Pagina 25 van 41
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 27 nov 2021, 12:21
				door Shrek
				groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
 
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen  zit wel  

 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 27 nov 2021, 12:26
				door rvdborgt
				Shrek schreef: ↑27 nov 2021, 12:21
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
 
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen  zit wel  
 
De hamvraag is welke reizigerstrein daar als eerste met ETCS zal rijden. Arriva's planning is vanaf zomer 2023. Haalt de NMBS dat nog voor die tijd?
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 27 nov 2021, 12:43
				door Ducktape
				Shrek schreef: ↑27 nov 2021, 12:21
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
 
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen  zit wel  
 
Correctie: Het was voorzien vanaf 28/11, maar op 25/11 liet Infrabel weten dat het tóch niet doorgaat. NMBS had naar de bestuurders toe al enkele weken terug gecommuniceerd dat het wel in dienst zou komen.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 27 nov 2021, 12:50
				door Shrek
				Ducktape schreef: ↑27 nov 2021, 12:43
Correctie: Het was voorzien vanaf 28/11, maar op 25/11 liet Infrabel weten dat het tóch niet doorgaat. NMBS had naar de bestuurders toe al enkele weken terug gecommuniceerd dat het wel in dienst zou komen.
 
Dat is juist, de communicatie naar de operatoren toe was iets te optimistisch. Maar begin volgend jaar zal het wel klaar zijn  

 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 27 nov 2021, 15:51
				door groentje
				Shrek schreef: ↑27 nov 2021, 12:21
groentje schreef: ↑27 nov 2021, 11:52
Vanaf morgen (28/11/21) komt ETCS LS in dienst op lijn 40, waarmee een argument van de Nederlanders ("waarom moet de trein ETCS hebben als de lijn bijna geen ETCS heeft?") komt te vervallen.
 
Nee dat is niet waar, de ETCS daar komt pas volgend jaar in dienst. Nog steeds sneller dan dat het op de treinen  zit wel  
 
Ja, ik zag daarnet ook de rechtzetting dat het tot een niet nader bepaalde datum is uitgesteld 

 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 13 dec 2021, 21:16
				door ronny
				rvdborgt schreef: ↑27 nov 2021, 12:26
De hamvraag is welke reizigerstrein daar als eerste met ETCS zal rijden. Arriva's planning is vanaf zomer 2023. Haalt de NMBS dat nog voor die tijd?
Groetjes,
Rian
 
Eind 2022 is het nu blijkbaar volgens Arriva
https://www.1limburg.nl/5-jaar-arriva-l ... t=topstory 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 22 apr 2022, 20:54
				door ronny
				De start is opnieuw uitgesteld. Voorlopig is het voorzien voor het eind van 2023.
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 22 apr 2022, 21:31
				door groentje
				Welke stempel ontbreekt er nu weer?
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 08:48
				door Steven
				ronny schreef: ↑22 apr 2022, 20:54
De start is opnieuw uitgesteld. Voorlopig is het voorzien voor het eind van 2023.
 
Waar heb je die info gevonden?
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 09:00
				door FLV-FGSP
				
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 10:36
				door dantjebram72
				groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
 
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 11:03
				door rvdborgt
				dantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
 
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
 
Kan best zijn maar dat lees ik allemaal niet in dat artikeltje. Of is er nog een ander artikel?
Nieuwsgierig,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 11:22
				door Steven
				dantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
 
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
 
Die ze niet noodzakelijk zelf moeten ontwikkelen, ze kunnen die evengoed inkopen bij Alstom. Ook op de hle 18 zitten Alstom onderdelen voor etcs daar de TBL2 die er toen ook bij moest zitten enkel leverbaar was door Alstom.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 11:34
				door jan_olieslagers
				Tsja, als het niet anders kan dan moet het wel, maar niemand koopt graag aan bij een directe concurrent!
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 23 apr 2022, 13:25
				door Shrek
				dantjebram72 schreef: ↑23 apr 2022, 10:36
groentje schreef: ↑22 apr 2022, 21:31
Welke stempel ontbreekt er nu weer?
 
Tja ETCS inbouwen met een stm atb, tbl1+ en pzb is niet zo eenvoudig. Zeker niet voor een fabrikant als Stadler die er eigenlijk niet zoveel ervaring mee heeft.
 
TBL1+ is niet nodig voor de route Maastricht-Luik, dat is vanaf juni 100% ETCS