Pagina 24 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 13 nov 2011, 03:10
door AlexNL
Hobbes schreef:De klucht gaat trouwens verder, het laatste dat ik nu gehoord heb, na eerst positief nieuws gehad te hebben, is dat men 1.000km aan 1 stuk moet kunnen rijden zonder 1 storing te krijgen. Tot nader bericht schijnt dit niet te lukken.
Dat is nieuw voor me, wel een zeer begrijpelijke eis vanuit de klant/toelatende instanties gezien de problemen met AnsaldoBreda-producten elders in de wereld.
Dat het niet wil lukken is wel zorgwekkend.
Verder zijn er ook problemen opgedoken met de deuren (men kan blijkbaar maar vanuit 1 rijtuig sluiten) en meer van dat fraais.
En daar komen ze nu pas achter?
Ansaldo Breda zou trouwens failliet zijn (vandaag van twee onafhankelijke bronnen gehoord), ik weet niet of dit al oud nieuws is?
Bombardier zou enkele delen van Ansaldo Breda overnemen.
Over een faillissement van AnsaldoBreda kan ik op internet in ieder geval nog niets vinden, buiten wat speculatieve berichten van jaren geleden. Wel is bekend dat Finmeccanica AnsaldoBreda
wil verkopen, Alstom
heeft interesse.
Re: Fyra.
Geplaatst: 13 nov 2011, 11:22
door Hobbes
Ik schrijf hier alleen maar dingen die ik hoor van collega's en mensen waarvan ik veronderstel dat die op de hoogte zijn.
Dat van dat faillissement heb ik van een Belgische collega TB, en van een Nederlandse Hispeed machinist, en die waren nogal zeker van hun zaak.
Men hoort natuurlijk regelmatig de wildste geruchten, maar omdat ik het uit twee verschillende bronnen hoorde gisteren heb ik het hier gepost.
Dat van de deuren heb ik van een instructeur en van een Belgische TBG op de Benelux.
Re: Fyra.
Geplaatst: 13 nov 2011, 12:43
door dentheo
Eigenlijk zijn ze al lang "failliet" maar niet officieel.
Van tijd tot tijd krijgen zij dan een bestelling van één of andere italiaanse regio.
Laatst nog voor een, voor enkele treinstellen aan ongeveer DRIE keer de normale prijs.... zo sukkelen zij al jaren verder.
Zij zitten in een conglomeraat dat niet NIET failliet mag gaan.
Nu zou de nieuwe baas bereikt hebben dat hij delen mag afstoten en zou de spoorafdeling te koop komen.
Men gokt op Bombardier (of dat achter de schermen klaargestoomd wordt met één of andere bestelling ?)
Alhoewel nu men in Italië de duimschroeven "iets" gaat aandraaien, kan Bombardier de fabriek misschien krijgen voor één Euro...
Re: Fyra.
Geplaatst: 13 nov 2011, 20:30
door Lukas
Hoi,
Gisteren zag ik in Schaarbeek een FYRA stel in 1 van de vele bundels.
Lukas
Re: Fyra.
Geplaatst: 13 nov 2011, 20:49
door dentheo
Hé en ik heb van middag kou geleden toen ik stond te wachten op een Fyra uit Nederland.
Zou hij een dag te vroeg gekomen zijn ?
Re: Fyra.
Geplaatst: 14 nov 2011, 10:45
door kika
Lukas schreef:Gisteren zag ik in Schaarbeek een FYRA stel in 1 van de vele bundels.
Die stond er vrijdagavond al, en zondagavond nog steeds. Het is niet zo gek om daar een treinstel te parkeren

En vanavond een andere/zelfde (?) in CS Amsterdam:

