Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Steven »

het gaat over de dienstregeling die eind volgend jaar van kracht zal worden. Het volledige nieuwe IC-IR plan dus. Het plan dat normaal dit jaar in december actief moest worden. De meeste hebben hier de gewoon naar het jaartal te verwijzen waarin het grootste deel van het geldige jaar valt dus logisch gezien 2015 aangezien ze maar ongeveer 2 weken zal gebruikt worden in 2014.
overweg13

Bericht door overweg13 »

[quote="dekooiker"]De enige manier om minder vertraging te krijgen is treinen afschaffen en wel massaal.
quote]

Je kunt ze ook beter verdelen. Dan los je dat probleem van die ondoordachte kruisingen - die er nu inderdaad zijn! - meteen op.
Met vriendelijke groet

overweg13
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:het gaat over de dienstregeling die eind volgend jaar van kracht zal worden. Het volledige nieuwe IC-IR plan dus. Het plan dat normaal dit jaar in december actief moest worden. De meeste hebben hier de gewoon naar het jaartal te verwijzen waarin het grootste deel van het geldige jaar valt dus logisch gezien 2015 aangezien ze maar ongeveer 2 weken zal gebruikt worden in 2014.
Jamaar heel deze discussie loopt in het topic 2014, de dienstregeling die eind 2014 in voege gaat. Ik stel dus voor hier een slotje op te hangen.
Steven

Bericht door Steven »

Maar de dienstregeling 2014 is eigenlijk die dat nu in december in voege gaat. Het was omdat het daar zoveel ontspoord was dat men een afzonderlijk topic gestart is.
ronny

Bericht door ronny »

Steven schreef:het gaat over de dienstregeling die eind volgend jaar van kracht zal worden. Het volledige nieuwe IC-IR plan dus. Het plan dat normaal dit jaar in december actief moest worden. De meeste hebben hier de gewoon naar het jaartal te verwijzen waarin het grootste deel van het geldige jaar valt dus logisch gezien 2015 aangezien ze maar ongeveer 2 weken zal gebruikt worden in 2014.
Gaat er nieuwe infrastructuur klaar zijn in december 2014 die invloed heeft op het oorspronkelijke plan ?
Steven

Bericht door Steven »

Aangezien hier nog niemand 100% inzicht heeft op dat nieuwe plan valt er niet echt een antwoord te geven op die vraag vrees ik.
Dieselfreak

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Dieselfreak »

ijzeren rijn 82 schreef:Trein gaat trager rijden
De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Uit het nieuwe vervoersplan blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.
Die langere rijtijden zouden te maken hebben met het toevoegen van buffertijd, om het aantal vertragingen terug te dringen. Ik heb liever een trein die 10 minuten langer over het traject doet en meestal op tijd is, dan een die er in theorie sneller is, maar 7 van de 10 keren vertraging heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
jens123

Bericht door jens123 »

Toch vind ik dat men niet mag overdrijven met het verlengen van de reistijden. Sommige dienstregelingen zijn nu al veel te ruim.

Ik deed vorige week zondag de stoptrein Brussel-Nijvel: het was met een desiro met een bestuurder die reed als een formule 1 piloot. Resultaat: in elke halte stonden we veel te vroeg, soms meer dan een minuut.

Ook op de verbinding Aalst-Eigenbrakel is de dienstregeling nu al veel te ruim. Als alles meezit kan je een vertraging van 15 minuten volledig dichtrijden.
Dieselfreak

jens123 schreef:Ik deed vorige week zondag de stoptrein Brussel-Nijvel: het was met een desiro met een bestuurder die reed als een formule 1 piloot. Resultaat: in elke halte stonden we veel te vroeg, soms meer dan een minuut.
Beter te vroeg in een halte staan, dan te laat hé. 8)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak

L28 Spa - Verviers - Aachen
Komt er een rechtstreekse verbinding tussen Spa en Aken?
Steven

Bericht door Steven »

Je stelt een vraag waarvan je het "voorlopige' antwoord zelf geeft.
Dieselfreak

Zal je dan niet meer zonder overstappen van Luik naar Aken kunnen?
Steven

Bericht door Steven »

Als je alles leest zouden er twee IC treinen rijden tot in Welkenraedt. Dus aansluiting in Verviers of Welkenraedt zou vlot moeten verlopen. Je moet alles in zijn geheel bekijken.
nahoj

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Als je alles leest zouden er twee IC treinen rijden tot in Welkenraedt. Dus aansluiting in Verviers of Welkenraedt zou vlot moeten verlopen. Je moet alles in zijn geheel bekijken.
Dat is een antwoord dat van een politieker of een woordvoerder zou kunnen komen.
Het juiste antwoord is 'inderdaad'.

Wie wil er in Aachen nu een trein naar Spa, behalve een handvol inwoners van de dorpjes tussen Spa en Pepinster? Rechstreeks Aachen met Luik verbinden (met een regionale trein bijkomend bij de Thalys en ICE) is veel logischer; dat kan je niet ontkennen.
Steven

Bericht door Steven »

Mja op basis van de huidige regeling is het ook verre van ideaal aangezien die IR meer L is dan IR trein. Dus vind ik de nieuwe oplossing met een IC tot Verviers of Welkenraedt beter. Het zou me niet verbazen dat je dan zelfs sneller bent (maar daarvoor moeten we de definitieve publicatie van het nieuwe plan afwachten, nog iets te vroeg om daar nu dieper op in te gaan).
Plaats reactie