Pagina 21 van 124
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 05 nov 2008, 19:00
door TrainzDr3ver
Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen...

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 06 nov 2008, 08:46
door enrico8509
TrainzDr3ver schreef:Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen...

M6 en klassiek ook hoor...
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 07 nov 2008, 19:39
door TrainzDr3ver
enrico8509 schreef:TrainzDr3ver schreef:Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen...

M6 en klassiek ook hoor...
Idd de M6'en vind je ook steeds meer met graffiti

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 09:45
door HLE 2302
gaat er eigenlijk iets veranderd worden aan de stuurpost ?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 11:11
door Dietrich
Er komt airco... voor de rest geen idee.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 11:28
door Steven
zover ik weet is de airco enkel voor de stuurpost voorzien.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 13:19
door Dietrich
Dat bedoelde ik dan ook.

HLE 2302 schreef:gaat er eigenlijk iets veranderd worden aan de stuurpost ?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 15:19
door HLE 2302
dus aan de stuuruitrusting wordt niks veranderd ? (oef)
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 15:21
door Steven
waarom zouden ze de uitrusting moeten aanpassen?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 15:40
door Shrek
komt er dan geen etcs in?

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 15:49
door Steven
Dat is nog niet voorzien dacht ik bij deze aanpassingen, ik weet zelfs niet of hier al enige aanschaf van materieel voor gedaan is om al iets te kunnen inbouwen wat op etcs zou gelijken. Rekening houdend met welke lijnen van etcs zullen voorzien worden en dat we eerst nog TBL1+ te verwerken krijgen schat ik dat deze stellen ver afgeschreven zijn tegen dat ze effectief etcs nodig zouden hebben. Laat ons eerst maar wachten op L3 en 4, aangezien dat verhaal nog zeker niet voor eind 2009 in orde is wil ik niet weten hoe lang we nog moeten wachten voor al de rest van ons belgische net level 1 zou krijgen van etcs.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 15:52
door 260689
overal word er nu GSM-R geinstaleerd.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 17:03
door poyaud
Stuurposten worden qua buitenkant enkel de ruitenwissers verplaatst naar boven, en het veegblad wordt een langer model.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 17:59
door rvdborgt
Steven schreef:Dat is nog niet voorzien dacht ik bij deze aanpassingen, ik weet zelfs niet of hier al enige aanschaf van materieel voor gedaan is om al iets te kunnen inbouwen wat op etcs zou gelijken.
De nieuwe Desiro ML-stellen, onlangs besteld.
Steven schreef:Rekening houdend met welke lijnen van etcs zullen voorzien worden en dat we eerst nog TBL1+ te verwerken krijgen schat ik dat deze stellen ver afgeschreven zijn tegen dat ze effectief etcs nodig zouden hebben. Laat ons eerst maar wachten op L3 en 4, aangezien dat verhaal nog zeker niet voor eind 2009 in orde is wil ik niet weten hoe lang we nog moeten wachten voor al de rest van ons belgische net level 1 zou krijgen van etcs.
De uitrusting van de rest van het net is volgens mij al aanbesteed en gegund. Ik weet niet op welke termijn de uitrusting volgt. Lijn 3 en 4 zijn overigens klaar, inclusief ETCS. Het is het materieel dat niet klaar is.
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 11 nov 2008, 20:44
door Steven
met materieel bestellen bedoel ik dus etcs modules die geschikt zijn om in de stuurtafel van bestaande treinen in te bouwen, niet elke stuurtafel is zomaar effe om te bouwen. Wat de desiro betreft noem je volwaardig rollend materieel op en dat bedoelde ik dus niet. Tja lijn 3 en 4 mogen dan klaar zijn, de overige lijnen zijn dat totaal niet en laat daar nu net de meeste treinen te vinden zijn in ons landje want daar gaat mijn reactie hoofdzakelijk om.