Re: Fyra.
Geplaatst: 14 nov 2011, 22:50
door Joris
Hallo,
Hopen dat NS de concessie verliest, dan zullen ze wel weer geïnteresseerd zijn in snelle IC treinen, want, met een trage IC jagen ze de mensen dan naar de concurrentie ipv naar hun eigen dure trein.
Hopen dat dit de variatie en het aantal treinen ten goede komt.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Fyra.
Geplaatst: 14 nov 2011, 23:07
door dentheo
Welke concessie ???
Re: Fyra.
Geplaatst: 14 nov 2011, 23:12
door Joris
Hallo,
dentheo schreef:Welke concessie ???
Da hsl-concessie.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 01:55
door Hobbes
Ergens geef ik u wel gelijk, met de nieuwe dienstregeling die in december in voege komt doen we er plots 5 min langer over om van Brussel/Antwerpen naar Amsterdam te rijden...

Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 19:39
door kars
Vijf minuten? Dat is op Amsterdam-Brussel een reistijdverlening van nog geen 3%... Op Amsterdam-Antwerpen nog geen 4%...
Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 20:26
door kika
kars schreef:Vijf minuten? Dat is op Amsterdam-Brussel een reistijdverlening van nog geen 3%... Op Amsterdam-Antwerpen nog geen 4%...
Ik mis je punt. Hele HSL is onzinnig want slechts x sneller als nu? Vind je dat de andere niet moet zeuren over 5 minuten, ben je sarcastisch of nog wat anders?
Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 20:49
door Shrek
Joris schreef:Hallo,
Hopen dat NS de concessie verliest, dan zullen ze wel weer geïnteresseerd zijn in snelle IC treinen, want, met een trage IC jagen ze de mensen dan naar de concurrentie ipv naar hun eigen dure trein.
Hopen dat dit de variatie en het aantal treinen ten goede komt.
Jamaar jamaar, dat zou net niet goed zijn ! In een ideaal scenario rijden die snelle IC-treinen net over de HSL-zuid (zoals dat hier al bijna 10 jaar gebeurt). De NS moet dus zeker toegang behouden tot de HSL !
Wat er volgens mij schort is de hele constructie met die concessie. Schaf dat af en laat de spoorwegmaatschappijen die ervan gebruik maken betalen per rit. Dan kan vrijwel iedereen er treinen op inleggen en dat zou pas goed zijn voor het aanbod

Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 20:49
door Joris
Hallo,
Als vanwege nieuwe infrastructuur de reistijd met 2 minuten omlaag gaat, is dat anders soms wél groot nieuws...
Waar ik vooral op doelde is dat ik ergens dacht gelezen te hebben dat de ns haar "ic" treinen tussen rotterdam en amsterdam kunstmatig meer dan 10 minuten gaat vertragen, door ze extra stops te geven. "We kunnen niet voor iedereen goed doen", noemen ze het zelf, het kan dus nog slechter dan de nmbs, maar dat noem ik kunstmatig reizigers op hun fyra jagen. Eens zien wat ze gaan doen als een ander de hsl uitbaat...
Men probeert de fyra kunstmatig sneller te maken. Nu maken ze de benelux blijkbaar "slechts" 4% trager, maar daardoor zal hij wel bvb 15% ipv 10% sneller worden als hij plots wel via de hsl gaat. Spoorwegtrucs of marketing. Het is maar hoe je het bekijkt.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Fyra.
Geplaatst: 15 nov 2011, 20:54
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:
Jamaar jamaar, dat zou net niet goed zijn ! In een ideaal scenario rijden die snelle IC-treinen net over de HSL-zuid (zoals dat hier al bijna 10 gebeurt). De NS moet dus zeker toegang behouden tot de HSL !
Wat er volgens mij schort is de hele constructie met die concessie. Schaf dat af en laat de spoorwegmaatschappijen die ervan gebruik maken betalen per rit. Dan kan vrijwel iedereen er treinen op inleggen en dat zou pas goed zijn voor het aanbod

Maar ik veronderstel dat je het in dit scenario over een snelle toeslagvrije IC hebt, zoals wij ook geen meerkost hebben voor de ICa, dat is inderdaad de beste optie, maar daar vrees ik voor tot zolang ze met die concessie werken.
Groeten,
Joris De Mol