Pagina 204 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 20 jun 2013, 14:27
door Stijn91
Afbeelding

Bahntouristikexpress 217 002 brings four SNCB 18/19 series locomotives Nürnberg to Furth im Wald. The four machines are no. 1901, 1902, 1861 and 1877, the four testbed units from their serie

Bron: Railcolor.net

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 20 jun 2013, 14:36
door Stijn82
prachtfoto!

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 jun 2013, 19:00
door loic1811
WOW dat is om te watertanden !!!

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 jun 2013, 19:17
door dentheo
Iemand een idee waarom die weer in Velim gaan proefrijden ? Zij zijn blijkbaar op weg naar het Oosten.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 jun 2013, 19:26
door Steven
Misschien alles te maken met de nieuwe software en de activering van ETCS al zouden die testen hier ook perfect kunnen verlopen, doch iets anders kan ik op slag niet verzinnen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 22 jun 2013, 14:22
door Shrek
Steven schreef:Misschien alles te maken met de nieuwe software en de activering van ETCS al zouden die testen hier ook perfect kunnen verlopen, doch iets anders kan ik op slag niet verzinnen.
Die nieuwe software is in België al getest hoor.
Maar er was ook iets met remblokken gebeurd, en dat vraagt waarschijnlijk dynamische testen. Zoiets gaat natuurlijk veel beter op een afgesloten testparcours.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 22 jun 2013, 14:34
door Steven
ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 jun 2013, 11:03
door dentheo
Steven schreef:ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.
Dat vind ik dan weer ruim laat... ik meen ze bijna allemaal omgebouwd zijn ?

vraagje

Geplaatst: 17 jul 2013, 14:18
door bobby
vraagje:

is het chasis van een T18 hetzelfde als dat van een T19? (kunnen indien nodig T18 locs probleemloos uitgerust worden met GH koppeling, of dienen er dan aanpassingen aan het chasis te gebeuren?)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 jul 2013, 14:23
door Steven
dentheo schreef:
Steven schreef:ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.
Dat vind ik dan weer ruim laat... ik meen ze bijna allemaal omgebouwd zijn ?
Ombouwen wil zeggen dat de homologatie in orde is en dat is/was zeker nog niet het geval.

Re: vraagje

Geplaatst: 17 jul 2013, 14:24
door Steven
bobby schreef:vraagje:

is het chasis van een T18 hetzelfde als dat van een T19? (kunnen indien nodig T18 locs probleemloos uitgerust worden met GH koppeling, of dienen er dan aanpassingen aan het chasis te gebeuren?)
Neen de neus is anders, omdat het bevestigingspunt voor de GF wat dieper naar binnen ligt. Dit is niet noodzakelijk voor de gewone trekhaak. Doch hiermee sluit ik niets uit, voor hetzelfde geld zit er achter de balk met trekhaak wel een optie verborgen om er een GF te plaatsen maar dit zou me sterk verbazen.

Re: vraagje

Geplaatst: 23 jul 2013, 09:37
door carlos
bobby schreef:vraagje:

is het chasis van een T18 hetzelfde als dat van een T19? (kunnen indien nodig T18 locs probleemloos uitgerust worden met GH koppeling, of dienen er dan aanpassingen aan het chasis te gebeuren?)


antwoord: http://www.4rail.net/reference_rollings ... inter1.php
Common components and equipment

The success of the product lines is based on common modular components. Many of these advanced like the steering structure for the wheel on bogies as an option.

For the Eurosprinter F-series there is also an option for the center automatic coupler. The addition can be made without any structural modifications necessary for the body of the locomotive.

Re: vraagje

Geplaatst: 23 jul 2013, 18:20
door K V B
carlos schreef:
For the Eurosprinter F-series there is also an option for the center automatic coupler. The addition can be made without any structural modifications necessary for the body of the locomotive.
Al sinds zowat de jaren zestig word al het rollend materiaal in Europa zo gebouwd dat er automatische koppelingen op kunnen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 jul 2013, 18:24
door K V B
De Vectron AC demonstratieloc stond overigens vandaag in Bern. 'k weet niet wat hij daar deed.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 jul 2013, 18:36
door AlexNL
K V B schreef:'k weet niet wat hij daar deed.
Die is daar om proefritten te maken voor een typetoelating :)