 jun 2016, 19:25
door 260689
Bij mooi weer treinen kunnen ze deze gebruiken in het weekend.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 10 jun 2016, 00:54
door AlexNL
Als ik - als Nederlander - hoor en zie wat voor een moeite jullie erin stoppen om met een dubbeldekker met 200 over HSL2 te rijden kan ik alleen maar jaloers zijn. :wink:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 10 jun 2016, 00:58
door Steven
Het is zelfs zo dat ze binnenkort eens er voldoende locomotieven reeks 18 van ETCS zijn voorzien ook 200 kunnen rijden tussen Brussel en Leuven. Dan is het 200 van Brussel tot Luik. (met uitzondering van de zone rond het station van Leuven waar het uiteraard 160 blijft, maar vanwege de stop in het station maakt dat toch niet zoveel uit). Dit is dus enkel geldig voor de treinen met de M6 die 200 mogen rijden, alle andere treinen met M6 blijven uiteraard 160 km/u.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 10 jun 2016, 20:00
door trainlovertje
Steven schreef:Het is zelfs zo dat ze binnenkort eens er voldoende locomotieven reeks 18 van ETCS zijn voorzien ook 200 kunnen rijden tussen Brussel en Leuven.
Wanneer ongeveer is "binnenkort"? Zou dat nog voor 2016 kunnen zijn?