TBL1+ is Niet verplichtShrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog![]()
Exit HLE 16?
-
melle
Re: Exit HLE 16?
Men moet niet zeggen dat zoiets veel geld kost wanneer men ongeoorloofde bonussen aan de 'top' kan geven..Shrek schreef:Maar die duitse elocs kosten dan ook bakken geld. Omdat Duitsland zo groot is kunnen ze voor al die locs elke week wel een nuttige bezigheid vinden.melle schreef:Waarom doet infrabel zo moeilijk over museummateriaal? In Duitsland bijvoorbeeld rijdt er zòveel materiaal rond, òòk e-locs..
In België kan rollend museummaterieel amper benut worden en is de grote kost dus niet te dragen.
En het is maar terecht dat infrabel moeilijk doet. Denk maar aan de remmen van zo'n oude machines, de langzame optrektijd, elektromagnetische compatibiliteit,... En dan vergeten we TBL1+ nog![]()
Rollend museummaterieel moet zeker kunnen, maar het moet tegelijk 100% veilig zijn. En dat kost zeer veel geld.
(Zie: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=4&t=7829 )
Re: Exit HLE 16?
Elektrische locomotieven verbruiken stroom en dat kan infrabel (nog) niet aanrekenen is mij verteld.
Re: Exit HLE 16?
Bonussen voor topfuncties zijn de normaalste zaak ter wereld. Alleen krijgt men daar in andere bedrijven ook goed bestuur voor terug...melle schreef:Men moet niet zeggen dat zoiets veel geld kost wanneer men ongeoorloofde bonussen aan de 'top' kan geven..
Dat geld komt trouwens uit een heel ander potje.
Laten we hier eens vragen aan tt45 of hij binnen zijn budget graag een 16 rijdend zou houden
Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor260689 schreef:TBL1+ is Niet verplichtShrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog![]()
Re: Exit HLE 16?
Nen elektriciteitsteller plaatsen in die locstomdg schreef:Elektrische locomotieven verbruiken stroom en dat kan infrabel (nog) niet aanrekenen is mij verteld.
Re: Exit HLE 16?
TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.Shrek schreef:Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor260689 schreef:TBL1+ is Niet verplichtShrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog![]()
Groetjes,
Rian
Re: Exit HLE 16?
Ik denk het niet. Dat zal men oplossen door het verplicht maken dat men 2 treinbestuurders moet opstellen op het historisch materieel.Shrek schreef:Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor260689 schreef:TBL1+ is Niet verplichtShrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog![]()
Wat nu al trouwens het geval is op de stoomlocs.
Re: Exit HLE 16?
Dat klopt, zo zullen de privé operatoren ook nooit TBL1+ installeren.rvdborgt schreef:TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.
Groetjes,
Rian
Re: Exit HLE 16?
Maar ETCS zal ooit wel verplicht worden, en dan zou het goed kunnen dat dat ook voor museummaterieel geldtTim schreef:Dat klopt, zo zullen de privé operatoren ook nooit TBL1+ installeren.rvdborgt schreef:TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.
Groetjes,
Rian
Re: Exit HLE 16?
Voor ETCS zou er in Zwitserland een soort "rugzak" oplossing bestaan voor museummateriaal.
Ik veronderstel dat de antennes onder de lok gebouwd worden en bedraad tot op enkele standaard stekkers, uit de rugzak zal dan ook een multistekker komen.
Het fijne weet ik er niet van, maar er zitten hier op het forum genoeg NMBS Zwitserland enthousiasten die dat daar even kunnen navragen...
Ik veronderstel dat de antennes onder de lok gebouwd worden en bedraad tot op enkele standaard stekkers, uit de rugzak zal dan ook een multistekker komen.
Het fijne weet ik er niet van, maar er zitten hier op het forum genoeg NMBS Zwitserland enthousiasten die dat daar even kunnen navragen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
Maar in Italie word er wel veel materiaal gerecupereerd, ge zoud er van versteld staan...,
Plots is daar geld, en hup depot in, en blinkend er weer uit, alles erop en eraan.
Kijk op onderstaande link
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12839
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12841
Afgelopen week, speciale trein ingelegd ter gelegenheid van Caritas
Zie ook deze express loc, die vorig vorig jaar voledig werd hersteld
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12842
Van deze in deze livrij is er maar ene van...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-4452, helemaal nieuw !
En deze is ook bewaard...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-5913
Och er is eigen lijk nog veel meer, en ook nog treinstellen...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10778
en diesellocomotieven
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10294
Dit maakt deel uit van het spoorpatrimonium van Trenitalia....
Jammer dat ze zoiets niet hebben in Belgie bij de NMBS, TSP, maar dat zijn ook treinliefhebbers die de touwtjes aan elkaar moeten knopen om iets gerestaureerd te krijgen.
Deze laatste werd door spoorliefhebbers gerestaureerd, en moet nog wat afgewerkt worden, en daarna testritten...
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-99527
Plots is daar geld, en hup depot in, en blinkend er weer uit, alles erop en eraan.
Kijk op onderstaande link
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12839
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12841
Afgelopen week, speciale trein ingelegd ter gelegenheid van Caritas
Zie ook deze express loc, die vorig vorig jaar voledig werd hersteld
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12842
Van deze in deze livrij is er maar ene van...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-4452, helemaal nieuw !
En deze is ook bewaard...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-5913
Och er is eigen lijk nog veel meer, en ook nog treinstellen...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10778
en diesellocomotieven
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10294
Dit maakt deel uit van het spoorpatrimonium van Trenitalia....
Jammer dat ze zoiets niet hebben in Belgie bij de NMBS, TSP, maar dat zijn ook treinliefhebbers die de touwtjes aan elkaar moeten knopen om iets gerestaureerd te krijgen.
Deze laatste werd door spoorliefhebbers gerestaureerd, en moet nog wat afgewerkt worden, en daarna testritten...
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-99527
**********************************************************************************************************
-
etoile du nord
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
Eventjes terug on topic
Ik hoorde waaien dat de 16'en binnenkort naar Brugge zouden verplaatst worden ( wegens werken aan de bundel te Oostende )
Is iemand hier van op de hoogte ? Dit begint op "The Neverending Story" te lijken ...
Ik hoorde waaien dat de 16'en binnenkort naar Brugge zouden verplaatst worden ( wegens werken aan de bundel te Oostende )
Is iemand hier van op de hoogte ? Dit begint op "The Neverending Story" te lijken ...

Re: Exit HLE 16?
Ik denk niet dat dit zal lukken in het weekend kan het daar serieus vol staan in de bundel.etoile du nord schreef:Eventjes terug on topic
Ik hoorde waaien dat de 16'en binnenkort naar Brugge zouden verplaatst worden ( wegens werken aan de bundel te Oostende )
Is iemand hier van op de hoogte ? Dit begint op "The Neverending Story" te lijken ...
-
The_gold
Re: Exit HLE 16?
Update...
1601-03-04-05-06, zijn verdwenen uit Oostende en staan naar alle waarschijnlijkheid bij de sloper in Gent-Zeehaven.
1601-03-04-05-06, zijn verdwenen uit Oostende en staan naar alle waarschijnlijkheid bij de sloper in Gent-Zeehaven.