Pagina 241 van 414
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 13:36
door Ducktape
wva schreef: â15 aug 2020, 11:21
Hoi,
Ik zag vorige week maandag rond tussen 16h en 16h30 een break staan in het station Antwerpen Noorderdokken. Die heb ik daar nog nooit zien staan.
Voor welke dienst was die daar?
Of was die vermoedelijk ondergronds vanuit de kelder van Antwerpen Centraal naar daar uitgeweken om vervolgens richting Schijnpoort te gaan?
Dat is een personeelstrein die tussen het rangeerstation Antwerpen-Noord en Antwerpen-Berchem rijdt. Die stopt (onder andere) in de Noorderdokken.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 14:53
door ostbahnhof
Al niet meer zo speciaal maar toch:
gisteren op lijn25: M4stuurrijtuig+reeksi10+HLE21 in duw

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 15:10
door Steven
Dat kan niet, i10 heeft de juiste kabels niet om een hle21 met M4 in trekduw te laten rijden. Enkel een hle27 kan dat.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 15:34
door ostbahnhof
k stond er ook versteld, of ik moet me sterk vergist hebben in het lezen maar t was een21
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 20:33
door Daviddb
Als het de 3315 was waar ik op zat was het een HLE27
Er zat ook nog een M4B tussen overigens. De slecht werkende deuren op een I10 hebben we er moeten bijpakken.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 20:36
door Asterix
Steve schreef: â15 jul 2020, 20:13
Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u ÊÊn (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Ben je zeker van datum en uur?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 21:48
door ostbahnhof
Daviddb schreef: â15 aug 2020, 20:33
Als het de 3315 was waar ik op zat was het een HLE27
Er zat ook nog een M4B tussen overigens. De slecht werkende deuren op een I10 hebben we er moeten bijpakken.
moet die geweest, ik moet naar de oogarts

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 15 aug 2020, 22:59
door Steve
Asterix schreef: â15 aug 2020, 20:36
Steve schreef: â15 jul 2020, 20:13
Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u ÊÊn (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Ben je zeker van datum en uur?
Heb het even gecontroleerd en het was inderdaad op donderdag 9 juli, 18 u met een marge van hooguit enkele minuten.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 11:02
door wva
Ducktape schreef: â15 aug 2020, 13:36
wva schreef: â15 aug 2020, 11:21
Hoi,
Ik zag vorige week maandag rond tussen 16h en 16h30 een break staan in het station Antwerpen Noorderdokken. Die heb ik daar nog nooit zien staan.
Voor welke dienst was die daar?
Of was die vermoedelijk ondergronds vanuit de kelder van Antwerpen Centraal naar daar uitgeweken om vervolgens richting Schijnpoort te gaan?
Dat is een personeelstrein die tussen het rangeerstation Antwerpen-Noord en Antwerpen-Berchem rijdt. Die stopt (onder andere) in de Noorderdokken.
Dank u voor de opheldering.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 15:32
door 4017-4018
Rijdt die personeelstrein elke dag?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 15:48
door 260689
4017-4018 schreef: â16 aug 2020, 15:32
Rijdt die personeelstrein elke dag?
Er rijden er 2 smorgens en 2 savonds.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 17:27
door BlackEagle
Interessant detail over die treinen is dat ze tussen 2004 en 2014 toegankelijk waren voor gewone reizigers, o.a. bedoeld voor werknemers van de fabriek van General Motors. De treinen stoppen aan een perron in het rangeerstation Antwerpen-Noord, dat in het kader van de werken aan de Antwerpse Ring geopend werd als station Antwerpen-Haven. Met ingang van de dienstregeling december 2014 werden ze terug pure personeelstreinen en werd het station Antwerpen-Haven opnieuw gesloten voor reizigers.
In een verder verleden stopten de personeelstreinen ook nog aan Ekeren-Brug (op het spoorviaduct aan het station van Ekeren) en aan de Leugenberg, maar die (personeels)haltes werden met de spoorwerken daar rond het jaar 2000 gesloten.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 17:30
door 4017-4018
BlackEagle schreef: â16 aug 2020, 17:27
Interessant detail over die treinen is dat ze tussen 2004 en 2014 toegankelijk waren voor gewone reizigers, o.a. bedoeld voor werknemers van de fabriek van General Motors. De treinen stoppen aan een perron in het rangeerstation Antwerpen-Noord, dat in het kader van de werken aan de Antwerpse Ring geopend werd als station Antwerpen-Haven. Met ingang van de dienstregeling december 2014 werden ze terug pure personeelstreinen en werd het station Antwerpen-Haven opnieuw gesloten voor reizigers.
In een verder verleden stopten de personeelstreinen ook nog aan Ekeren-Brug (op het spoorviaduct aan het station van Ekeren) en aan de Leugenberg, maar die (personeels)haltes werden met de spoorwerken daar rond het jaar 2000 gesloten.
Interessant, ik wist niet eens dat zo'n treinen bestonden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 18:00
door jan_olieslagers
Ooit waren er ook van Brussel-Zuid naar Vorst-rijtuigen, ik herinner me vaag dat die wel durfden aan dat ene kopspoor staan, spoor 22 dacht ik?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 aug 2020, 18:17
door trainlovertje
jan_olieslagers schreef: â16 aug 2020, 18:00
Ooit waren er ook van Brussel-Zuid naar Vorst-rijtuigen, ik herinner me vaag dat die wel durfden aan dat ene kopspoor staan, spoor 22 dacht ik?
Die rijden nog steeds, maar ze vertrekken gewoonlijk niet van spoor 22. Ze worden momenteel verzorgd door stellen die Brussel Zuid als begin/eindstation hebben en in Vorst-rijtuigen hun onderhoud krijgen, zoals de treinen van/naar Luxemburg bijvoorbeeld. Hoe het vroeger verliep, weet ik niet.